JOhannes1 schreef:
Wat ik er mee bedoel is dat er een verschil is wat je denkt en wat echt is. Ik denk ook dat ik een goeie chauffeur ben, maar in de praktijk scheelt het er nog wel eens aan
En op je tweede punt ingaande. Ik denk dat ze een reeel Godsbeeld hebben. Op het moment dat je de ware ruimte hebt wordt je juist het meest bestreden. Zo ook deze vrouw. En ik denk dat je dan echt gaat uitroepen nou voor mij is er geen plek meer.
'Op het moment dat je de ware ruimte hebt wordt je juist het meest bestreden' is een gebrek aan vertrouwen en geloof in Gods woord, dat heet ZONDE.
Ik heb het wel eens als een stelling gelezen in een antwoord van een predikant in de vragenrubriek, maar vond het maar een magere troost dat twijfel bij het 'ware geloof' zou horen. Ik vraag me dan af waar dat antwoord op gebaseerd is. Zou het niet voortkomen uit verkeerde leer die hierover verkondigd wordt vanaf de kansel?
In de Bijbel staat dat God de wereld zo lief had, dat Hij Zijn eniggeboren Zoon heeft gegeven, opdat een ieder die in Hem gelooft het eeuwig leven zal beërven. Als dat geen liefde is!
1 Joh 1,9:
'Indien wij onze zonden belijden, Hij is getrouw en rechtvaardig, om ons de zonden te vergeven en ons te reinigen van alle ongerechtigheid.'
Johannes 6:40
'En dit is de wil van Hem Die mij gezonden heeft, dat ieder die de Zoon ziet en in Hem gelooft, eeuwig leven heeft, en Ik zal hem doen opstaan op de laatste dag.'
Johannes 11: 25,26
'Ik ben de opstanding en het leven; wie in Mij gelooft, zal leven, ook al was hij gestorven, en ieder die leeft en in Mij gelooft, zal niet sterven in eeuwigheid.'
Rom. 10:13
'Want ieder die de Naam van de Here zal aanroepen, zal zalig worden.'
1 Tim.2:3,4
'.... want dat is goed en welgevallig in de ogen van God, onze Zaligmaker, Die wil dat alle mensen zalig worden en tot kennis van de waarheid komen.'
Dit zijn toch ontroerende teksten, die spreken over een zeer barmhartig God, die graag wil dat alle mensen zalig worden? Dat doet er niets aan af dat wanneer wij doordrongen zijn van onze zonden, wij het haast niet kunnen voorstellen dat God ons toch wil vergeven, maar de Bijbel leert ons dat we daarop mogen vertrouwen. Onze God is onvoorstelbaar goed! Dàt is het beeld van God dat de Bijbel ons geeft, voor mensen die hun zonden belijden en hun vertrouwen stellen op het offer van de Messias.