zo niet, mijn vraag aan jou; hoeveel atheísten heb JIJ al kunnen overtuigen van het bestaan van God ?
Lijkt me strk als het er een is.
De meeste atheisten zijn juist atheisten, omdat God niet aan te tonen is. Je moet het dus empirisch vastleggen wil je de gemiddelde atheist overtuigen.
Atheisten gebruiken hun logica/ratio om het bestaan van God al dan niet als aannemelijk te verklaren. Je zult dus ook met argumenten moeten komen die zich baseren op diezelfde logica/ratio.
En dat is iets wat godsdiesnt gewoon niet goed afgaat.
Overtuigen kun je ze waarschijnlijk niet, omdat hun stelling logischerwijs aannemelijker/meer waterdicht is. Volgens de richtlijnen van logica en rede.
Maar atheisten weten het ook niet zeker, dat doet niemand.
Wat jullie denk ik proberen te zeggen is dat men niet in de God van de Bijbel geloofd. Omdat de beschrijving niet strookt met de werkelijkheid. En sommige mensen de bijbel lezen en serieus denken zo iemand hoef ik dus niet als vriend.(waaronder ik)
Maar wie is het te zeggen dat er geen God of iets dergelijks aan het begin van ons universum stond.
Christenen/Moslims/Joden/Hindus ze weten allemaal net zoveel als een atheist of agnost. Niks dus.