hubert schreef:
Dat doe ik regelmatig,
Vandaar je vraag wat het verschil is tussen gelovigen en ongelovigen en je stelling dat er leven na de dood is er wel "aanknopingspunten" in de Bijbel staan voor dit "fenomeen"
maar probeer eens wat inhoudelijker te worden: intenser, blijer?
Mijn blijdschap is in Hem en niet in alle dingen die jij hier op het forum hebt gepost, het genieten van het vrouwelijk schoon met rood gelakte nagels en net-nylons, je dikke buik die je hebt van het genieten van al het heerlijke eten....ik weet niet meer wat ik allemaal gelezen hebt, maar mij spreekt het helemaal niet aan en sommige vond ik nogal schokkend.
Blijdschap is er dat ik in genade mag leven weten dat ik mag genieten van vrijheid in Hem, niet meer geknecht door wereldse genoegens waar ik vroeger zo naar zocht en er totaal geen bevrediging in vond.
Hoe dan? Ik zie er niets van van de refo's op dit forum.
Hoe moeilijk ook: in relatie met ongelovigen zou je toch minstens moeten kunnen duiden wat het verschil maakt m.b.t. tot dit item. En liefst niet met Bijbelteksten, want die kan ik ook wel bedenken en ongelovigen overtuig je daar echt niet mee.
De HC heeft het altijd over "wat nut het". Wat is het nut van het feit dat wij geloven door te leven tot in eeuwigheid? Dat vroeg ik mij alleen maar af.
Ik ben in de eerste plaats christen een evangelische christen, je weet wel die van "blij blij mijn hartje is zo blij"

...HC DL nog nooit van gehoord, maar hier op dit forum leren kennen.
En ik mag vertellen dat er zeker wel ongelovigen door mijn getuigenis tot geloof zijn gekomen, want hoe je het ook bekijkt, het geschreven woord of het gesproken woord is levend en God kan beide gebruiken voor Zijn doel.
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.