Christen die een vrouw van paranormale problemen afhelpt

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

blijblij
Kapitein
Kapitein

Re: Christen die een vrouw van paranormale problemen afhelpt

Berichtdoor blijblij » 10 jun 2013 13:17

volgens mij staat er links van de foto een asbak met brandende peuk + een beetje tocht.

irmo
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor irmo » 10 jun 2013 14:38

sponsy schreef:Kennen jullie gevallen van paranormale toestanden die jullie wel geloven?
(die in de laatste eeuwen afspeelden..)

Wat dacht je van de bijbel? 1 Samuel 28 is een heel aardig verhaal... :)

sponsy

Berichtdoor sponsy » 10 jun 2013 16:26

@irmo

Ik vraag het omdat ik nu al op 3 christelijke fora geen enkele Christen tegen kom die een andere
christen op zijn woord geloofd aangaande demonen.

Zeggen dat het toen gebeurde en in de Bijbel staat vind men geen probleem ('t is toch niet te staven op waarheid),
maar als je verhalen aandraagt van vandaag de dag, wordt je aangekenen als een dwaas ](*,)

Lock&Stock

Berichtdoor Lock&Stock » 10 jun 2013 17:03

sponsy schreef:Ik vraag het omdat ik nu al op 3 christelijke fora geen enkele Christen tegen kom die een andere

Dus omdat iemand op youtube zegt christen te zijn moet je die onvoorwaardelijk vertrouwen? Ook al zijn de claims dubieus en ken je de persoon in kwestie niet?

Dat is wel heel erg goed van vertrouwen zijn sponsy....

Kvinna
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Kvinna » 10 jun 2013 17:59

sponsy schreef:@irmo

Ik vraag het omdat ik nu al op 3 christelijke fora geen enkele Christen tegen kom die een andere

Zeggen dat het toen gebeurde en in de Bijbel staat vind men geen probleem ('t is toch niet te staven op waarheid),
maar als je verhalen aandraagt van vandaag de dag, wordt je aangekenen als een dwaas ](*,)

Je draait het om. Wat in de bijbel staat, geloof je niet (terwijl het het hart is van christelijk geloof om de bijbel als waarheid te zien) maar wat op youtube in elkaar is geknutseld, moeten we voor waar aannemen?

sponsy

Berichtdoor sponsy » 10 jun 2013 22:01

@Lock&Stock
" Ook al zijn de claims dubieus en ken je de persoon in kwestie niet? "
Hoezo dubieus.. Jezus droeg het zijn leerlingen op!?
overigens, de dingen die in het filmpje naar voren komen zijn echt niet uniek hoor.
Mijn vraag was trouwens; of je iemand kent met soortgelijk verhaal die je wel kent & geloofd..

@Kvinna
Ik denk dat mn vorige bericht niet helemaal duidelijk was;
Ik geloof wat in de Bijbel staat. En geloof dat het vandaag de dag ook geld.
In tegenstelling tot legio 'gelovigen' die denken dat demonen vandaag niet meer bestaan.
Zoals ik zei; al op 3 fora geloofd niemand een getuigenis van een christen om dat ze zo
argwanend zijn als wat.. terwijl die man niets raars zegt. tenminste.. als je zegt de Bijbel te geloven.

yobem
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor yobem » 10 jun 2013 22:37

Ook als je zegt in de bijbel te geloven zegt die man wel degelijk iets raars.

Die christenen waar hij het over hebt zijn terecht argwanend. Die zijn iets te vaak afgescheept door charlatans die een slaatje slaan uit simpel volks bijgeloof. En daarmee hoef je nog niet eens een uitspraak te doen over het al dan niet bestaan van demonen. Het is veelzeggend dat jij dat onderscheid niet kan maken. Dat je niet gelooft in dit soort onzinfilmpjes betekent niet per definitie dat je niet gelooft in duistere machten.

Dat je zwijmelt bij dit soort getuigenissen betekent volgens mij wel per definitie dat je het zicht op de realiteit een beetje bent verloren. Geeft niet trouwens, we hebben allemaal wel iets bijzonders.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 10 jun 2013 23:31

sponsy schreef:@Kvinna
Ik denk dat mn vorige bericht niet helemaal duidelijk was;
Ik geloof wat in de Bijbel staat. En geloof dat het vandaag de dag ook geld.
In tegenstelling tot legio 'gelovigen' die denken dat demonen vandaag niet meer bestaan.
Zoals ik zei; al op 3 fora geloofd niemand een getuigenis van een christen om dat ze zo
argwanend zijn als wat.. terwijl die man niets raars zegt. tenminste.. als je zegt de Bijbel te geloven.

Wat ik niet begrijp is waarom die demonen zich altijd moeten manifesteren als vage vlekjes in ondermaatste technologie. Dat kan van zogenaamd klapperende keukenkastjes zijn tot wat dus gewoon overduidelijk een wolkje sigarettenrook is op een foto.

Je hoeft voor mij echt niet de verklaring 'demon' bij voorbaat uit te sluiten hoor - al doe ik dat natuurlijk zelf wel - maar als er toch een doodnormale, ondermaanse verklaring voor de hand ligt, waarom dan toch voor de vergezochte verklaring gaan? Daar moeten dan motieven achter liggen.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Lock&Stock

Berichtdoor Lock&Stock » 11 jun 2013 08:45

sponsy schreef:@Lock&Stock
" Ook al zijn de claims dubieus en ken je de persoon in kwestie niet? "
Hoezo dubieus.. Jezus droeg het zijn leerlingen op!?

