nita schreef:om eerlijk te zijn ja. ik schrijf zeer zelden iets op het religie forum, maar ik zie de topic titels wel, sommigen spraken/spreken me wel aan en ging ik toch lezen. Ik moet zeggen dat ik echt een tijd het hele forum heb vermeden omdat uitspraken me echt te erg deden twijfelen.
Verder spreek ik ook niet mee in het religie forum, omdat het me vaak `boven de pet `gaat. De eerste dingen gaan nog wel, maar er zijn zoveel mensen heel erg bijbel onderlegd, en soms ook moeilijke woorden, dat ik al snel de draad kwijt raak..
Ik vind de discussies op ''theologisch'' gebied anders heel wat meer in de sfeer van broeders/zusters dan de hierarchische manier waarop de kerk leert.
Hier mogen de vrouwen tenminste meepraten.
Grappig, de vrouwen moeten stilblijven tijdens de dienst, zegt de apostel.
In de praktijk zijn de mannen net zo stil in ons model.Leerregels en geen tegenspraak of discussie.
Alleen de predikant praat, iedereen blijft stil.
Volgens mij komt het model van een huisgemeente veel meer overeen met hoe de apostelen het bedoeld hadden, maar dat is weer een ander topic, neem ik aan.
Geen kerken als statussymbolen van 6 miljoen euro's (in Alblasserdam moet er weer een ''eigen'' kerk komen voor de GGiN) maar barmhartigheid en eenheid.