Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
sponsy schreef:Kennen jullie gevallen van paranormale toestanden die jullie wel geloven?
(die in de laatste eeuwen afspeelden..)
sponsy schreef:Ik vraag het omdat ik nu al op 3 christelijke fora geen enkele Christen tegen kom die een andere
christen op zijn woord geloofd aangaande demonen.
sponsy schreef:@irmo
Ik vraag het omdat ik nu al op 3 christelijke fora geen enkele Christen tegen kom die een andere
christen op zijn woord geloofd aangaande demonen.
Zeggen dat het toen gebeurde en in de Bijbel staat vind men geen probleem ('t is toch niet te staven op waarheid),
maar als je verhalen aandraagt van vandaag de dag, wordt je aangekenen als een dwaas
sponsy schreef:@Kvinna
Ik denk dat mn vorige bericht niet helemaal duidelijk was;
Ik geloof wat in de Bijbel staat. En geloof dat het vandaag de dag ook geld.
In tegenstelling tot legio 'gelovigen' die denken dat demonen vandaag niet meer bestaan.
Zoals ik zei; al op 3 fora geloofd niemand een getuigenis van een christen om dat ze zo
argwanend zijn als wat.. terwijl die man niets raars zegt. tenminste.. als je zegt de Bijbel te geloven.
sponsy schreef:@Lock&Stock
" Ook al zijn de claims dubieus en ken je de persoon in kwestie niet? "
Hoezo dubieus.. Jezus droeg het zijn leerlingen op!?
sponsy schreef:@
overigens, de dingen die in het filmpje naar voren komen zijn echt niet uniek hoor.
sponsy schreef:@
Mijn vraag was trouwens; of je iemand kent met soortgelijk verhaal die je wel kent & geloofd..
Lock&Stock schreef:Iedereen kan zo'n video maken en een verhaaltje verzinnen. Wat maakt het dat jij deze mevrouw gelooft?
Lock&Stock schreef:Dus iedereen die zegt dat te doen spreekt automatisch de waarheid?
Mortlach schreef:
Mensen die dat geloven zijn de natte droom van elke oplichter!
en zo zijn er nog wel een aantal stukken waar ongeloof straf wordt aangesprokenMat 17:17 Jezus antwoordde: schreef:‘Wat zijn jullie toch een ongelovig en dwars volk, hoe lang moet ik nog bij jullie blijven? Hoe lang moet ik jullie nog verdragen? Breng hem bij me.’
Christelijk 'Geloof' is niet het aanhangen van een leer, maar voorbij durven gaan aan logica voor wat Jezus je (letterlijk) heeft opgedragen (mat 10:8, Johannes 14:12).Marcus 8 schreef:17 Toen hij dit merkte, zei hij: ‘Waarom praten jullie erover dat je geen brood hebt? Begrijpen jullie het dan nog niet, en ontbreekt het jullie aan inzicht? Zijn jullie dan zo hardleers?
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 67 gasten