Nieuwe paus laatste paus ?

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Re: Nieuwe paus laatste paus ?

Berichtdoor Mortlach » 12 mar 2013 13:31

parsifal schreef:Ik denk dat paus Hilarius II wel hilarisch zou zijn.

Als hij de naam Terminus I aanneemt, zal het helemaal lachen zijn.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 12 mar 2013 13:32

boer schreef: Als we dan toch met getallen aan de gang gaan vind ik het aannemelijker dat de aankondiging tot aftreden van paus nr 111 gevolgd werd door een blikseminslag om 555 pm.

LOL
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

coby
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor coby » 12 mar 2013 15:50

Die telling klopt niet, las ik, van die pausen. Dit kon de laatste niet zijn. Weet niet, in ieder geval zal het niet de meest popie jopie zijn, want dat was Johannes Paulus II.
1Timothy 1:15 Christ Jesus came into the world to save sinners, of whom I am chief

boer
Majoor
Majoor

Berichtdoor boer » 12 mar 2013 15:56

alexander91 schreef:Laten we ons maar bezighouden met onszelf en onze eigen gemeente. Als we die op orde hebben, laten we dan maar beginnen op afstand de fouten van anderen uit te vergroten en te vervormen.
Wat helpt een dergelijke discussie als deze nu???

Je weet nog wel waarom je reformatorisch bent en waarom de reformatie heeft plaatsgevonden?

Faramir

Berichtdoor Faramir » 12 mar 2013 16:06

coby schreef:Die telling klopt niet, las ik, van die pausen. Dit kon de laatste niet zijn. Weet niet, in ieder geval zal het niet de meest popie jopie zijn, want dat was Johannes Paulus II.

Welja, dat kon er ook nog wel bij, Johannes Paulus II beledigen in dit topic.

boer
Majoor
Majoor

Berichtdoor boer » 12 mar 2013 20:03

nou, nou, het zijn maar mensen hoor.
De gemiddelde grap die katholieken over Petrus aan de hemelpoort vertellen, is veel grover.

Katlheen
Majoor
Majoor

Berichtdoor Katlheen » 12 mar 2013 20:26

Ha, die grappen vertel ik als protestant juist. Doen het altijd goed, die grappen.

Maar hoezo gekonkel en intriges in het Vaticaan? Is wel makkelijk afgeven op het Vaticaan. Zijn wij erbij? Nee, maar oh oh oh, het is zo'n heerlijk onderwerp om allerlei intriges bij te verzinnen. Neem Dan Brown, hoeveel mensen namen dat wel niet aan? Alleen maar omdat de schrijver voorin zijn boek "feiten:..." had gezet? Discovery Channel heeft er een uitzending over gemaakt. Ieder "feit" was aantoonbaar onjuist. Helaas denken de meeste lezers van zo'n boek daar niet bij na, en zeker niet in combinatie met het Vaticaan. We zouden net zo goed boeken kunnen schrijven over de gesloten cultuur binnen bepaalde reformatorische gemeenschappen. Doe daar wat achterdocht, intrige, sex, en een "eeuwenoud" geheim bij wat de ondergang van die kerk kan betekenen, en je hebt een succesformule.

Tenzij je natuurlijk bij geen enkele gemeenschap bent aangesloten, dan kan je als heilig boontje van de zijlijn op alles afgeven...(mits er minimaal 1 Bijbeltekst wordt genoemd, anders telt het niet).

Het wordt tijd dat we onze broeders en zusters in de RKK eens wat meer als zodanig gaan behandelen. Ik hoop en bid dat er een paus komt met wijsheid, om een Kerk te leiden naar de Genade van Christus.
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

boer
Majoor
Majoor

Berichtdoor boer » 12 mar 2013 20:56

Katlheen schreef:Ha, die grappen vertel ik als protestant juist. Doen het altijd goed, die grappen.

Maar hoezo gekonkel en intriges in het Vaticaan? Is wel makkelijk afgeven op het Vaticaan. Zijn wij erbij? Nee, maar oh oh oh, het is zo'n heerlijk onderwerp om allerlei intriges bij te verzinnen. Neem Dan Brown, hoeveel mensen namen dat wel niet aan? Alleen maar omdat de schrijver voorin zijn boek "feiten:..." had gezet? Discovery Channel heeft er een uitzending over gemaakt. Ieder "feit" was aantoonbaar onjuist. Helaas denken de meeste lezers van zo'n boek daar niet bij na, en zeker niet in combinatie met het Vaticaan. We zouden net zo goed boeken kunnen schrijven over de gesloten cultuur binnen bepaalde reformatorische gemeenschappen. Doe daar wat achterdocht, intrige, sex, en een "eeuwenoud" geheim bij wat de ondergang van die kerk kan betekenen, en je hebt een succesformule.

Tenzij je natuurlijk bij geen enkele gemeenschap bent aangesloten, dan kan je als heilig boontje van de zijlijn op alles afgeven...(mits er minimaal 1 Bijbeltekst wordt genoemd, anders telt het niet).

