Ja, maar de Koran erkent de Bijbel ook als Heilig Schrift. Andersom niet. (Kan ook niet, want 600 jaar later enz...)maryem schreef:ostrogoot schreef:Je mag als christen toch geen Koran lezen of in huis hebben??????
Het is dus niet mogelijk islamitische denkwijze te vergelijken met de christelijke denkwijze over de visie van Jezus
Waarom niet, volgens mij hebben mijn ouders ook wel een Koran thuis, en die zijn toch echt wel Christen..of ze er ooit wel in gelezen hebben weet ik niet, maar je kunt geen oordeel over een religie vormen als je 'het boek' niet hebt gelezen
Ik heb als moslima ook gewoon een Bijbel in huis naast de Koran in de boekenkast, en lees daar ook soms in, als ik iets wil opzoeken of vergelijken etc
Evengoed is de Bijbel vrij duidelijk dat we geen deel moeten hebben aan afwijkende doctrine. Dus daar heeft ostrogoot wel een punt. Maar dat weet je pas als je je er in verdiept natuurlijk, dus daar gaat ostrogoot's punt mank.
Lijkt me trouwens *censuur* lastig om als moslim de Bijbel te moeten accepteren als Heilig Schrift en vervolgens de ene na de andere tegenstelling met de Koraan te ontdekken. Goed, de Koraan lost dat op door te beweren dat de Bijbel vervalst is. Maar dan is die wel heel erg vervalst...