101 Preteristische tijdsaanduidingen

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Re: 101 Preteristische tijdsaanduidingen

Berichtdoor Optimatus » 15 nov 2009 14:16

maboc schreef:Overigens...zijn er niet in ieder tijdsgewricht lieden die roepen dat het nu werkelijk gaat gebeuren?

Ja. En allemaal denken zij dat juist zij het bij het rechte eind hebben.

Lief hè.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 15 nov 2009 14:16

maboc schreef:Overigens...zijn er niet in ieder tijdsgewricht lieden die roepen dat het nu werkelijk gaat gebeuren?

Lief hè.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Joannah

Berichtdoor Joannah » 15 nov 2009 16:58

De laatste fase voor de voleinding is inderdaad aangebroken, vandaar dat er staat dat het Koninkrijk nabij is.
sommigen die hier staan kan gezien worden als sommigen van de nog gelovige mensen die zijn Woord ter harte nemen in deze wereld, ook vandaag de dag nog.
Zo zie ik het tenminste

mohamed

Berichtdoor mohamed » 16 nov 2009 09:47

Optimatus schreef:

Lief hè.

Ik neem de geïnspireerde geschriften heel serieus en geloof inderdaad dat zij de waarheid bevatten.

1 Joh 2,18
Kinderkens, het is de laatste ure; en gelijk gij gehoord hebt, dat de antichrist komt, zo zijn ook nu vele antichristen geworden; waaruit wij kennen, dat het de laatste ure is.

Dit citaat is afkomstig van Johannes en aangezien hij de heilige Geest had Die hem indachtig in alles maakte (Joh 14,26) heb ik geen reden om te twijfelen of hij het wel bij het rechte eind had.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 16 nov 2009 09:52

Joannah schreef:De laatste fase voor de voleinding is inderdaad aangebroken, vandaar dat er staat dat het Koninkrijk nabij is.
sommigen die hier staan kan gezien worden als sommigen van de nog gelovige mensen die zijn Woord ter harte nemen in deze wereld, ook vandaag de dag nog.
Zo zie ik het tenminste

Daar kan ik niks mee want geen een van ons stond daarbij.

Joh 21,22-23
Jezus zeide tot hem: Indien Ik wil, dat hij blijve, totdat Ik kom, wat gaat het u aan? Volg gij Mij. Dit woord dan ging uit onder de broeders, dat deze discipel niet zou sterven. En Jezus had tot hem niet gezegd, dat hij niet sterven zou, maar: Indien Ik wil, dat hij blijve, totdat Ik kom, wat gaat het u aan?

Hieruit wordt duidelijk dat de apostel de wederkomst volgens Jezus nog zou meemaken voordat hij de dood zou smaken.

Terug naar “[Religie] - Open forum”