Het wordt tijd dat we onze broeders en zusters in de RKK eens wat meer als zodanig gaan behandelen. Ik hoop en bid dat er een paus komt met wijsheid, om een Kerk te leiden naar de Genade van Christus.

Die Tussenpersoon heeft de gemeente gekregen in de vorm van de Heilige Geest,

Hier nog even een geheugenopfrissertje :

http://www.independent.co.uk/news/world ... 94193.html

Byte
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Byte » 12 mar 2013 20:57

Katlheen schreef:Ik hoop en bid dat er een paus komt met wijsheid, om een Kerk te leiden naar de Genade van Christus.

Daar kan ik alleen maar Amen op zeggen =D>
Hij is een schild voor hen die tot Hem de toevlucht nemen.
 Zo ver het oosten is van het westen,zo ver heeft Hij onze overtredingen van ons gedaan.

jaapo
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jaapo » 12 mar 2013 21:24

Ook al raakt het protestanten niet, ik vind het toch weerzinwekkend, dat uitgerekend hier grappen en grollen worden gemaakt over de pauskeuze. Gelukkig zijn er een paar reageerders die er ook zo over denken. Bedenk wel, dat ook rooms-katholieken medechristenen zijn, waarbij er zijn, zoals ook bij protestanten, die in onze ogen weinig christelijk spreken en handelen. Net zoals vele anderen die in hun geloof heel veel raakpunten met protestanten hebben. Weerzinwekkend, omdat er een heilloze hoogmoed uit spreekt. Wees gewaarschuwd: ook in protestantse- of begrensder nog, refokringen, komen uitwassen voor die alles met geestelijke of lichamelijke mishandeling te maken hebben. En achterbaksheid in een verpolitiekte kerk komt ook bij refo's voor. Misschien dat ook daar nog wel eens een deksel van een stinkend pannetje afgaat. Ik heb het hier niet over een goede mop over Petrus ofzo, want die worden ook door rk-en zelf met smaak verteld. ook met andere grappen over geloof of kerk mag je wat mij betreft tamelijk ver gaan. Maar in bovenstaande reacties zit hier en daar iets, wat ik niet onder woorden kan brengen, maar wat mij niet bevalt. Had ik op deze plek niet verwacht.
Mijn motto: gezang 7, Liedboek voor de Kerken = Lied 316 NLB

boer
Majoor
Majoor

Berichtdoor boer » 12 mar 2013 21:49

jaapo schreef:Ook al raakt het protestanten niet, ik vind het toch weerzinwekkend, dat uitgerekend hier grappen en grollen worden gemaakt over de pauskeuze. Gelukkig zijn er een paar reageerders die er ook zo over denken. Bedenk wel, dat ook rooms-katholieken medechristenen zijn, waarbij er zijn, zoals ook bij protestanten, die in onze ogen weinig christelijk spreken en handelen. Net zoals vele anderen die in hun geloof heel veel raakpunten met protestanten hebben. Weerzinwekkend, omdat er een heilloze hoogmoed uit spreekt. Wees gewaarschuwd: ook in protestantse- of begrensder nog, refokringen, komen uitwassen voor die alles met geestelijke of lichamelijke mishandeling te maken hebben. En achterbaksheid in een verpolitiekte kerk komt ook bij refo's voor. Misschien dat ook daar nog wel eens een deksel van een stinkend pannetje afgaat.

Kan zijn, maar omdat er bij refo's ook iets voorkomt, wat het daglicht niet kan verdragen, is dat dan een reden om te zwijgen?
Niemand staat boven de wet.
Een kerkelijk orgaan hoort zuiver gehouden te worden.Of het nu katholiek is of refo.
ten alle tijde en ten koste van alles.
Anders ben je een aanfluiting en een verloochenaar .
Niets in de wereld heeft het christendom zo'n slechte reputatie gegeven als het onvoldoende straffen en corrigeren van hen die zonden begaan, en welke zelfs buiten de gemeente als lager dan laag worden beschouwd.
En als de butler er wat van zegt (Had Jezus ook een butler?) krijgt hij gevangenisstraf.

Faramir

Berichtdoor Faramir » 12 mar 2013 21:52

De butler had natuurlijk wel meer gedaan dan 'er wat van gezegd'. Hij heeft diefstal begaan en meer van dat soort dingen. Daarvoor is hij berecht in een eerlijk proces en schuldig bevonden. Overigens heeft hij inmiddels al gratie gekregen en de paus heeft hem een mooie baan aangeboden die hij heeft geaccepteerd.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 12 mar 2013 21:53

Hij had er twaalf, inclusief boekhouder.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Faramir

Berichtdoor Faramir » 12 mar 2013 21:54

Optimatus schreef:Hij had er twaalf, inclusief boekhouder.

Ik vraag me af waarom dat soort lieden zich nooit afvragen of Jezus wel internet had. :wink:

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 12 mar 2013 21:56

Ik denk dat de Heer heel goed zonder technische hulpmiddelen in staat is te doen wat Hem goeddunkt.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Terug naar “[Religie] - Open forum”