Websites statenvertaling met kanttekeningen

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Spons
Generaal
Generaal

Re: Websites statenvertaling met kanttekeningen

Berichtdoor Spons » 06 mei 2013 21:29

corh schreef:O.k. Schelpje3, dank je. Ik begrijp goed dat je aan de HSV erg moet wennen, het is ook niet meer echt de Statenvertaling met alle respect voor het werk dat eraan besteed is.

Via de link die ik gaf en hieronder nog een keer geeft, kun je in elk geval de kanttekeningen goed raadplegen (ook vanaf een tablet of ipad).

de Website Statenvertaling.nl - Statenvertaling met kanttekeningen

zo lekker vastgeroest zit jij zeg... en rond de tijd dat de Statenvertaling kwam...de bijbel die jaren daarvoor gebruikt werd... kijk dat was nu pas de enige waarachtige bijbel die er was.... ](*,)

Sommige mensen zijn gewoon bang voor vooruitgang of om macht te verliezen in hun geloof, ipv vernieuwing en verjonging... en groei. Gek dat er in rechtse kerken een leegloop is omdat men teveel vasthoudt aan het oude regime qua bijbel, liederen, en kerkelijke tuchtregels en uiterlijkheden. Je kan een Statenvertaling en een HSV prima naast elkaar gebruiken of afwisselen, of wacht nee...dan kom je in de hel terecht of zondig je als je de HSV gebruikt.. ](*,)

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 06 mei 2013 21:33

Nou ja zeg Spons, nu zie je zelfs je eigen stokpaardje vliegen.... :roll:
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

Spons
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spons » 06 mei 2013 21:47

MW,

we hebben in huis een Statenvertaling, een normale bijbel, en ik zou best (is er nog niet van gekomen eigenlijk ) een HSV willen hebben. Wat ik bedoel te zeggen (en soms moet je gewoon een (fig) bom gooien )) is dat toendertijd bij de Sv er ook een bijbel was..was die dan ook niet goed, van tijd tot tijd hoor je dingen te vernieuwen aan te passen aan de tijd.

Ik weet dat jij ook van andere muziek houdt dan alleen maar Psalmen... of moet je nu als christen alleen maar van Psalmen houden en de 12 gezangen... dan beperk je toch wel je zicht vindt ik ! snapt gij !

Floppie
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Floppie » 07 mei 2013 05:38

Spons schreef:zo lekker vastgeroest zit jij zeg... en rond de tijd dat de Statenvertaling kwam...de bijbel die jaren daarvoor gebruikt werd... kijk dat was nu pas de enige waarachtige bijbel die er was.... ](*,)

Dit is natuurlijk een non-argument. Dat argument gaat namelijk pas op als iemand alleen op grond van het feit dat hij liever bij het oude blijft zich bij de Statenvertaling houdt.

Spons schreef:Sommige mensen zijn gewoon bang voor vooruitgang of om macht te verliezen in hun geloof, ipv vernieuwing en verjonging... en groei. Gek dat er in rechtse kerken een leegloop is omdat men teveel vasthoudt aan het oude regime qua bijbel, liederen, en kerkelijke tuchtregels en uiterlijkheden. Je kan een Statenvertaling en een HSV prima naast elkaar gebruiken of afwisselen, of wacht nee...dan kom je in de hel terecht of zondig je als je de HSV gebruikt.. ](*,)

De rechtse kerken lopen ook nogal bijzonder hard leeg... :roll:
Als je eerlijk bent lopen de linkse kerken veel harder leeg, dus schijnbaar valt het nogal mee met het gewicht van het zogenaamde regime. Er zijn altijd mensen die het er niet mee eens zijn, maar goed, dat wil niet zeggen dat je met zulke versimpelde argumenten kunt komen.

Wat een azijnpisser zeg... :lol: :lol: :mrgreen:

Spons schreef:MW,

we hebben in huis een Statenvertaling, een normale bijbel, en ik zou best (is er nog niet van gekomen eigenlijk ) een HSV willen hebben. Wat ik bedoel te zeggen (en soms moet je gewoon een (fig) bom gooien )) is dat toendertijd bij de Sv er ook een bijbel was..was die dan ook niet goed, van tijd tot tijd hoor je dingen te vernieuwen aan te passen aan de tijd.

Als een vernieuwing een verbetering is, anders niet lijkt me.

Spons schreef:Ik weet dat jij ook van andere muziek houdt dan alleen maar Psalmen... of moet je nu als christen alleen maar van Psalmen houden en de 12 gezangen... dan beperk je toch wel je zicht vindt ik ! snapt gij !

Jawel, je punt is helder, alleen je argumenten iets minder. :D
Floppie heeft het forum nu definitief verlaten.

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 07 mei 2013 10:17

Spons schreef:MW,

Ik weet dat jij ook van andere muziek houdt dan alleen maar Psalmen... of moet je nu als christen alleen maar van Psalmen houden en de 12 gezangen... dan beperk je toch wel je zicht vindt ik ! snapt gij !

Nee, ik snap het nog steeds niet :roll: Ik zie niet in waarom -als ik alleen van de psalmen zou houden- het mijn inzicht beperkt. Houden van is namelijk een emotie/gevoel, en dan zegt nog niets over mijn kennis van alles daarbuiten.
En zo is het ook met de bijbel. De één heeft de SV hoog in het vaandel staan en vertelt dat graag. De ander berijdt graag zijn stokpaardje en geeft daar even een oordeel over.
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

Terug naar “[Religie] - Open forum”