Mohamed schreef:Hand 26,28
Maar Agrippa zeide tot Paulus: Gij wilt mij wel spoedig als Christen laten optreden!
De beste meneer Strootman praat uit zijn nek, want kan hij bewijzen dat Herodus Agrippa tot het huis Juda behoorde? Kan hij uitleggen waarom Agrippa dacht dat Paulus van mensen christenen maakte en waarom hij dan niet door Paulus gecorrigeerd werd? Het is alsof men tot een blinde zegt, geloof me Sjimmie, Sjors is de zwarte.
De verdeel en heers theorie waar meneer Strootman in gelooft, het eeuwige onderscheid tussen Joodse en niet-Joodse mensen, gaat niet op, want zou de Almachtige soms racistisch zijn?!
Je vergist je weer deerlijk, mohamed, want Lucas, die het boek Handelingen schreef laat Agrippa niet zeggen:
Gij wilt mij wel spoedig christen laten worden’,
maar:
‘Gij wilt mij wel spoedig als christen optreden.
Waarvan acte! Dat is iets geheel anders! Lucas hield er juist rekening mee, dat Agrippa geen christen kon worden!
En ik leer ook geen eeuwig onderscheid tussen Joden en niet-joden. Dat doe jij juist, mohamed, want er is alleen in Christus Jezus geen onderscheid meer tussen Jood of Griek (heiden), slaaf of vrije, mannelijk of vrouwelijk, maar zij allen zijn een (1) in Christus.
Dus volstrekt niet in Jezus Christus, want Hij werd een dienaar van alleen besnedenen!
!
Rom 10,12
Want er is geen onderscheid, noch van Jood noch van Griek; want éénzelfde is Heere van allen, rijk zijnde over allen, die Hem aanroepen.
Juist! Dat komt feilloos overeen met Galaten 3.28. Ik begrijp je niet, want juist jij wilt vasthouden aan de dienaar der besnedenen, Jezus Christus. En met ‘de Here’ bedoelde Paulus wel de Geest, mohamed. Hou daar wel rekening mee!
Het woord 'aanroepen is afkomstig van het Griekse epikaleō wat betekent een naam geven/ naar vernoemen. Kortom, Jood en Griek, een ieder die Hem aanroept mag zichzelf volgens de heilige apostel Paulus tot de christenen rekenen!
Dat heeft Paulus nergens gezegd, mohamed! En waarom noemde Paulus dan alle gemeenten die hij stichtte: heidengemeenten? (Rom 16.4b) En, mohamed, spreekt nu eens wat broederlijker tegen mij, in plaats mij te beschuldigen van 'uit je nek praten'. Dat hoort toch niet op dit forum thuis?