Waar was je voor je geboorte?

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

nette
Sergeant
Sergeant

Re: Waar was je voor je geboorte?

Berichtdoor nette » 03 mei 2012 18:23

geloof jij dat iedereen zalig is?

Marloes1g
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Marloes1g » 03 mei 2012 18:46

@Marcel081276: Ik ben blij dat jij God zonder hoofdletter schrijft dus jij bedoelt niet de Enige Waarachtige God,zoals Hij zich openbaart in Zijn Woord en in het hart van Zijn kinderen, anders zou ik huiveren van je woorden.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 03 mei 2012 19:07

Wat mij een beetje merkwaardig aandoet is dat de mensen die geloven in reïncarnatie vaker meer beleefden in hun vorige leven dan in het huidige.

De enige die was voordat hij incarneerde is het Woord van God (Joh 1:14. Joh 8:58.) en aangezien alle knie zich voor hem zal buigen (Jes 45:23. Rom 4:11. Filipp 2:10.) bestaat het leven wat Marcel in een vorig bestaan leidde alleen maar in Marcel zijn eigen fantasie.

JHM
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor JHM » 03 mei 2012 20:44

Marcel gebruik jij hallucinogene middelen?
Alleen als je heimwee hebt kom je thuis.

JHM
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor JHM » 03 mei 2012 21:04

jaapo schreef:Zoveel christenen, zoveel meningen, helaas. Ook hierover. Wat mij betreft: voor de geboorte was je nog nergens. Als je er anders over denkt, geloof je op een of andere manier ook in reïncarnatie. Ik niet. In de uitverkiezingsleer geloof ik ook niet. Toch gelovig. Helaas velen die zich ook gelovig noemen en geheel anders denken. Wie heeft de Waarheid? Ik weet het niet. Er kan er immers maar één zijn. Als er 100 verschillende kerken en groeperingen zijn, zijn er 99 op een fout spoor.

Er is maar één kerk dat is de kerk die wij tezamen vormen in Christus, en tevens de enige Waarheid.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 03 mei 2012 21:41

We kunnen er e.e.a. over lezen in Psalm 139:
Mijn gebeente was voor U niet verholen, als ik in het verborgene gemaakt ben, en als een borduursel gewrocht ben, in de nederste delen der aarde.

Uw ogen hebben mijn ongevormden klomp gezien; en al deze dingen waren in Uw boek geschreven, de dagen als zij geformeerd zouden worden, toen nog geen van die was.

Dit lijkt mij wel genoeg. Meer hoef je toch niet te weten?

meribel
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor meribel » 03 mei 2012 23:31

marcel081276 schreef:Je bent op deze wereld ik vind het jammer dat christenen hier zo over denken, waarom sla je dit vreselijk belangrijke stuk over?
omdat je er geen antwoord op heb of durf je het je niet af te vragen omdat je anders tot misschien wel antwoorden komt die niet stroken met het geloof?

maar ik ben christen en ik heb je geantwoord.
ik denk dat ik nergens was, ik was er nog niet meer is het niet.
ik ben overtuigd dat God me wel al kende en wist wanneer ik geboren zou worden.

ik snap niet waarom je schrijft dat ik er geen antwoord op heb, of iets me niet af durf te vragen?? :-k

marin
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor marin » 04 mei 2012 09:18

Marcel zegt, het betekend "leef je leven tot het uiterste" dat probeer ik dus ook te doen, zonder anderen te schaden of mezelf.

Je stelt de vraag aan christenen m.i.z. sta je met de rug naar God toe onze Levensgever en kan je het bestaan van je leven daardoor nooit begrijpen.
Draai je om en kijk Hem aan en stel de vraag van je bestaan en je zult een leven gaan leiden die de werkelijkheid van je bestaan leert onderscheiden.
Jes 8: 20: Tot de wet en tot de getuigenis! Voor wie niet spreekt naar dit woord, is er geen dageraad. King James: Dit komt, omdat er in hen geen licht is.

Sjaak84
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Sjaak84 » 04 mei 2012 13:04

Waar was je voor je geboorte?

Ik was gewoon een hoeveelheid verspreide atomen. Dat zal ik na mijn dood ook weer zijn.
What can be asserted without evidence can be dismissed without evidence

Christopher Hitchens

Lock&Stock

Berichtdoor Lock&Stock » 04 mei 2012 13:37

Sjaak84 schreef:Ik was gewoon een hoeveelheid verspreide atomen. Dat zal ik na mijn dood ook weer zijn.

Koolstofatomen, letterlijk sterrenstof, ik vind dat een prachtige gedachte.

maaarten

Berichtdoor maaarten » 04 mei 2012 13:59

Sjaak84 schreef:Ik was gewoon een hoeveelheid verspreide atomen. Dat zal ik na mijn dood ook weer zijn.

Wat zul jij raar opkijken bij de wederopstanding!

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 04 mei 2012 14:11

Sjaak84 schreef:
Ik was gewoon een hoeveelheid verspreide atomen. Dat zal ik na mijn dood ook weer zijn.

Dat klopt toch totaal niet wat jij zegt! Zolang er geen samensmelting van ei- en zaadcel is geweest, is er niets.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 04 mei 2012 14:45

schelpje3 schreef:Dat klopt toch totaal niet wat jij zegt! Zolang er geen samensmelting van ei- en zaadcel is geweest, is er niets.

Uh, de materie waaruit al onze lichamen zijn opgebouwd bestaat al een tijdje hoor. Van een 'persoon' kun je inderdaad niet spreken, maar het calcium, de koolstof en al dat anders moois waaruit wij allemaal bestaan was er al wel.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 04 mei 2012 14:52

Mortlach schreef:
Uh, de materie waaruit al onze lichamen zijn opgebouwd bestaat al een tijdje hoor. Van een 'persoon' kun je inderdaad niet spreken, maar het calcium, de koolstof en al dat anders moois waaruit wij allemaal bestaan was er al wel.

Nog eens, voordat jouw vader en moeder een leuk setje werden, was er geen sprake van een begin van jou. Pas na het samenkomen van de noodzakelijke 2 beginnetjes, begint er iets te groeien.
Dus zeker geen koolstof en calcium, vóórdien.
Ik heb biologie gehad en bij behandeling van deze lessen, goed opgelet :D
Laatst gewijzigd door schelpje3 op 04 mei 2012 14:53, 1 keer totaal gewijzigd.

JHM
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor JHM » 04 mei 2012 14:52

Lock&Stock schreef:Koolstofatomen, letterlijk sterrenstof, ik vind dat een prachtige gedachte.

Het is zeker prachtig hoe groot het scheppingswerk van de Almachtige is.

Terug naar “[Religie] - Open forum”