ziekenzalving

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Wilsophie
Generaal
Generaal

Re: ziekenzalving

Berichtdoor Wilsophie » 25 sep 2013 12:51

Schulden zijn beleden - het is goed zo...

Schuld belijden? Alles is ons al vergeven.... Ziek zijn heeft dus blijkbaar met schuld te maken?
Kijk dat vind ik nu zo verwerpelijk....

mohamed

Berichtdoor mohamed » 25 sep 2013 13:17

Wilsophie schreef:Ziek zijn heeft dus blijkbaar met schuld te maken?
Kijk dat vind ik nu zo verwerpelijk....

Anders ik wel! ](*,)

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 25 sep 2013 13:33

Even nog hoor. Ik ken die zogenaamde "healings" waar hetzelfde gebeurt en mijn dochter heeft in een dergelijke instelling gewerkt.
Dan werden die "patiënten" met name verstandelijk gehandicapten of mensen met het syndroom van Down daar gebracht want dat was het beleid van de chr. instelling en dan vonden die healings plaats.
Ik ga dat niet omschrijven, want ik krijg er kippevel van...Enfin na een hoop gedoe van "biddenn, "schreeuwen' handoplegging" noem maar op gebeurde er natuurlijk niets.

En wat kregen die zielepoten te horen? Jajaa.!!! \Je hebt een verborgen zonde.
Deze tamelijke beperkte mensen waren daar kapot van en...enfin ik stop met schrijven want ik kan er niet tegen.

Al die healings, genezingsdiensten noem maar op zijn werken van de duisternis en maken mensen kapot, of richt ze letterlijk ten gronde. Zie ze kronkelen op de grond en zet het op You tube onder de noemer dat het van God is....NIks hoor ...God richt mensen op en God biedt aan een leven in de opstanding van Jezus Christus en de "rest" is van de papagaai, die zo graag kunstjes doet.

Jvslooten

Berichtdoor Jvslooten » 25 sep 2013 14:00

Ik vond een tijdje terug een mooie, korte en praktische overweging op de site van de VBG uit Emmeloord: http://www.vbg-emmeloord.nl/download/zalven.pdf

mohamed

Berichtdoor mohamed » 25 sep 2013 15:45

Wilsophie schreef:Even nog hoor. Ik ken die zogenaamde "healings" waar hetzelfde gebeurt en mijn dochter heeft in een dergelijke instelling gewerkt.
Dan werden die "patiënten" met name verstandelijk gehandicapten of mensen met het syndroom van Down daar gebracht want dat was het beleid van de chr. instelling en dan vonden die healings plaats.
Ik ga dat niet omschrijven, want ik krijg er kippevel van...Enfin na een hoop gedoe van "biddenn, "schreeuwen' handoplegging" noem maar op gebeurde er natuurlijk niets.

En wat kregen die zielepoten te horen? Jajaa.!!! \Je hebt een verborgen zonde.
Deze tamelijke beperkte mensen waren daar kapot van en...enfin ik stop met schrijven want ik kan er niet tegen.

Al die healings, genezingsdiensten noem maar op zijn werken van de duisternis en maken mensen kapot, of richt ze letterlijk ten gronde. Zie ze kronkelen op de grond en zet het op You tube onder de noemer dat het van God is....NIks hoor ...God richt mensen op en God biedt aan een leven in de opstanding van Jezus Christus en de "rest" is van de papagaai, die zo graag kunstjes doet.

Is het je ook opgevallen dat die z.g.n. gebedsgenezers altijd gigantische ego's hebben? Daarvan willen ze maar niet genezen. :mrgreen:

coby
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor coby » 25 sep 2013 17:54

Ziekenzalving, heel Bijbels. Laten zij dan de oudsten van de gemeente tot zich roepen..
Doet me denken aan een vol evangelische man die tegen een dominee van een kerk die er niet in geloofde zei dat hij ook gewoon voor z'n gemeenteleden kon bidden. De dominee ging naar een vrouw uit z'n kerk die op sterven lag en hij bleef in de auto zitten. Daarna kwam die dominee de trap afstormen, want ze was ineens genezen. Hij wilde eigenlijk het laatste oliesel geven of zo. Geweldig!
Ik vind die man ook zo leuk die ik laatst op een filmpje zag die het ook niet geloofde, maar hij bad gewoon voor een vrouw op straat en ze was genezen. Hij zat maar, helemaal verbaasd: dit is de eerste keer dat ik bid..
Maar ja bij de laatste outreach kwamen er 3 kerkmensen vragen op wiens gezag ze dit deden.
1Timothy 1:15 Christ Jesus came into the world to save sinners, of whom I am chief

Speedy
Majoor
Majoor

Berichtdoor Speedy » 25 sep 2013 18:00

Zie link voor meer informatie

http://www.pinxitontwerp.nl/ziekenzalvi ... _14-16.pdf

en nog 1

http://www.woordenwereld.nl/Nader_Bekek ... uni%202010)/Rondblik%20-%20%20Ziekenzalving%20als%20genezingsgarantie%20(P.H.R.%20van%20Houwelingen%20en%20M.W.%20Sebens).pdf
Mijn lijst van booswichten wordt elke dag, dat ik ouder word, kleiner en mijn register van dwazen steeds langer.

Riska

Berichtdoor Riska » 25 sep 2013 18:07

Wilsophie schreef:Schuld belijden? Alles is ons al vergeven.... Ziek zijn heeft dus blijkbaar met schuld te maken?
Kijk dat vind ik nu zo verwerpelijk...

