Waarom niet vertellen wat God met met je doet?

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Byte
Luitenant
Luitenant

Re: Waarom niet vertellen wat God met met je doet?

Berichtdoor Byte » 18 aug 2013 08:53

geloof schreef:Ik persoonlijk merk het volgende:

- grote zalving
- meer controle dan andere mensen oa door het hebben van meer wijsheid
- veel intelligentere visies dan gemiddeld

MAAR:
als ik even persoonlijk wil overleggen met ''Boven'' dan is er niet zomaar een helder iets.

Bijvoorbeeld zoiets kan vertragen tov andere mensen. Het lijkt nog het meeste op wat de vergelijking van de onrechtvaardige rentmeester zei. ''Zij'' doen dat niet, geduid op een bepaalde soort wat vleselijk aandoende handigheid.

Hoi, :-) ik snap het ook niet echt.

Bij mij heeft God ingegrepen in mijn leven door mij vrij te maken van verslavingen. Heel erg concreet meegemaakt.
Hij is een schild voor hen die tot Hem de toevlucht nemen.
 Zo ver het oosten is van het westen,zo ver heeft Hij onze overtredingen van ons gedaan.

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 18 aug 2013 10:14

Byte schreef:

Hoi, :-) ik snap het ook niet echt.

Maar daar moeten wij ook bovengemiddeld intelligent voor zijn om dat te snappen,.....snap je?
:?db
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

Teus
Majoor
Majoor

Berichtdoor Teus » 18 aug 2013 15:04

Gelukkig, ligt toch niet aan mij, zo te merken.
Was al bang dat de leeftijd ging spelen.
„Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is.” 1 Kor.2:14a

Teus
Majoor
Majoor

Berichtdoor Teus » 22 aug 2013 21:44

Ik zat zo eens te kijken op dit forum en ging globaal de topics eens langs. Wat me opviel aan de hand van dit topic was dat hier na 1 pagina de kar al stil staat.

Daar tegenover het topic “Er staat een Jehova’s getuige aan de deur” zijn de bezoeken en de reacties niet van de lucht, resp.41000 en 878.
Oké de getuigenissen hebben voor mij geen waarde maar zij getuigen en gaan commentaar en afschuw niet uit de weg. In principe hebben ze niets te getuigen in ieder geval niet van hun Heiland en hebben niemand achter zich staan maar wij kunnen wel getuigen van onze Heiland en Hebben Hem achter ons staan……. En wij doen het niet.

Dingen waar God geen belang bij heeft, heeft voor mensen opvallend meer interesse, kijk maar eens naar het topic “beroepingswerk”. Het interesseert God niet maar wij zijn er zeer geïnteresseerd in. Ik niet hoor, begrijp me goed.

Nu kunnen wij zo mooi van God getuigen, iets wat Hij van ons verlangd te doen, we kunnen er zoveel bemoediging uit krijgen, waarom doen we het niet? Ik begrijp er niets van, of………heb je geen reden om te getuigen.

Ik heb de indruk dat het hier niet erg leeft.
„Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is.” 1 Kor.2:14a

coby
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor coby » 22 aug 2013 23:04

Er staan best wel wat getuigenissen her en der. Men heeft misschien geen zin ze hier weer overnieuw te posten.
1Timothy 1:15 Christ Jesus came into the world to save sinners, of whom I am chief

coby
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor coby » 23 aug 2013 00:06

Ik weet nog vroeger toen ik dwanggedachten had, ging voor bevrijdingsgebed, hielp niks en later kreeg ik een persoonlijk Woord van de Heer via iemand en Hij zei Ik verklaar je vrij in mijn liefde. Dat sloeg erin als een bliksemschicht en ik had er nooit meer last van.
1Timothy 1:15 Christ Jesus came into the world to save sinners, of whom I am chief

geloof
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor geloof » 24 aug 2013 20:08

Ik heb de indruk dat het hier niet erg leeft.
Ik denk van wel. Maar of iets over te zeggen is iets anders.

Bij reactie op het volgende en zo verder lijkt mij de beste manier om te praten.

Ik denk dat het begint bij het geestelijke oog

Mt 6
22 Het oog is de lamp van het lichaam. Dus als je oog helder is, zal heel je lichaam verlicht zijn. 23 Maar als je oog troebel is, zal er in heel je lichaam duisternis zijn. Als het licht in jezelf verduisterd is, hoe groot is dan die duisternis!

Daar komt die zalving, controle-invloed door binnen/speelt er een rol in. Of het hebben van een verbeterd overzicht op zaken dan daarvoor. Of opeens een sterk verbeterde gedachte over zaken hebben en zeker weten dat dit ook echt zo is, zo zal zijn. Ik weet zeker bij iedereen. Of iemand zou niet de juiste initiatieven moeten nemen, het tegengaan, of omgeving doet dat.

Bijvoorbeeld meer controle:
Dit is best leuk, want is een soort van afstemming. Als een radio
1. neem een lichamelijk gebrekje waar je je intuitief sterker tegenover voelt. Het beste is een pijntje ergens.

2. uitgaande van een positie van rust en alleen aandacht hierop

3. ga ervan uit dat je geladen bent net als Christus met helingskracht. Alleen minder sterk. (Dit is informatie geen positivisme achtig iets. Gevaar of twijfel veroorzakend is wel dat ook volslagen ongelovigen hetzelfde resultaat kunnen hebben)

4. zeg vriendelijk in gedachten: ,,ga eens weg...''

