Sint Nicolaas op 5 december

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

ostrogoot
Mineur
Mineur

Re: Sint Nicolaas op 5 december

Berichtdoor ostrogoot » 14 nov 2009 20:59

Faramir schreef:
mohamed schreef:Wat ik niet begrijp is hoe het kan dat niemand over zwarte Piet valt,

Toch vreemd dat je dat niet opgevallen is. De afgelopen 3 a 4 jaar komt het toch steeds terug dat bepaalde mensen in de media om het hardst schreeuwen dat zij het niet vinden kunnen.

Er zijn altijd mensen die op alles iets aan te merken hebben. Sinterklaas heeft een hele lange geschiedenis en als Sinterklaas weer vervangen zou worden door Wodan met zijn zwarte raven dan zou ik mij ook kwaad maken. Maar tegenwoordig naar de kerstening van een oeroude germaanse traditie zie ik er de lol van in. Miischien moeten wij de AOB wel inschakelen dat hoogbejaarde mensen nog steeds moeten werken, of dat Thieme zich moet inzetten voor het misbruik van Amerigo?
De laatste serieuze ophef over Sint was in Belgie (enkele dagen gelden) waar enkele mensen bezwaar maakten tegen het kruis op de mijter van de goedheiligman.
Tja waar je je maar druk om maakt....
Nosce te ipsum

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 14 nov 2009 21:01

Als je iets zoekt om te zeuren, vind je altijd wel wat!

Riska

Berichtdoor Riska » 14 nov 2009 21:07

Pol, mijn dochter was vroeger spookbang voor Sint en Piet. We hebben haar eigenlijk gelijk verteld dat het verklede mannen waren.
We hebben zelfs op het bedrijfsfeest van haar vader aangewezen wie Sint was, die is bij haar geweest zo van: "straks zie je mij weer als sinterklaas'. Ja, dat snapte ze (4, 5 jaar!)
Maar op het moment dat hij binnenkwam in vol ornaat waren de poppen an het dansen.
Op school bleef ze de eerste jaren thuis op de dag dat het gevierd werd en daarna was het over, omdat ze het snapte en er te groot voor werd.
Maar bij kleuters kun je dus niet voorkomen dat ze 'erin geloven' - wat je er ook aan doet. En wij hebben het spel wel gespeeld bij mijn zoon, maar niet bij haar, simpel en alleen omdat het niet waard was zoveel angst op te roepen. Waar het vandaan kwam weten we tot op de dag van vandaag niet (en zij ook niet).

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 14 nov 2009 22:03

Snieklaas is een nare man. ;)
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Riska

Berichtdoor Riska » 14 nov 2009 22:27

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Familie Bos
Mineur
Mineur

Berichtdoor Familie Bos » 14 nov 2009 22:41

TheKeimpe schreef:
Evelien schreef:http://forum.refoweb.nl/viewtopic.php?f=12&t=464&hilit=sinterklaas
kom op... niet weer zo'n discussie.... ](*,) ](*,)

O, zo lang terug gaat mijn geheugen niet...

Vind ik ook, We kunnen niet een week lang gaan onderzoeken of iets al ergens is behandeld.
Bovendien denk ik dat het goed is om af en toe opnieuw te beginnen over een al behandeld onderwerp.
(oude topics met 25 paginas uitspitten doet toch bijna niemand ???)

Verder ben ik van mening dat er niets mis is met een leuk kinderfeest.
We moeten die man natuurlijk niet vereren, en ook onze kinderen eerlijk zeggen dat het een spannend spelletje is.
Maakt al de volken tot mijn discipelen en doopt hen in de naam van de Vader, de Zoon en de Heilige Geest en leert hen onderhouden al wat Ik u bevolen heb.

Wiepie

Berichtdoor Wiepie » 14 nov 2009 22:43

hahaha ja dies goed: snieklaas :lol:

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 14 nov 2009 23:42

Riska schreef:Voor mijn kinderen - dertigers! - is er overigens maar één "echte" en dat is Bram v.d. Vlugt! :mrgreen:

Die doet het gelukkig nog steeds :)

Riska

Berichtdoor Riska » 15 nov 2009 09:14

Precies. Mijn zoon was toevallig hier toen de aankomst werd aangekondigd en hij begon te grinniken. We vroegen ons af wie deze sublieme man in de toekomst kan vervangen, nu een hele generatie met hem opgegroeid is... :mrgreen:

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 15 nov 2009 10:21

Riska schreef:Precies. Mijn zoon was toevallig hier toen de aankomst werd aangekondigd en hij begon te grinniken. We vroegen ons af wie deze sublieme man in de toekomst kan vervangen, nu een hele generatie met hem opgegroeid is... :mrgreen:

Ik zag op wikipedia dat hij vorig jaar wel was vervangen door een ander.

Familie Bos
Mineur
Mineur

Berichtdoor Familie Bos » 15 nov 2009 10:35

Laten we hier dan ook meteen de kerstboom zetten op 15 november. d:)b
Net als in noorwegen, finland, zweden, engeland, enz....
Is toch ook hartstikke gezellig in deze donkere dagen.
Sinterklaas kan prima langskomen als de kerstboom er ook al staat, dat maakt het alleen maar nog gezelliger.
Dan hebben we meteen de hele feestmaand en de aanloop er naartoe gezelligheid van die boom. :D
Maakt al de volken tot mijn discipelen en doopt hen in de naam van de Vader, de Zoon en de Heilige Geest en leert hen onderhouden al wat Ik u bevolen heb.

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 15 nov 2009 10:44

Sinterklaas is een leuk feest voor met de familie.
Wij hebben lootjes getrokken met mijn broer en zus met hun gezinnen en mijn ouders. Wij doen het 's middags al omdat er aardig wat kleintjes bij zijn. Dan kunnen zij gewoon op tijd naar bed. Daabrij is het nu toch al vroeg donker.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Faramir

Berichtdoor Faramir » 15 nov 2009 10:46

Familie Bos schreef:Laten we hier dan ook meteen de kerstboom zetten op 15 november. d:)b

Als jou dat een leuk/gezellig/goed idee lijkt dan moet je dat vooral doen. :D

mohamed

Berichtdoor mohamed » 15 nov 2009 11:14

ostrogoot schreef:De laatste serieuze ophef over Sint was in Belgie (enkele dagen gelden) waar enkele mensen bezwaar maakten tegen het kruis op de mijter van de goedheiligman.
Tja waar je je maar druk om maakt....

Ja dat kan ook nog, wie waren dat dan?

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 15 nov 2009 13:22

ostrogoot schreef:Sinterklaas heeft een hele lange geschiedenis en als Sinterklaas weer vervangen zou worden door Wodan met zijn zwarte raven dan zou ik mij ook kwaad maken.

Had Wodan's paard Sleipnir niet 6 of zelfs 8 benen? Hoe gaan ze dat doen? Twee Amerigo's aan elkaar plakken ofzo? :mrgreen:
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Terug naar “[Religie] - Open forum”