Heb ik in de verste verte iets gezegd over ziek zijn dat met schuld te maken heeft?
Heb jij ooit bij een sterfbed gestaan van een mens die zo met het Oordeel (jawel met een hoofdletter) en hel en verdoemenis is gedreigd, dat hij/zij niet durft te sterven?
Alle verhalen van een liefhebbende God Die ons in Christus vergeeft ten spijt?
Ik wel en ik kan je verzekeren: zo'n ziekenzalving kan mensen bevrijden van die diepgewortelde angst.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 25 sep 2013 18:24

coby schreef:Maar ja bij de laatste outreach kwamen er 3 kerkmensen vragen op wiens gezag ze dit deden.

Waar heb ik dat meer gehoord? Mensen die moderne gebedsgenezers met enige scepsis betrachten zijn geen farizeeërs, want de farizeeërs probeerden Lazarus te vermoorden. Ik ben niet tegen genezing, maar ik ben tegen kwakzalverij.

coby
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor coby » 25 sep 2013 19:53

whatever
1Timothy 1:15 Christ Jesus came into the world to save sinners, of whom I am chief

coby
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor coby » 26 sep 2013 11:42

Ik zag net een leuke reactie op Facebook n.a.v. dit:
http://www.cip.nl/artikel/37933/Hardcor ... -Evangelie

Frank van den Bergen
Dit doen dus lui als Ferry... Mensen voor de gek houden!

Steffen Schouwenaar He Frank van den Bergen, pas oordelen als je met feiten komt
Lekker makkelijk meepraten met de massa.
Ik hoop voor je dat je een wonder meemaakt, dan praat je wel anders.

Deze is ook tof:
http://www.youtube.com/watch?v=W3aOrF4b ... youtu.be&a

Faramir

Berichtdoor Faramir » 26 sep 2013 11:52

mohamed schreef:Waar heb ik dat meer gehoord? Mensen die moderne gebedsgenezers met enige scepsis betrachten zijn geen farizeeërs, want de farizeeërs probeerden Lazarus te vermoorden. Ik ben niet tegen genezing, maar ik ben tegen kwakzalverij.

Het voorbeeld wat mij het meeste bijstaat was het hele gedoe van Willem Ouweneel/TRIN/Mattheüs van der Steen die genezing claimde van een x aantal blinde weeskinderen in Birma dat groot aan de klok hingen en dat er vervolgens een onafhankelijk journalist eens een kijkje ging nemen en erachter kwam dat het een grote hoop onzin was.

Erg spijtig en het schijn vaker voor te komen.

coby
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor coby » 26 sep 2013 12:51

Faramir schreef:Het voorbeeld wat mij het meeste bijstaat was het hele gedoe van Willem Ouweneel/TRIN/Mattheüs van der Steen die genezing claimde van een x aantal blinde weeskinderen in Birma dat groot aan de klok hingen en dat er vervolgens een onafhankelijk journalist eens een kijkje ging nemen en erachter kwam dat het een grote hoop onzin was.

Erg spijtig en het schijn vaker voor te komen.

Is spijtig, maar spijtiger vind ik het dat mensen direct dan Trin en Matteus van der Steen maar afschrijven om zoiets. Mijn moeder is daar zelf genezen, ze heeft geen leesbril meer nodig. Trouwens ik was daar in een dienst en iemand had een getuigenis dat hij van kanker was genezen, maar Matteus zei: Het is niet dat we je niet geloven, maar laat het eerst door een dokter checken, want anders krijgen we weer gedoe.

Matteus:
http://www.refdag.nl/kerkplein/kerknieu ... t_1_620109
Er wordt gefocust op een aantal genezingen in Birma, maar er wordt met geen woord gerept over de duizenden zielen die voor Jezus gewonnen zijn.

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 26 sep 2013 13:11

, ze heeft geen leesbril meer nodig.

Wordt er dan een collecte gehouden voor de opticiens? Want ik wil ook zonder leesbril. Sterker nog ...ik wil helemaal niet dood! Ik wil geen rheuma en geen arthrose, geen hoge bloeddruk , geen cholesterolverhoging, geen hartklachten, geen kromme vingers. Geen slecht gehoor, geen slechte ogen.
Kan dat allemaal genezen worden?

Wordt er dan gedacht aan de ziekenhuizen, de dokters, het verpl personeel, die worden allemaal overbodig toch?

coby
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor coby » 26 sep 2013 13:23

Wilsophie schreef:Wordt er dan een collecte gehouden voor de opticiens? Want ik wil ook zonder leesbril. Sterker nog ...ik wil helemaal niet dood! Ik wil geen rheuma en geen arthrose, geen hoge bloeddruk , geen cholesterolverhoging, geen hartklachten, geen kromme vingers. Geen slecht gehoor, geen slechte ogen.
Kan dat allemaal genezen worden?

Wordt er dan gedacht aan de ziekenhuizen, de dokters, het verpl personeel, die worden allemaal overbodig toch?

Ja hoor Wilsophie, ga gezellig een keertje mee. :wink: Bij ons in de dienst is het in ieder geval verboden om raar te doen, dus er kronkelen geen mensen over de vloer en niemand gaat hysterisch lachen en als iemand niet direct geneest krijgt ie niet te horen dat ie een zondaar is. Mijn ex houdt al jaren genezingsdiensten, ik kom oorspronkelijk uit een kerk van Zijlstra.

Tja, dan moeten ze maar de zending in als ze geen baantje meer hebben.
Die politieagenten en cipiers in zo'n stad (weet niet meer welke, was op Transformations) waar ineens iedereen zich bekeerde en de gevangenissen maar gesloten werden hadden ook geen baan meer.

Terug naar “[Religie] - Open forum”