Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
Wilsophie schreef:Volgens mij was er voor de gebeurtenis die aangetoond wordt in Johannes 20 geen sprake van het verschijnen via deuren en ramen.
Het vragen om eten van vis van de Heer heeft ongetwijfeld ook een reden waarom het vermeld wordt daarom noemde ik het.
Verder vind ik je laatste opmerking over dat spreekwoord niet erg aardig.
Als straks de Gemeente van gelovigen een veranderd lichaam krijgt zal dat evident zijn en noodzakelijk vanwege verplaatsing op ander wijze dan een lichaam met zwaartekracht.
Wilsophie schreef:Het blijft His Story, maar ook een musterion. Alhoewel het voorbeeld dat Hij uit hun midden wegging, niets bijzonders is, dat bewijst helemaal niets dat doen wij ook.
Huber schreef:Zou het niet kunnen zijn dat Jezus met zijn astrale lichaam is verschenen?
hubert schreef:Het blijft een mysterie en dat moet vooral zo blijven. Zou het niet kunnen zijn dat Jezus met zijn astrale lichaam is verschenen?
Wat bedoel je precies met 'astraal lichaam'?
Het lichaam dat wij (blijkbaar)allen krijgen na onze dood
mohamed schreef:@ Wilsophie, dat Jezus precies hetzelfde lichaam had bij de opstanding als daarvoor blijkt al uit het simpele feit dat zijn graf leeg was (Mat 28,6) waar hij in was gelegd.
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 60 gasten