Berichtdoor gerritse » 20 dec 2009 22:03
Dag Ingrid,
Zou het niet goed zijn, wanneer je gewoon bij je oma ging zitten en wat met haar ging praten.
Je zou kunnen zeggen:
.................
Lieve oma,
De Heer Jezus houdt van u. Hij verlangt naar u. Voor u is hij naar de wereld gekomen en heeft al uw zonde weggenomen. En nu vindt u het moeilijk om dat allemaal maar aan te nemen.
Maar heus, u mag het nu nog aannemen. Het is voor hier en voor u en voor nu.
Mag ik mijn jonge handen op die oude handen van u leggen en u zeggen, dat ik heel veel van u houd. Maar de Heer Jezus houdt duizendmaal zoveel van u.
En ik leg ook mijn hand op uw voorhoofd, dat warme voorhoofd, vol onrustige gedachten en ik mag zeggen:
oma, al waren uw zonden als scharlaken, ze zullen wit worden als sneeuw, al waren ze rood als karmozijn, ze zullen wit worden als wol.
U hebt toch dorst oma, naar vertroosting en zo, maar Jezus zegt: Als je dorst hebt kom dan tot mij. En Jesaja heeft ook al gezegd:
O alle dorstigen, kom tot de wateren, en gij die geen geld hebt, komt, koop en eet.....
U dacht, dat u van alles moest doen , om de Heer blij te maken. Hij vraagt echt alleen maar, of u in het werk van de Heer Jezus wilt geloven.
Oma, mag ik met u bidden. U bent al zo oud en ik ben nog zo jong. Maar misschien wilt u toch wat woorden nazeggen,
............
Lieve Heer Jezus. Ik kom tot u. U wilt mij alles vergeven en mij tot u nemen en mij vertroosten en alle tranen van mijn ogen wissen en mij helemaal blij maken. Dank u Heer Jezus.
...............
Dit zou je kunnen zeggen en nog veel meer lieve dingen. Want je bent een lief en gelovig meisje en je wilt je oma helpen en je weet vast nog veel meer dingen te zeggen dan dat kleine beginnetje, dat ik je nu aanreik.
Misschien sputtert je oma nog tegen, hoewel ik het eigenlijk niet denk. Want mensen, die hun hele leven gehongerd hebben naar het goede, gulle brood van het blijde evangelie, zijn op hun sterfbed eigenlijk te moe en te verdrietig om nog veel te sputteren.
Maar houd in alle moeilijke ogenblikken contact met God de Heilige Geest. Bid maar telkens:
"Heer...wilt u mij woorden geven".
Daag
Ger