Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
Riska schreef:En daarmee slaat het topic weer door naar homoseksualiteit mag dat of mag dat niet. En er zijn volgens mij al zo'n 5 topics aan gewijd geweest (dus 500 pagina's of zo!).
Rolf schreef:In heel de Bijbel staat het er: man en vrouw.
Welnee... Om precies te zijn op 7 plaatsen. Maar ga jij me dan maar vertellen waar er in de bijbel iets (positief of negatief) staat over geaardheid... Op de ruim 400 pgina's hiervoor heeft niemand dat gedaan...Rolf schreef:Is er een plaats in de Bijbel waar iets staat over 'mannen met mannen' ... ? Ja, één plaats, vreselijk ....
Ik ben blij dat je de afkorting m.i. gebruikt... mijns inziens... Want dat inzicht deel ik niet met je.Rolf schreef:Bovenstaande veronachtzamen, of (misschien op een ingenieuze wijze) proberen te verdraaien kan m.i. niet voortkomen uit liefde tot Hem die alle dingen geschapen heeft.
Dan zijn we het in ieder geval deels over iets eens. "Zo ik niet had geloofd dat in dit leven...' Ik geloof er alleen in dat God alle handicaps geneest. Ik geloof er wel in dat Hij het op vele verschillende manier dragelijk maakt en zelfs doet uitlopen tot Zijn eer.Rolf schreef:Mochten er zulke andere gedachten, of zelfs misschien gevoelens, zijn, dan mag toch daarmee gevlucht worden tot de Grote Heelmeester, die mensen nieuw wil maken? Naar het beeld van Hem, zoals het eens bedoeld was. Dat kan ook rust en geluk brengen.
Ben ik het alweer helemaal met je eens, maar dat heeft natuurlijk niet speciaal met homo's te maken. Dat geldt voor ons allen.Rolf schreef:Wie echt alles opgeeft, en voor Hem wil leven, tot die gaat God spreken (Ps 85).
Dank je. Ik jou ook!Rolf schreef:Ik wil jou het allerbeste toewensen.
Denkertje21 schreef:Overigens hebben we in reformatorische kerken heel wat homo's op de kansel en in de kerkenraadsbanken...
Maar die zijn dan wel weer celibatair. Dus kan het.
Toch jammer dat zij niet uit de kast komen. Dan hebben jongeren nu ook rolmodellen, vooral als zij ook celibatair willen blijven...
Faramir schreef:Wellicht is Antoine Bodar dan een mooi voorbeeld voor deze homoseksuele jongeren
Hoe is het bedoeld? Zie Marcus 10 : 2 - 12.Denkertje21 schreef:Allereerst: probeer even de andere 400 pagina's te lezen. Dan vallen we minder in herhalingen... Maar toch even een paar antwoorden voor jouRolf schreef:In heel de Bijbel staat het er: man en vrouw.
Nee joh, da's niet waar. Op vele plaatsen staat ook man en vrouwen, soms zelfs heel veel vrouwen..
Rolf schreef:
Over het opzienersambt
Daar komen mannen voor in aanmerking die onberispelijk zijn, ener vrouwe man, wakker, matig, eerbaar, ... .
(1 Tim 3 : 2, Titus 1 : 6.)
Riska schreef:En daarmee slaat het topic weer door naar homoseksualiteit mag dat of mag dat niet. En er zijn volgens mij al zo'n 5 topics aan gewijd geweest (dus 500 pagina's of zo!).
Denkertje21 schreef:@ Rolf: om je gerust te stellen: heel veel homo's, met en zonder relatie hebben bij hun kerkenraad al aangegeven dat zij vinden dat zij beter niet in aanmerking kunnen komen voor een ambt.
En weet je waarom? Omdat ze van hun kerk houden en omdat ze niet willen dat er in de kerk ruzie zou ontstaan omdat een paar hardliners het op scherp gaan zetten.
Om de lieve vrede...
Terwijl er heel veel homo's vaak bovenmatig getalenteerd zijn...
Maar gelukkig worden ze door God op veel andere plaatsen ingezet...
egbert schreef:Ik denk dat de voornaamste reden is dat er zulke hoge eisen wordt gesteld aan een ouderling.
Ik denk zelfs dat dat voor ambtsdragers nog sterker telt dan voor politici. Ook die moeten van onbesproken gedrag zijn. Een ambtsdrager moet het vertrouwen van de gemeente kunnen genieten.
Als er een redelijk aantal mensen er moeite mee zouden hebben dat ik ouderling worden om wat voor reden dan ook zou ik er niet aan moeten denken om het toch te doen, dan zou ik er voor bedanken.
Denkertje21 schreef:egbert schreef:Denkertje21 schreef:Er zal toch één kerk aan de rechterflank moeten beginnen!
Hoe kun je het nou volhouden als een homostel wel aan het Avondmaal mag, maar geen ambt mag bekleden? In welke kramp schiet je dan toch?
Ik vind eerder dat jij in een kramp schiet....
De Bijbel stelt heel hoge eisen aan een ambtsdrager:
Een opziener dan moet zijn onbesproken, de man van een vrouw, nuchter, bezadigd, beschaafd, gastvrij, bekwaam om te onderwijzen, niet aan de wijn verslaafd, niet opvliegend, maar vriendelijk, niet strijdlustig of geldzuchtig, (1Timotheus 2:2-3)
Voor deelnemen aan het avondmaal worden helemaal geen eisen gesteld.
Maar denk je echt dat een homo in een stabiele en monogame relatie, niet aan die eisen kan voldoen? Als je dit zo oppakt, zijn vrijgezellen uitgesloten van elk ambt. Hoe zat het dan met de schrijver van deze brief?
Om het nog praktischer te maken: er zijn heel veel zeer talentvolle homo's die nu niet ingezet worden. Homo's hebben geen kinderen en hebben praktisch gezien ook veel meer tijd...
Harm-J schreef:egbert schreef:Ik denk dat de voornaamste reden is dat er zulke hoge eisen wordt gesteld aan een ouderling.
Ik denk zelfs dat dat voor ambtsdragers nog sterker telt dan voor politici. Ook die moeten van onbesproken gedrag zijn. Een ambtsdrager moet het vertrouwen van de gemeente kunnen genieten.
Als er een redelijk aantal mensen er moeite mee zouden hebben dat ik ouderling worden om wat voor reden dan ook zou ik er niet aan moeten denken om het toch te doen, dan zou ik er voor bedanken.
Is het ambt al dan niet onderhevig aan een voorkeur van stemmen? Men noemt het ambt vaak een roeping, meestal zie je toch dat de persoon die het best in de gemeente ligt, het meeste bekend is, etc..etc, een voorkeur van stemmen krijgt, niet altijd de gene die beste kaarten heeft.
Harm-J schreef:egbert schreef:Ik denk dat de voornaamste reden is dat er zulke hoge eisen wordt gesteld aan een ouderling.
Is het ambt al dan niet onderhevig aan een voorkeur van stemmen? Men noemt het ambt vaak een roeping, meestal zie je toch dat de persoon die het best in de gemeente ligt, het meeste bekend is, etc..etc, een voorkeur van stemmen krijgt, niet altijd de gene die beste kaarten heeft.
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten