Lichtzwaard schreef:Er is maar een Waarheid;Jezus Christus de Verrezen Heer en meer niet.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Nee, dat is meer dan genoeg.
Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
Lichtzwaard schreef:Er is maar een Waarheid;Jezus Christus de Verrezen Heer en meer niet.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Boekenlezer schreef:Wat is waarheid?
Als ik die zin hoor van een Nederlander, klinkt mij dat in de oren als met de volgende vooronderstelling: waarheid is datgene wat overeenkomt met de feiten zoals ze zijn.
Dat is een bepaald waarheidsbegrip, dat al niet vanzelfsprekend is. In de Bijbel is waarheid (אֱמֶת, emet) niet puur feitelijkheid, maar heeft het ook alles van doen met trouw, betrouwbaarheid. Betrouwbaarheid, niet alleen theoretisch dus, maar ook persoonlijk bijvoorbeeld. Stabiliteit zit ook in de betekenis opgesloten.
De beperking tot het theoretische is nogal Grieks.
xsidd schreef:De overheid grijpt niet grondig in, omdat als men dat zou doen de economie in zou storten als men alle drugs zou uitbannen.
xsidd schreef:Het is onmogelijk voor de mens om alle waarheid te kunnen vatten naar mijn mening. Maar wat ik zie, is dat vele mensen stukjes waarheid zien. Ik ook. De ene pakt dit op in de evoluthietheorie en laat zich meeslepen door bewijs(waarheden)...De andere laat zich meeslepen in het bewijs van dogma's. en leringen, of filisofieën... Of Atheisme? Religie?
Wilsophie schreef:Nee hoor , maar als ik die man zijn naam hoor, moet ik altijd aan de Echte Ene Steen denken. Die andere Jood dus...
Wilsophie schreef:Meneer Einstein kan toch echt niet tippen aan De Ware Ene Steen.
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 70 gasten