Wanneer gaat de kerk anders handelen?

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Jozo
Kapitein
Kapitein

Re: Wanneer gaat de kerk anders handelen?

Berichtdoor Jozo » 28 jun 2013 22:09

Waarom is er zo weinig openheid binnen reformatoriche kerken die ik ken, over de personen zelf? Naar mijn mening licht er een dikke deken, van geen sorry willen zeggen tegen elkaar, en zonden belijden is al helemaal uitzonderlijk!

Zwervers die hongerig zijn worden uit sommige kerken geweerd, omdat ze vies ruiken of er uit zien.

Ik weet niet in wat voor kerk je zit, maar bij ons (geen reformatorische kerk trouwens) zijn zwervers gewoon welkom. Ik zit in een stadskerk en zeker 's winters komen ze maar wat graag even meegenieten van de dienst om weer op te warmen :)
"I want to know God's thoughts...the rest are details."

xsidd
Majoor
Majoor

Berichtdoor xsidd » 29 jun 2013 13:55

Ik stel ook absoluut niet dat alle kerken zo zijn!

Ik heb het nu specifiek over ger.gem!

@Speedy

Mede, kom ik om die reden. Alles word in de grote doofpot gestopt. Al eeuwen lang trouwens. Die tijd is nu over!

@schaapje

Je begrijpt me toch, neem ik aan?

Mvg

Ruth2
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Ruth2 » 29 jun 2013 14:22

Bij ons in de kerk zijn "gasten" heel welkom, ook zwervers, verslaafden, mensen die niet volgens het "refoboekje" gekleed zijn enz. iedereen word netjes aangesproken bij binnenkomst, er word belangstelling getoond in de mens en ze mogen zelf een plaatsje uitzoeken in de kerk.
Ja, ik zit in een reformatorische kerk.

xsidd
Majoor
Majoor

Berichtdoor xsidd » 30 jun 2013 17:43

@Ruth2

Gelukkig, is het bij jou anders!:)

Mvg.

boer
Majoor
Majoor

Berichtdoor boer » 01 jul 2013 21:44

Nooit dus:

http://www.refdag.nl/kerkplein/kerknieu ... p_1_750649

Niet God's Woord, maar de interpretatie van deze meneer dus, ''die neemt gij aan''.

oordeel zelf:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Johannes_Calvijn

'' Al op 3 februari 1546 schreef Calvijn aan Guillaume Farel dat hij het voornemen had Servet om te laten brengen zodra hij daar de gelegenheid voor zou hebben. ("Si venerit, modo valeat mea autoritas, vivum exire nunquam patiar") ("Wanneer hij hier komt, als mijn gezag ook maar iets waard is, zal ik niet toestaan dat hij levend vertrekt.")

Aan de vruchten moeten wij de boom herkennen, toch?

Calvijns gezag of goddelijke predestinatie?
Waar is het Deo Volente en wat van Gods gebod het tarwe en het onkruid beiden op te laten groeien, zodat de engelen, en niet wij mensen, de oogst bepalen?

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 01 jul 2013 22:43

boer schreef: Aan de vruchten moeten wij de boom herkennen, toch?

Precies!
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

boer
Majoor
Majoor

Berichtdoor boer » 01 jul 2013 23:33

[quote="JeeWee" Aan de vruchten moeten wij de boom herkennen, toch?

Precies![/quote]

Dus wat zeg je dan van een heerschap wat 22 mensen liet verdrinken en verbranden, waarbij hij voortijdig Rechter speelde ?

Speedy
Majoor
Majoor

Berichtdoor Speedy » 01 jul 2013 23:39

boer schreef:Dus wat zeg je dan van een heerschap wat 22 mensen liet verdrinken en verbranden, waarbij hij voortijdig Rechter speelde ?

Eigenlijk moet je zulke postings van jou gewoon negeren. Maar nu zeg ik verdiep je eens in de geschiedenis en plaats niet zulke linkjes die jouw karikaturen zouden ondersteunen. De geschiedenis van de Reformatie gaat veel verder dan alleen deze dingen. En om bij jouw linkje te blijven, diverse dissertaties geven al aan dat er veel meer aan de hand was dan even zo'n conclusie te trekken wat het zo lekker bij jou doet, dat dit onderhand al zo afgezaagd is dat je het probeert in ieder topic te dumpen.
Mijn lijst van booswichten wordt elke dag, dat ik ouder word, kleiner en mijn register van dwazen steeds langer.

xsidd
Majoor
Majoor

Berichtdoor xsidd » 02 jul 2013 09:38

@Boer

Ik heb ff gekeken op je link, en kan me je frustratie goed voorstellen! Dat wij het geestelijk erfgoed zouden hebben ontvangen via Calvijn? Als die arme man dit zou zien, zou hij zijn haren uit zn hoofd trekken!

Ik ontken niet dat men van Calvijn dingen kan leren, maar om er een speerpunt van te maken?

Hopelijk ziet het gros van de mensen, dat God God is, en ik hoop dat het hoogverheffen van Calvijn boven de bedoeling van God gauw zal stoppen.

Met vriendelijke groet,

Terug naar “[Religie] - Open forum”