Jezus is uniek

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Re: Jezus is uniek

Berichtdoor schelpje3 » 16 apr 2012 16:11

Wilsophie schreef:Dat zeggen die reformatorische mensen, en dat kom ik op het forum ook veel tegen, maar niemand zegt hoe je dan je oren moet openen.
Je leest dat de naam van de Here Jezus nauwelijks genoemd werd in die hele week, maar alles gaat om uiterlijkheden. Waar heb ik dat meer gehoord en gelezen?
De Here Jezus mag dan "uniek" zijn, het grondpersoneel loopt met gebogen hoofden naar het onbekende land.

Door de werking van de Heilige Geest dus! Die opent je oren en niet jijzelf, want dan hoor je alleen wat je WILT horen.

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 16 apr 2012 16:25

benefietdiner schreef:Jezus is uniek maar niet in de reformatorische kerken volgens SMS en Omega op Refoweb Dwars:
"Streng, grijs en grauw".
http://refoweb.nl/dwars/949/-streng-grijs-en-grauw-/

Ik reageerde op dit stuk, lees dat eerst eens.

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 16 apr 2012 16:29

Door de werking van de Heilige Geest dus! Die opent je oren en niet jijzelf, want dan hoor je alleen wat je WILT horen.

De Here Jezus is dus uniek, maar de Heilige Geest niet?
Denk je nu echt dat de actie bij de Geest ligt en niet bij de mens zelf.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 16 apr 2012 16:55

Ik zeg dat jouw en mijn oren geopend moeten worden DOOR de Heilige Geest!

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 16 apr 2012 17:39

De Heilige Geest overtuigt de wereld van zonde, gerechtigheid en oordeel.
Ik ben de wereld niet, ik ben Gods kind, en ik ervaar dat mensen die zoeken echt oprecht zoeken, die bereiken wij met het evangelie, en dan is er de Heilige Geest Die een Werk doet wat wij niet kunnen bewerkstelligen.
Wij kunnen slechts prediken aan hen die horen willen.

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 16 apr 2012 17:42

Schelpje schreef:Ik zeg dat jouw en mijn oren geopend moeten worden DOOR de Heilige Geest!

Dat is bij mij ook gebeurd: "Hij heeft mij mijn oor doorboord".
Daarom draag ik geen oorbelletjes want dat is een beeld van knechting. Of draag ik ze juist daarom wel?
Ik ben geen slaaf meer die aan de deurpost zit geklonken met een spijker door mijn oor, nee ik ben vrij van de last die ik meedroeg, ik ben vrij van een saai leeg bestaan, want nu ken ik Christus ben in Hem volmaakt.
Hij vergat wie ik was en nam mij aan.
Prachtig lied van Linda Rendal ( zie you tube, I am Free)

benefietdiner
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor benefietdiner » 16 apr 2012 17:57

@schelpje3, ik was in het reformatorisch dagblad aan het lezen en ik dacht hee….. dat lijken wel woorden van schelpje3 http://www.refdag.nl/kerkplein/kerknieu ... r_1_637030

Bekering wordt steeds minder een wonder.

Van der Garde zei dat Mozes zijn keus vanuit het geloof had gemaakt. „Dat geloof is in Mozes gewerkt door de Heilige Geest. Mozes’ keus kan alleen beoefend worden als we het zaligmakend geloof deelachtig zijn geworden in een weg van wedergeboorte, geloof en bekering.”

De ouderling van de gereformeerde gemeente in Nederland te Opheusden toonde zich zeer bezorgd over de „tendens in onze kring” om steeds minder onderscheidend over deze zaken te spreken. „Bekering schijnt in onze dagen geen eeuwig goddelijk wonder meer te zijn. Velen denken dat geloven is dat men steeds godsdienstiger wordt, en dat een onberispelijke levenswandel al voldoende zegt over de innerlijke gesteldheid.”

Van der Garde waarschuwde ernstig „tegen de gedachte dat leden en doopleden van de gemeente wezenlijk in het genadeverbond zijn opgenomen. Deze zogenoemde drieverbondenleer verslaat in onze dagen zijn tienduizenden. Verbondskinderen horen dan de oproep om in Jezus te geloven alsof dat een daad van de mens is. Men moet niet meer spreken over verbrijzeling van de wet, het inleven van onze verlorenheid en het billijken van Gods recht.”

Ik dacht laat ik in dit artikel eens zoeken of de naam Jezus ook een keer tegen komt.
Nee dus. Ja toch wel maar in negatieven zin.
Ik geloof hoe langer hoe meer dat Omega gelijk krijgt. Jezus wordt in de reformatorische kringen weggedaan. Of heb ik ongelijk?

