Pasker schreef:Dat is dan vergezocht want in Genesis lees je daar niets over.
Zeer vergezocht maar wel verhalen die worden doorgegeven alsof ze in de Bijbel staan.
Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
Pasker schreef:Dat is dan vergezocht want in Genesis lees je daar niets over.
schaapje schreef:@mohamed
Met wat ik uitlegde is het voor mij duidelijk dat met de zondeval elk mens onder het beheer satan is gekomen, dus alleen door verlossing en wedergeboorte is er herstel mogelijk, om weer onder de heerschappij van God te komen. Dit even in het kort gezegd.
Verder ga ik met jou niet in debat omdat jou sarcastisch en denegrerende toon mij helemaal niet bevalt.
Dit doe jij vaak met anderen die het niet met je eens zijn, en dan kan het ook nog eindigen in scheldpartijen, je presteert het zelfs om een heel geduldig persoon een dictator te noemen.
schaapje schreef:Dus als er een engel geschapen door God en volmaakt was die engel lees maar in Ezechiël 28
tot opstand tegen God komt, dan zie jij dat als een fout van God.
Jou onderschrift vive ut vitas..betekent dat niet zoiets als leven zoals je wilt ?
Engelen zijn ook geschapen met een vrije wil, waarom zie je niet dat er zoveel engelen God trouw
zijn gebleven,....ook uit vrije wil en liefde voor God.?
marcel081276 schreef: bijbels gezien..
alles is toch uit god ontstaan?
god wist dus dat hij iets ging scheppen wat niet goed af zou lopen voor niet gelovigen, in mijn ogen niet zo eerlijk, dat is hetzelfde als dat ik iets zou maken waarvan ik weet dat het niet zal werken en dan er kwaad op worden en voor eeuwig straffen.. dat klinkt erg eng..
ik ken de bijbel al heel lang want ik ben zeer gelovig (oud geref) opgevoed, maar hoe meer ik de bijbel bestudeer des te meer zie ik gaten en ogen in verhalen.
en als je genesis eerlijk gaat bekijken is het zo lek als een zeef met grote gaten!
quote="mohamed"
Nog maar eens:
Jezus zegt dus dat satan een menselijke natuur heeft en elders verklaart hij dat het kwade uit de harten van de mens komt (Mar 7,21-23) en dat ALLE boze dingen vanbinnen uit komen. Dat zou je als muziek in de oren moeten klinken, want je roept altijd dat de mens een zondaar is die tot geen goed in staat is en het verdient om verdelgd te worden.
quote="marcel081276"
god wist dus dat hij iets ging scheppen wat niet goed af zou lopen voor niet gelovigen, in mijn ogen niet zo eerlijk, dat is hetzelfde als dat ik iets zou maken waarvan ik weet dat het niet zal werken en dan er kwaad op worden en voor eeuwig straffen.. dat klinkt erg eng..
Zijn Zoon Christus heb ik de antwoorden gekregen. N.l. dat ik een zondaar ben geliefd door God maar die verlost en gered moet worden.
Deze zin kan ik maar niet begrijpen. Waarom zijn wij mensen volgens de Bijbel per definitie zondaars die altijd maar weer om genade moeten vragen ?
marcel081276 schreef:je ziet het al je kan alle kanten op met de bijbel, dat maakt het voor mij een erg ongeloofwaardig boek.
Net zoals god in het oude testament opdracht gaf om hele volkeren uit te moorden, vrouwen kinderen dieren. Alles..
Sorry hoor maar dat gaat er bij mij niet in!
Allemaal machtsmisbruik.
schaapje schreef:Nog één antwoord dan.
Jij draait het om, satan heeft geen menselijke natuur, maar de mens heeft een natuur die in verbinding staat met de dood ..... dus satan.
mohamed schreef:Dit is niet gesproken tot een mens, net zoals Jezus sprak tot de discipel...ga weg achter mij satan
Marc. 8;33
Grappig dat je over Petrus begint, want Jezus noemde hem wel degelijk satan, toevallig net in dat stuk wat je niet citeerde:
'gij bedenkt niet de dingen, die Gods zijn, maar die der mensen zijn.'
Jezus zegt dus dat satan een menselijke natuur heeft en elders verklaart hij dat het kwade uit de harten van de mens komt (Mar 7,21-23) en dat ALLE boze dingen vanbinnen uit komen.
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten