wat lezen voor iemand die bang is om te sterven?

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Re: wat lezen voor iemand die bang is om te sterven?

Berichtdoor TheKeimpe » 27 nov 2009 19:42

Als ze tobt met haar zonden: psalm 130

Harm-J
Majoor
Majoor

Berichtdoor Harm-J » 28 nov 2009 02:10

Misschien niet zo zeer lezen, maar meer samen de handen vouwen (bidden) "alles" aan hem voorleggen, ook over de angst die er misschien is bij jouw overgroot oma is en of Hij haar rust en vrede wil geven in haar hart, dat zij mag weten, voelen dat ook zij zich ook bij Hem geborgen mag weten en zijn?
Het is ons maar geleend, de vele mooie dingen.
Ons onbetwistbaar eigendom, zijn de herinneringen.

Race406
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Race406 » 28 nov 2009 07:51

Harm-J schreef:

Misschien niet zo zeer lezen, maar meer samen de handen vouwen (bidden) "alles" aan hem voorleggen, ook over de angst die er misschien is bij jouw overgroot oma is en of Hij haar rust en vrede wil geven in haar hart, dat zij mag weten, voelen dat ook zij zich ook bij Hem geborgen mag weten en zijn?

Helemaal mee eens!
Ik zie een poort wijd open staan... Die open poort leidt tot Gods Troon. GAAT DOOR! Laat NIETS (maar dan ook werkelijk niets of niemand!) u hinderen!

Riska

Berichtdoor Riska » 28 nov 2009 09:56

Inderdaad, helemaal mee eens...

cornelis
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor cornelis » 28 nov 2009 20:33

Hallo.

Zelf heb ik heb in 1967 toen mijn dementeerde oma bij ons in woonde,en toen ze in augustus van dat jaar stervende was,een gedeelte moge lezen,dat ik van een tante,dus haar dochter had gekregen.
Ik dacht,dat het Ps 42 was.
Ik weet nog goed,dat ze met een zachte stem mij bedankte,ze had het het opgemerkt,als iets fijns.
Ik denk,dat het altijd goed is,iets te lezen,dat de stervende zelf graag wil.
Daarom vertrouwen op U wie U naam kennen,want Gij hebt nooit verlaten wie U zoeken,o HERE.
Psalm 9 vers 11.
Een vriendelijke groet van Cornelis

cornelis
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor cornelis » 28 nov 2009 20:46

Toch nog even een toevoeging.
Bij angst vanwege de zonde en het moeten verschijnen voor de Heilige God.
Denk ik aan de woorden,uit de Johannes brief,En als iemand gezondigd heeft,wij hebben een voorspraak bij de Vader,Jezus Christus,de rechtvaardige: en Hij is een verzoening voor onze zonden en niet allen voor de onze ,maar ook voor die der gehele wereld.
1 Joh 2 vers 1 en 2.
Daarom vertrouwen op U wie U naam kennen,want Gij hebt nooit verlaten wie U zoeken,o HERE.

Psalm 9 vers 11.

Een vriendelijke groet van Cornelis

gerritse
Mineur
Mineur

Berichtdoor gerritse » 20 dec 2009 22:03

Dag Ingrid,

Zou het niet goed zijn, wanneer je gewoon bij je oma ging zitten en wat met haar ging praten.

Je zou kunnen zeggen:
.................
Lieve oma,

De Heer Jezus houdt van u. Hij verlangt naar u. Voor u is hij naar de wereld gekomen en heeft al uw zonde weggenomen. En nu vindt u het moeilijk om dat allemaal maar aan te nemen.
Maar heus, u mag het nu nog aannemen. Het is voor hier en voor u en voor nu.

Mag ik mijn jonge handen op die oude handen van u leggen en u zeggen, dat ik heel veel van u houd. Maar de Heer Jezus houdt duizendmaal zoveel van u.

En ik leg ook mijn hand op uw voorhoofd, dat warme voorhoofd, vol onrustige gedachten en ik mag zeggen:
oma, al waren uw zonden als scharlaken, ze zullen wit worden als sneeuw, al waren ze rood als karmozijn, ze zullen wit worden als wol.

U hebt toch dorst oma, naar vertroosting en zo, maar Jezus zegt: Als je dorst hebt kom dan tot mij. En Jesaja heeft ook al gezegd:
O alle dorstigen, kom tot de wateren, en gij die geen geld hebt, komt, koop en eet.....
U dacht, dat u van alles moest doen , om de Heer blij te maken. Hij vraagt echt alleen maar, of u in het werk van de Heer Jezus wilt geloven.

Oma, mag ik met u bidden. U bent al zo oud en ik ben nog zo jong. Maar misschien wilt u toch wat woorden nazeggen,
............
Lieve Heer Jezus. Ik kom tot u. U wilt mij alles vergeven en mij tot u nemen en mij vertroosten en alle tranen van mijn ogen wissen en mij helemaal blij maken. Dank u Heer Jezus.
...............
Dit zou je kunnen zeggen en nog veel meer lieve dingen. Want je bent een lief en gelovig meisje en je wilt je oma helpen en je weet vast nog veel meer dingen te zeggen dan dat kleine beginnetje, dat ik je nu aanreik.
Misschien sputtert je oma nog tegen, hoewel ik het eigenlijk niet denk. Want mensen, die hun hele leven gehongerd hebben naar het goede, gulle brood van het blijde evangelie, zijn op hun sterfbed eigenlijk te moe en te verdrietig om nog veel te sputteren.

Maar houd in alle moeilijke ogenblikken contact met God de Heilige Geest. Bid maar telkens:
"Heer...wilt u mij woorden geven".

Daag
Ger

Terug naar “[Religie] - Open forum”