Ewan
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Ewan » 16 apr 2012 19:18

benefietdiner schreef:@schelpje3, ik was in het reformatorisch dagblad aan het lezen en ik dacht hee….. dat lijken wel woorden van schelpje3 http://www.refdag.nl/kerkplein/kerknieu ... r_1_637030

Van der Garde zei dat Mozes zijn keus vanuit het geloof had gemaakt. „Dat geloof is in Mozes gewerkt door de Heilige Geest. Mozes’ keus kan alleen beoefend worden als we het zaligmakend geloof deelachtig zijn geworden in een weg van wedergeboorte, geloof en bekering.”

De ouderling van de gereformeerde gemeente in Nederland te Opheusden toonde zich zeer bezorgd over de „tendens in onze kring” om steeds minder onderscheidend over deze zaken te spreken. „Bekering schijnt in onze dagen geen eeuwig goddelijk wonder meer te zijn. Velen denken dat geloven is dat men steeds godsdienstiger wordt, en dat een onberispelijke levenswandel al voldoende zegt over de innerlijke gesteldheid.”

Van der Garde waarschuwde ernstig „tegen de gedachte dat leden en doopleden van de gemeente wezenlijk in het genadeverbond zijn opgenomen. Deze zogenoemde drieverbondenleer verslaat in onze dagen zijn tienduizenden. Verbondskinderen horen dan de oproep om in Jezus te geloven alsof dat een daad van de mens is. Men moet niet meer spreken over verbrijzeling van de wet, het inleven van onze verlorenheid en het billijken van Gods recht.”

Ik dacht laat ik in dit artikel eens zoeken of de naam Jezus ook een keer tegen komt.
Ik geloof hoe langer hoe meer dat Omega gelijk krijgt. Jezus wordt in de reformatorische kringen weggedaan. Of heb ik ongelijk?

nee hoor, daar heb je gelijk in. maar ja, niemand laat iets gezeggen. Alles en iedereen klampt zich vast aan een steeds verder afbrokkelende zuil, ipv zich aan hem vast te houden.
Somebody up there likes you

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 16 apr 2012 19:19

benefietdiner schreef:@schelpje3, ik was in het reformatorisch dagblad aan het lezen en ik dacht hee….. dat lijken wel woorden van schelpje3 http://www.refdag.nl/kerkplein/kerknieu ... r_1_637030

Het is teveel eer!

Lichtzwaard
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Lichtzwaard » 07 sep 2012 20:46

Jezus de Christus de Verrezen Heer is boven uniek Hij is God en Mens.
VERITAS VOS LIBERABIT.

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 08 sep 2012 12:52

Klopt maar niet tegelijkertijd. De Heer was volledig mens uitgezonderd de zonde en daarom uniek, hoewel elk mens ook uniek is, dus dat is geen argument.

Lichtzwaard
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Lichtzwaard » 10 sep 2012 12:04

Jezus de Christus de Verrezen Heer is boven uniek Hij is God en Mens.

En elke dag komen ontelbare zielen tot bekering en zeggen Hij is mijn Verlosser en Redder.
VERITAS VOS LIBERABIT.

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 10 sep 2012 12:32

Lichtzwaard schreef:Jezus de Christus de Verrezen Heer is boven uniek Hij is God en Mens.

En elke dag komen ontelbare zielen tot bekering en zeggen Hij is mijn Verlosser en Redder.

Het is niet waar, Hij was niet tegelijkertijd God en Mens.
Dat leert de Bijbel nergens.
En hoe bewijs je dat er elke dag ontelbare zielen tot bekering komen?
Zijn zielen dan mensen?

Lichtzwaard
Kapitein
Kapitein

Re: Jezus

Berichtdoor Lichtzwaard » 12 sep 2012 11:27

Flavius schreef:Elk mens is uniek, genetisch toch zeker... :)

Dat is waar------------------maar Jezus de Christus is universeel uniek als God en mens de Verrezen Heer daarbij drie in een Vader Zoon en Heilige Geest.
VERITAS VOS LIBERABIT.

Wilsophie
Generaal
Generaal

Re: Jezus

Berichtdoor Wilsophie » 12 sep 2012 13:10

Dat is waar------------------maar Jezus de Christus is universeel uniek als God en mens de Verrezen Heer daarbij drie in een Vader Zoon en Heilige Geest.

Kun je dat vanuit de Bijbel aantonen?

Is Jezus de Christus? zo ja wanneer dan?
Is Hij ook God?
Wanneer dan?
Is Hij een Drie"éénheid?
Zo ja waar zegt de Bijbel dat.
Je post doet me denken aan ene Willibrord, als jij dat bent dan weet ik nu al dat ik geen antwoord krijg op mijn vragen.

Terug naar “[Religie] - Open forum”