De oplossing voor het probleem van niet begrijp? :
Ik zat even te denken wat exact onbegrijpelijk is. En het is denk ik het plaatje dat anderen zien en ik zie bij ,,wat God met je doet''. Of de set ervaringen en mogelijkheden naar aanleiding van ,,wat God met je doet''.
Is dit zo wel meer begrijpelijk? : stel dat je bedenkt dat je alles mag, zolang het maar door het filter van de twee grote geboden past.
[[[[[[De meeste mensen hebben dat niet voor zichzelf even geordend. Doe anderen als jezelf is nog wel snel een overzicht op te krijgen. Maar heb God lief leidt snel tot twijfel omdat er geen persoonlijke communicatie is. ]]]]]]]
Dus zeg dat je dat bedenkt en dat doet dan staat die vergrote zalving, zicht op zaken enz. opeens wel voor je. Zoiets kan zich niet ontwikkelen als er zaken zijn die dat blokkeren.
Niet scherp zijn op het punt van dat filter van de twee grote geboden is daar een goed voorbeeld van. Scherp in de zin van één keer goed weten wat het is en dat op termijn toepassen. Anders kan zoiets te vermoeiend zijn. Dat ''filter'' voor jezelf stellen op papierX sorry, onenote of evernote alleen al dat is niet binnen 5 minuten gebeurd. Eerder ook iets van dagen of meer.
Is dit het punt van onbegrijpelijkheid of niet?
@Teus:
Kortom, je gaat beredeneren hoe je de wil of de drang krijgt om een gebeurtenis in relatie met God te vertellen.
Zo vat ik het op, t spijt me als het anders is.
Nee, daar heeft het niets mee te maken wat ik zei. Het was alleen een uitleg van die eerste post. Ik denk bijvoorbeeld ook niet in de zin van ,,de mooiste post neerzetten

''. Zo te zien is het wel een goed idee dat ik iets zeg met al dat onbegrijpen.
Graag een toelichting met voorbeeld over warrig. Ik ervaar soms een opzet in het opwekken van ruzie. Persoonlijk negeer ik zoiets of wordt ook vervelend. Met bitterheid doe ik ook zoiets.