Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
ja, omdat ze daarmee hun verandering /bekering en getuigenis/zelfveroordeling markeren.Horeb schreef:Bastiaan30 schreef:Galateia schreef:Poeh, Saskia, van dat soort teksten krijg ik allergische kriebels. Hoe ingewikkeld wordt er gedaan! 'Een kind van heidense ouders' en 'doop onder voorwaarden'. Uhm ja, boeiend, was Maria Magdalena niet een hoer en toch goed genoeg voor God? (Of was ze wat anders, ik weet het niet meer). Wie kan het nou hebben over 'doop onder voorwaarden'. Alsof je onder voorwaarden bij God mag horen. Zo apart.
Het doet me denken aan onze eerste adoptieprocedure. Daarin waren we bij de kinderbescherming heel open over ons geloof en de geloofsopvoeding die we ons kind van plan waren mee te geven. Heel bezorgd werd er gevraagd, of we dan wel ons kind konden accepteren 'omdat we dan niet wisten wie zijn voorvaderen waren en hun zonden zouden doorwerken in ons kind'. Ik heb eerst met mijn ogen geknipperd, toen gelachen en toen het tot me doordrong verontwaardigd geantwoord, dat ik geloof in een liefdevolle God en als mijn God zo naar mijn kind zou kijken, ik acuut mijn geloof overboord zou gooien. Ik zei ook letterlijk 'u heeft het niet over mijn God!' De boodschap was helder.
Maar toen moest ik ook al hier aan denken, tijdens dat gesprek. Dat er kennelijk toch 'iets' is in het geloof van sommige mensen. Fascinerend hoor.
ja grappig he?
Nu wij dankzij de vervangingsleer israel denken te zijn, zijn negers en aziaten ineens heidenen.
heidenen.. dat zijn we zelf!
maar we gaan wel evangeliseren in die landen....en bekeerlingen worden dan ......je raad het nooit.........gedoopt!!!
leg het mij eens uit?
mohamed schreef:De doop was uitsluitend bedoeld voor de eerste christenen met name uit het huis (Zach 13,1) van David.
Saskia schreef:.
Bastiaan30 schreef:Saskia schreef:.
Is je pen leeg?
Bastiaan30 schreef:mohamed schreef:De doop was uitsluitend bedoeld voor de eerste christenen met name uit het huis (Zach 13,1) van David.
Je bedoelt te zeggen dat er voor ons heidenen helemaal geen doop (nodig) is, of slechts een geestelijke doop met de Heilige Geest.
Zijn alle gevallen van doop in het NT dan alleen van toepassing op de joden?
en nooit de heidenen?
Faramir schreef:Indien je adoptiekinderen hebt zul je die neem ik aan net zo opvoeden als dat het je eigen kinderen zouden zijn. Ik zou ze dus laten dopen.
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten