Wijsheid Spr 8:1
Verstand Spr 8: 14
Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
jans1 schreef:Wijsheid Spr 8:1
Verstand Spr 8: 14
Cicero schreef:Ik denk als je er goed naar kijkt dat de helft van de namen doorgeschrapt kan worden.
Zerubbabel bijvoorbeeld... Hoe kom je er bij!
TheKeimpe schreef:Ik kan uit deze tekst ook niet opmaken waarom Zerubbabel een naam van Jezus zou zijn...
TheKeimpe schreef:Wel, Ezechiël 34 is profetie, waarnaar Christus zelf verwijst als Hij Zich de Goede Herder noemt.
Maar het feit dat Zerubbabel tot knecht van God is uitverkoren, maakt Zerubbabel nog niet tot een naam van Jezus. Daarvan zijn er meer geweest, of je moet iedereen die door God tot een bepaalde taak is geroepen als type van Christus willen zien. En zelfs een typologie op zich is mijns inziens nog niet genoeg.
Kort en goed, ik begrijp Cicero zijn twijfels bij wat van je namen.
TheKeimpe schreef:Als jij op basis van een dergelijke drogreden namen toevoegt, kan ik begrijpen dat iemand vragen krijgt. Je hebt gelijk dat ik te snel oordeelde want ik heb nog niet verder naar een dergelijke fout gekeken.
Wat is de drogreden:
Ergens wordt met "Mijn knecht" Jezus bedoeld, daar heb je gelijk in.
Maar je conclusie: dus overal waar "Mijn knecht" staat, wordt Jezus bedoeld, gaat niet op.
Cicero schreef:Ik denk als je er goed naar kijkt dat de helft van de namen doorgeschrapt kan worden.
Zerubbabel bijvoorbeeld... Hoe kom je er bij!
mohamed schreef:Dat denk ik niet en hoe ik er bij kom staat tussen haakjes achter elke naam.
'Wie zijt gij, o grote berg? Voor het aangezicht van Zerubbábel zult gij worden tot een vlak veld; want hij zal de hoofdsteen voortbrengen met toeroepingen: Genade, genade zij hem!' (Zach 4,7)
'Daarom is ook vervat in de Schrift: Ziet, Ik leg in Sion een uiterste Hoeksteen, Die uitverkoren en dierbaar is; en: Die in Hem gelooft, zal niet beschaamd worden.' (1 Petr 2,6)
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 275 gasten