JeeWee schreef:Op CIP.nl staat een boeiend interview met Ds. W. Dekker. Hij zegt o.a. dat "christenen beter niet kunnen weten wie er zondags preekt om steeds het bewustzijn te houden dat wij hopen op een ontmoeting met God. Hij vindt een kerkpagina, zoals in het RD waar je kunt zien welke dominee waar preekt best aardig, maar het kan gaan afleiden van waar het echt om moet gaan. Hij zegt zelfs dat kerkgangers beter niet kunnen weten welke dominee er preekt. Nu is het zo dat wanneer er een bepaalde dominee preekt, de kerk voller zit dan wanneer er een andere dominee preekt. Dat zou niet mogen.
Wat vind jij: kun je beter en onbevorooordeeld luisteren als je van te voren niet weet wie er preekt?
Of loop je dominees als artiesten achterna?
Lees HIER het hele interview met dominee Dekker.
Ik ben ook wel meerdere keren positief verrast door dominees waar ik niet zo veel van verwachte.
Ik probeer 's ochtends en 's middags voordat ik naar de dienst ga altijd te bidden voor de dominee en de dienst; dat doe ik natuurlijk in de eerste plaat omdat ik geloof dat de Heere God een verhoorder der gebeden is, maar het helpt mij ook om meer op God gericht naar een dienst toe te gaan.