quote="Eerbied"
Als het christendom tot iets goeds zou moeten inspireren, dan zou dat te zien moeten zijn aan de aanhangers van het christendom.
Ik weet natuurlijk niet uit welke kerk/gemeente jij komt, maar er zijn heel wat christenen die goed doen, geïnsprireerd door de Heilige Geest.
Als je naar de houding van veel christenen kijkt dan lijkt vaak eerder het tegendeel het geval. Hoe hard strijden christenen in werkelijkheid voor een betere en leefbaardere wereld? Hoe groot is hun verzet tegen onbarmhartigheid in binnen- en buitenland? Hoe solidair zijn christenen met hun mede-christenen in het buitenland, die daar vaak achtergesteld, vervolgd, gemarteld en vermoord worden?
Ook hier zou ik maar eens onderzoek naar doen, hoe solidair christenen zijn met broders en zusters die vervolgd worden,.....een vervolging die voorzegd is in de Bijbel.
En kijk ook eens welke godsdienst overheerst in de landen waar dat het meest gebeurt. Als God liefde geeft, zou diezelfde liefde dan niet moeten blijken uit christenen die opkomen voor hun vervolgde en vertrapte medemensen?
Wat wil je nou....een oorlog?
Als christenen die liefde onvoldoende doorgeven dan komen hun medemensen en mede-christenen daardoor in het gedrang. Het lijkt mij niet dat dat de wil van God is, want God wil dat wij ook die vervolgde en vertrapte medemensen in Gods liefde en Gods solidariteit laten delen. Die liefde is er ook voor hèn. Dus mogen wij niet toelaten dat ze gemarteld, vertrapt en vermoord worden.
Nogmaals deze vervolging is voorzegd in de Bijbel, en in Ef.6:12 lezen we
want wij hebben niet te worstelen tegen bloed en vlees, maar tegen machten en wereldbeheersers, tegen de boze geesten in de hemelse gewesten.
Op aarde is Jezus zelf gemarteld aan het kruis voor onze verlossing en Hij is overwinnaar, de strijd gaat nu nog door in de mens, het absolute kwaad en goed is nog steeds aanwezig, en de belofte is dat er eens een einde aan zal komen dan zal Jezus met de adem van Zijn mond al de vijanden verslaan.
God is God en souverein, één knip van Zijn vingers één Woord van Hem en de wereld en al wat daarin is leeft niet meer, dat wij, de mensheid nog bestaat is uit liefde en verlangen om die mens te redden, en alles te herstellen.
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.