Dus iedereen die zegt dat te doen spreekt automatisch de waarheid?

sponsy schreef:@
overigens, de dingen die in het filmpje naar voren komen zijn echt niet uniek hoor.

Klopt, dit soort fantasie verhaalt van/voor goedgelovige mensen zijn er in grote aantallen.

sponsy schreef:@
Mijn vraag was trouwens; of je iemand kent met soortgelijk verhaal die je wel kent & geloofd..

Als je had gelezen had je gezien dat ik daar al op had geantwoord; nope.

Overigens had je nog geen antwoord gegeven op mijn vraag;

Lock&Stock schreef:Iedereen kan zo'n video maken en een verhaaltje verzinnen. Wat maakt het dat jij deze mevrouw gelooft?

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 11 jun 2013 09:03

Lock&Stock schreef:Dus iedereen die zegt dat te doen spreekt automatisch de waarheid?

Mensen die dat geloven zijn de natte droom van elke oplichter! 8)
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Lock&Stock

Berichtdoor Lock&Stock » 11 jun 2013 09:33

Mortlach schreef:
Mensen die dat geloven zijn de natte droom van elke oplichter! 8)

Waarom denk je dat Benny Hinn een privejet heeft ;)

sponsy

Berichtdoor sponsy » 11 jun 2013 12:56

@Lock&Stock
" Dus omdat iemand op youtube zegt christen te zijn moet je die onvoorwaardelijk vertrouwen?.. "
Ik ben inderdaad goed van vertrouwen. ik zou niemand oplichten, en verwacht dat er genoeg zijn zoals ik.
Als iets geld kost hebben ze pech, dan kom ik niet. Moet je je bij hun aansluiten, hebben ze ook pech.
Ik heb intussen een aantal groepen bezocht en redelijk wat videos' gezien en vond het interessant
en leerzaam, maar dat wil niet zeggen dat ik er in moet blijven hangen.
Iedereen is oh zo bang voor oplichterij. Er zijn zoveel bijzondere verhalen op te doen (1e hands!) het is ongelooflijk.
Die man Thomas Fischer(die ik dus niet persoonlijk ken) heeft intussen honderden video's online staan
Na vele video's gezien te hebben, kan ik niets anders dan oprechtheid bespeuren. Dat kan ik van Benny Hinn niet zeggen..

@Yoyeb
" Ook als je zegt in de bijbel te geloven zegt die man wel degelijk iets raars. "
Wat dan? in vergelijking met Mat 8:31 lijkt me het nog wel meevallen..

@Mortlach
" Mensen die dat geloven zijn de natte droom van elke oplichter! 8) "
Klopt, en Jezus heeft behoorlijk moeite met mensen die niet (durven) geloven:
Mat 17:17 Jezus antwoordde: schreef:‘Wat zijn jullie toch een ongelovig en dwars volk, hoe lang moet ik nog bij jullie blijven? Hoe lang moet ik jullie nog verdragen? Breng hem bij me.’
en zo zijn er nog wel een aantal stukken waar ongeloof straf wordt aangesproken
Marcus 8 schreef:17 Toen hij dit merkte, zei hij: ‘Waarom praten jullie erover dat je geen brood hebt? Begrijpen jullie het dan nog niet, en ontbreekt het jullie aan inzicht? Zijn jullie dan zo hardleers?
Christelijk 'Geloof' is niet het aanhangen van een leer, maar voorbij durven gaan aan logica voor wat Jezus je (letterlijk) heeft opgedragen (mat 10:8, Johannes 14:12).

@iedereen
Is er dan niemand die een video/getuigenis heeft gezien die voor de persoon wel authentiek over komt?

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Tante Pollewop » 11 jun 2013 12:59

Ik heb het niet gezien, en ik houd me het liefst verre van dit soort waanzin.

Race406
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Race406 » 11 jun 2013 13:59

Wat mij wel opvalt: De demonen zijn op de foto/video gezet.
Als je bevrijd wordt van demonen dan heb je op dat moment wel andere dingen te doen dan roepen: "Daar gaat weer een demon! Schat, geef ff snel je camera, wordt leuk voor op Youtube!"
Dat zijn angstige gebeurtenissen. En zo niet (zou ook nog kunnen, de Bijbel spreekt hier op diverse manieren over): Dan heb je alleen maar tijd om God te aanbidden en Hem te danken voor Zijn verlossing....
Ik zie een poort wijd open staan... Die open poort leidt tot Gods Troon. GAAT DOOR! Laat NIETS (maar dan ook werkelijk niets of niemand!) u hinderen!

janneke7337
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor janneke7337 » 11 jun 2013 14:26

Ik heb wel eens een indrukwekkend boek erover gelezen.
http://www.digibron.nl/search/detail/01 ... n-een-stem

Ik geloof zeker dat het kan en dat de mens met behulp van God demonen kan uitdrijven.
Maar dat is niet iets voor op Youtube inderdaad net zoals Race hierboven zegt.

Terug naar “[Religie] - Open forum”