Sabra schreef:Wat voor een probleem heb je dan? Ik geloof in zondvloed noch schepping, maar ervaar geen enkel probleem.
Inderdaad, voor mij is dat ook geen enkel probleem.
Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
Sabra schreef:Wat voor een probleem heb je dan? Ik geloof in zondvloed noch schepping, maar ervaar geen enkel probleem.
antoon schreef:Mortlach ik negeer niets ook dit punt van metingen niet vandaAR DIT TOPIC
Jezus de apostelen en andere bijbelschrijvers hadden dat probleem niet die geloofden de schrift wel incl. wat jullie verwerpen, het is geen belediging naar jullie, maar houd het wel in gedachten.is het dus verkeerd dat ik geloof wat Jezus ook onderwees, lijkt mij niet.
antoon schreef:Hiermee negeer jij de leer van Jezus en de bijbel Mortlach, trouwens de arecheologie strookt ook met wat er geschreven staat
Als jij Christen bent ofdat je dat voelt zou ik dat ook in gedachten nemen
mohamed schreef:Als het niet klopt dan was Jezus kennelijk verblind want hij dacht dat Noach echt heeft bestaan.
mohamed schreef:Als het niet klopt dan was Jezus kennelijk verblind want hij dacht dat Noach echt heeft bestaan.
Mortlach schreef:Daarin was Jezus ongetwijfeld kind van zijn tijd.
mohamed schreef:Vele christenen waaronder ikzelf geloven dat Jezus God is en dat God zich niet kan vergissen.
Of Noach heeft bestaan en wanneer en waar de zondvloed is gebeurt valt niet te bewijzen met moderne middelen,
maar dat Noach tot op de dag van vandaag invloed heeft op onze maatschappij is wel een feit.
...
Eerder dit jaar diende de VVD een wetsvoorstel in samen met D66 om godslastering niet meer strafbaar te stellen. Dit zou dus in strijd zijn geweest met het eerste - en tweede Noachidische gebod en het feit dat beide partijen alsnog hebben afgezien van dit voorstel bewijst dat Noach tot op de dag van vandaag invloed heeft, of als je wilt de rabbinale opvatting van Noach.
antoon schreef:Hiermee negeer jij de leer van Jezus en de bijbel Mortlach, trouwens de archeologie strookt ook met wat er geschreven staat
Als jij Christen bent ofdat je dat voelt, dan zou ik dat ook in gedachten nemen.
Mortlach schreef:Dan heb je het neem ik aan niet over een wereldwijde Zondvloed die letterlijk tot boven de hoogste bergtop stond.
Dat toeschrijven aan de invloed van Noach is wat men noemt nogal een 'stretch' , maar goed, dat is geen discussie die ik per se wil voeren.
antoon schreef:http://www.sciencedaily.com/releases/2010/06/100617143926.htm
Volgens een onderzoek vermeld in bovenstaande site regeerde Farao Djoser ongeveer 2600 BC
dat is ruimschoots voor de bijbelse vloed vermeld in Genesis, ik hou het even kort, voor mij staat de bijbel vast, daarom wil ik veel meningen over het onderzoek, bij voorbaat dank
Ps lees eerst de site goed en blijf bij het onderwerp aub.
ik heb al heel wat problemen moeten oplossen en meestal kom ik er wel uit nu lijkt het een Patstelling, tenminste als de onderzoekers niet gesjoemeld hebben, daar zijn nu geen aanwijsbare redenen voor, ik ziu daarom graag een second opinion zien van een geleerden die van de bijbel uitgaan.
Voor de goede verstaander ik hou onverkort aan het bijbelse verslag vast dat heeft mij nog steeds niet teleurgesteld, wat ik zeer vreemd vind van het onderzoek is dat het zo dicht bij de conventionele historische benadering komt een benadering die gebaseerd is op een verhaal van sothis verschijningen wat bedenkelijk overkomt, nu lijkt dat verhaal door metingen bevestigd te zijn , ik geloof het niet het komt zo gemaakt over, maar ik realiseer dat er nu geen tegenargumentatie aanwezig is, maar mogelijk vergis ik mij en heeft iemand nog iets in te brengen
Theosoof schreef:Jammer dat de Christenen zich enkel in de letterlijke uitleg verdiepen. (dit is mijn mening, niet die van die Rabbi)
Theosoof schreef:Jammer dat de Christenen zich enkel in de letterlijke uitleg verdiepen. (dit is mijn mening, niet die van die Rabbi)
mohamed schreef:Vele christenen waaronder ikzelf geloven dat Jezus God is en dat God zich niet kan vergissen.
Of Noach heeft bestaan en wanneer en waar de zondvloed is gebeurt valt niet te bewijzen met moderne middelen, maar dat Noach tot op de dag van vandaag invloed heeft op onze maatschappij is wel een feit.
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten