Elkaar kadootjes geven is wel leuk

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
boer schreef: Het is maar hypotetisch, maar waar is die man nu eigenlijk goed voor?
meribel schreef:ik heb werkelijk nog nooit zo als de openingspost nagedacht over sinterklaas, het is voor mij als kind altijd een spannende periode met veel kadootjes geweest, en later vooral veel gekke gedichtjes en surprises knutselen. en ook een samenzijn met familie..
wel heb ik ooit het argument van JG's gehoord over waarom ze geen verjaardagen vieren: in de bijbel komt het vieren van een verjaardag slechts éénmaal voor en toen was het een negatieve gebeurtenis, nl het hoofd van joh de doper werd op een schaal aangeboden , .dus niet iets voor christenen om te vieren.................tsja........
boer schreef:meribel schreef:ik heb werkelijk nog nooit zo als de openingspost nagedacht over sinterklaas, het is voor mij als kind altijd een spannende periode met veel kadootjes geweest, en later vooral veel gekke gedichtjes en surprises knutselen. en ook een samenzijn met familie..
wel heb ik ooit het argument van JG's gehoord over waarom ze geen verjaardagen vieren: in de bijbel komt het vieren van een verjaardag slechts éénmaal voor en toen was het een negatieve gebeurtenis, nl het hoofd van joh de doper werd op een schaal aangeboden , .dus niet iets voor christenen om te vieren.................tsja........
Ook de verjaardag van de farao in Gen 40:20.
Maar ook de verjaardag van Job , (Job 1:4)
deze vervloekt hij echter, later in Job 3:1.
meribel schreef:zelf vier ik wel mijn verjaardag hoor, maar ik vraag me gewoon af of de jg 's hier een punt hebben ( net als sinterklaas )
Het schijnt dat vooral tandartsen en winkelketens er beter van worden.Faramir schreef:boer schreef: Het is maar hypotetisch, maar waar is die man nu eigenlijk goed voor?
Sinterklaas is goed voor vele dingen.
Het schijnt dat vooral tandartsen en winkelketens er beter van worden.elbert schreef:Sinterklaas is goed voor vele dingen.
Uiteraard, maar de maand december is wel de topmaand wat dat betreft.Mortlach schreef:Alsof kinderen de rest van het jaar niet snoepen, of winkeliers geen geld mogen verdienen...
elbert schreef:Uiteraard, maar de maand december is wel de topmaand wat dat betreft.
ajl schreef:Wij vieren vol overgave Sinterklaas. Het is bij ons gewoon een oude man die cadeautjes komt brengen en je schoen vult. Geen verhalen over een heilige of een roe of onsterfelijkheid. Dat hoeft volgens mij helemaal niet. Tegen de tijd dat kinderen vragen gaan stellen, geloven ze ook niet meer. Wij zitten met zn allen te zingen voor de schoen en ik vind het (bijna) nog leuker dan mn zoon. Ik vind het gewoon een heel leuk feest, waar ik zonder bijbedoeling ontzettend van kan genieten.
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten