"blijblij"
Nou, Mozes, Jesaja, Jeremia, Micha en Paulus zij toch ook een weg tot God?
Dat zie ik anders, Mozes kreeg de wet van God, en God ging een Verbond met Zijn volk aan.
De profeten spraken in de Naam van God.
Bovendien is het dogma nog altijd dat Jezus volledig mens was (en volledig God), dus is het ook de menselijke natuur die ons bij God brengt! Of wil je de natuur ketters gaan scheiden?
Inderdaad een menselijk natuur waarin de Godheid woonde, dus kon Hij niet door een mens verwekt zijn.
Wat geloven om tot God te komen? Volgens mij niet plat geloven dat alles wat in de Bijbel waar gebeurd is en drie, of twintig formulieren van wat dan ook onderschrijven. In mijns inziens zijn dit soort zaken in een traditie en context ontstaan.
Wat zeg je ervan om "plat" geloven wat Jezus zei ? moet een mens daarmee niet beginnen?
Vooral als je zegt dat Jezus ook jouw Messias is.
Een relatie met God, geloven dat God een betere toekomst met de mensheid op het oog heeft en als gevolg daarvan die toekomst nu al leven. Dat is leven zoals Jezus, de weg die hij laat zien, in die weg geloven.
Het leven leven zoals Jezus ...in onze menselijke natuur ? dat zal heel wat falen teweeg brengen.
Je zegt dat Jezus de weg laat zien....wat is die weg dan wat Hij laat zien.
Of Jezus redder of verlosser is?
Als jij zegt dat Jezus voor jou de Messias is dan is Hij de verlosser, ...waarvan?
ik geloof dat God reddend ingrijpt en onze tekortkomingen liefdevol bedekt.
Mijn vraag hoe God reddend ingrijpt, en hoe Hij onze tekortkomingen bedekt?
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.