5. onmiddelijk wordt het op zijn minst minder

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 24 aug 2013 20:39

Ga eens weg!
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

1a2b3c
Majoor
Majoor

Berichtdoor 1a2b3c » 24 aug 2013 21:04

schaapje schreef:Ga eens weg!
:lol:

@geloof, ik snap niet veel van jouw reacties, ik "geloof" het wel!

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 24 aug 2013 21:10

schaapje schreef:Ga eens weg!

lijkt wel een google vertaal machine :lol: maar dan nog slechter.
Mag inderdaad weg.

Bambi

Berichtdoor Bambi » 24 aug 2013 21:23

==
Laatst gewijzigd door Bambi op 11 dec 2017 18:04, 1 keer totaal gewijzigd.

Teus
Majoor
Majoor

Berichtdoor Teus » 24 aug 2013 21:33

@Geloof

Ik denk niet dat je het helemaal begrijpt, overigens, ik begrijp jou ook niet :D

Je gaat hier ongeveer een structuur neerzetten, een sjabloon, hoe het zou kunnen gaan.
Kortom, je gaat beredeneren hoe je de wil of de drang krijgt om een gebeurtenis in relatie met God te vertellen.
Zo vat ik het op, t spijt me als het anders is.

Sorry joh, God geeft het door de Heilige Geest om erover te praten en anders niet, er is geen recept voor.
Probeer dan ook niet vanuit jezelf te praten, meestal lukt dat ook niet. Nu heb ik weer de neiging om te vertellen wat er gebeurd als ik het wel uit mijn eigen spreek en wat God dan doet, maar nu vertel ik het toch niet, het is niet aan de orde. Trouwens, dat maak ik ook niet uit. God maakt wel uit of het aan de orde is ja of nee, als Hij het wil vertel ik het gewoon.

Ik bedoel ook niet dat een ieder een getuigenis of bemoediging hier neer moet zetten, het was alleen een vraag waarom het zo weinig gebeurd. Je kunt toch in een antwoord vertellen hoe God het voor jou opgelost heeft of wat je gedaan hebt toen je er ook voor stond en hoe God daarop reageerde, ik noem maar wat.

Het is absoluut niet de bedoeling want de kans is groot dat we God voorbij gaan en doen wie het mooiste verhaal te vertellen heeft, dat moet natuurlijk niet. Als het van binnen niet brandt om te vertellen, ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel, dan is het beter het niet te doen.

geloof
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor geloof » 25 aug 2013 06:35

De oplossing voor het probleem van niet begrijp? :

Ik zat even te denken wat exact onbegrijpelijk is. En het is denk ik het plaatje dat anderen zien en ik zie bij ,,wat God met je doet''. Of de set ervaringen en mogelijkheden naar aanleiding van ,,wat God met je doet''.

Is dit zo wel meer begrijpelijk? : stel dat je bedenkt dat je alles mag, zolang het maar door het filter van de twee grote geboden past.

[[[[[[De meeste mensen hebben dat niet voor zichzelf even geordend. Doe anderen als jezelf is nog wel snel een overzicht op te krijgen. Maar heb God lief leidt snel tot twijfel omdat er geen persoonlijke communicatie is. ]]]]]]]

Dus zeg dat je dat bedenkt en dat doet dan staat die vergrote zalving, zicht op zaken enz. opeens wel voor je. Zoiets kan zich niet ontwikkelen als er zaken zijn die dat blokkeren.

Niet scherp zijn op het punt van dat filter van de twee grote geboden is daar een goed voorbeeld van. Scherp in de zin van één keer goed weten wat het is en dat op termijn toepassen. Anders kan zoiets te vermoeiend zijn. Dat ''filter'' voor jezelf stellen op papierX sorry, onenote of evernote alleen al dat is niet binnen 5 minuten gebeurd. Eerder ook iets van dagen of meer.

Is dit het punt van onbegrijpelijkheid of niet?

@Teus:
Kortom, je gaat beredeneren hoe je de wil of de drang krijgt om een gebeurtenis in relatie met God te vertellen.
Zo vat ik het op, t spijt me als het anders is.

Nee, daar heeft het niets mee te maken wat ik zei. Het was alleen een uitleg van die eerste post. Ik denk bijvoorbeeld ook niet in de zin van ,,de mooiste post neerzetten :lol: ''. Zo te zien is het wel een goed idee dat ik iets zeg met al dat onbegrijpen.

Graag een toelichting met voorbeeld over warrig. Ik ervaar soms een opzet in het opwekken van ruzie. Persoonlijk negeer ik zoiets of wordt ook vervelend. Met bitterheid doe ik ook zoiets.

coby
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor coby » 25 aug 2013 08:56

geloof schreef:Graag een toelichting met voorbeeld over warrig. Ik ervaar soms een opzet in het opwekken van ruzie. Persoonlijk negeer ik zoiets of wordt ook vervelend. Met bitterheid doe ik ook zoiets.

Ik denk dat je hetzelfde hebt als ik. Ik geef vaak wat conclusies, waar een heel idee achter zit, wat ik dan niet uitleg. Daarom snappen mensen me vaak niet. Dat is net als met een wiskundesom en een paar stappen weglaten omdat die voor jezelf heel helder zijn en je aanneemt dat een ander dat ook wel snapt. Ik volg je wel, omdat ik uit dezelfde hoek kom denk ik.

geloof
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor geloof » 25 aug 2013 12:29

Ik heb mijn gebruikersnaam gewijzigd in 00110111. Die andere vond ik niet zo prettig.

Terug naar “[Religie] - Open forum”