parsifal schreef:Ik denk dat paus Hilarius II wel hilarisch zou zijn.
Als hij de naam Terminus I aanneemt, zal het helemaal lachen zijn.
Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
parsifal schreef:Ik denk dat paus Hilarius II wel hilarisch zou zijn.
boer schreef: Als we dan toch met getallen aan de gang gaan vind ik het aannemelijker dat de aankondiging tot aftreden van paus nr 111 gevolgd werd door een blikseminslag om 555 pm.
alexander91 schreef:Laten we ons maar bezighouden met onszelf en onze eigen gemeente. Als we die op orde hebben, laten we dan maar beginnen op afstand de fouten van anderen uit te vergroten en te vervormen.
Wat helpt een dergelijke discussie als deze nu???
coby schreef:Die telling klopt niet, las ik, van die pausen. Dit kon de laatste niet zijn. Weet niet, in ieder geval zal het niet de meest popie jopie zijn, want dat was Johannes Paulus II.
Katlheen schreef:Ha, die grappen vertel ik als protestant juist. Doen het altijd goed, die grappen.
Maar hoezo gekonkel en intriges in het Vaticaan? Is wel makkelijk afgeven op het Vaticaan. Zijn wij erbij? Nee, maar oh oh oh, het is zo'n heerlijk onderwerp om allerlei intriges bij te verzinnen. Neem Dan Brown, hoeveel mensen namen dat wel niet aan? Alleen maar omdat de schrijver voorin zijn boek "feiten:..." had gezet? Discovery Channel heeft er een uitzending over gemaakt. Ieder "feit" was aantoonbaar onjuist. Helaas denken de meeste lezers van zo'n boek daar niet bij na, en zeker niet in combinatie met het Vaticaan. We zouden net zo goed boeken kunnen schrijven over de gesloten cultuur binnen bepaalde reformatorische gemeenschappen. Doe daar wat achterdocht, intrige, sex, en een "eeuwenoud" geheim bij wat de ondergang van die kerk kan betekenen, en je hebt een succesformule.
Tenzij je natuurlijk bij geen enkele gemeenschap bent aangesloten, dan kan je als heilig boontje van de zijlijn op alles afgeven...(mits er minimaal 1 Bijbeltekst wordt genoemd, anders telt het niet).
Het wordt tijd dat we onze broeders en zusters in de RKK eens wat meer als zodanig gaan behandelen. Ik hoop en bid dat er een paus komt met wijsheid, om een Kerk te leiden naar de Genade van Christus.
Katlheen schreef:Ik hoop en bid dat er een paus komt met wijsheid, om een Kerk te leiden naar de Genade van Christus.
jaapo schreef:Ook al raakt het protestanten niet, ik vind het toch weerzinwekkend, dat uitgerekend hier grappen en grollen worden gemaakt over de pauskeuze. Gelukkig zijn er een paar reageerders die er ook zo over denken. Bedenk wel, dat ook rooms-katholieken medechristenen zijn, waarbij er zijn, zoals ook bij protestanten, die in onze ogen weinig christelijk spreken en handelen. Net zoals vele anderen die in hun geloof heel veel raakpunten met protestanten hebben. Weerzinwekkend, omdat er een heilloze hoogmoed uit spreekt. Wees gewaarschuwd: ook in protestantse- of begrensder nog, refokringen, komen uitwassen voor die alles met geestelijke of lichamelijke mishandeling te maken hebben. En achterbaksheid in een verpolitiekte kerk komt ook bij refo's voor. Misschien dat ook daar nog wel eens een deksel van een stinkend pannetje afgaat.
Optimatus schreef:Hij had er twaalf, inclusief boekhouder.
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten