pannenkoek schreef:Faramir schreef:Spons schreef:Op het forum hier, maakt men zich al dan wel / niet druk om bv kleding , te korte rokken, dansen etc.. maar over Roken, en drank hoor ik weinig ! terwijl dit de normaalste zaak is van de wereld..( voor veel mensen ) doen we dan geen afbraak aan de here God als we ons eigen lichaam ten gronde richten door overmatig drankgebruik (Ook onder refo jongeren / ouderen ) en het roken als een ketter ? ik denk dat dit veel erger is dan het druk maken over kleding ..
Alchol misbruik is niet normaal meer , coma zuipen neemt steeds meer toe !
(hopelijk staat het op de goede plek )
Ik als christen maak me niet druk over kleding, dansen enz. Ik maak me ook niet druk om drank en roken. Mits het in mate gebeurd natuurlijk. En ja, ik lust zelf ook wel een aantal biertjes in het weekend en als het heel dolletjes is wil ik zelfs nog wel eens een sigaartje opsteken. Heerlijk.
IK rook niet en drink niks, roken vind ik vies/stinken en alcohol vind ik ook vies.
Op zijn tijd een wijntje is helemaal niet verkeerd. In de tijd vd Bijbel werd er ook wijn geschonken denk maar aan de geschiedenis van het water in wijn veranderen.
Tja roken, helaas doet mijn man het , maar wat versta je onder 'roken als een ketter?' hoeveel pakjes/sigretten zijn dat dan per dag? De mijne rookt er 10/12 of.
Roken als een ketter, vind ik een walgelijke vergelijking.
Hiermee wordt verwezen naar de grote rookwolken, die opstegen van de brandstapels die de katholieken hadden gemaakt om o.a. mijn hugenoten voorouders te verbranden, een paar eeuwen terug, omdat ze niet de katholieke dwaalleer meer wilden volgen.
Een zelfde soort uitdrukking is dat mensen het woord Lazarus gebruiken voor dronken.Aanstootgevend.