wijnand schreef:1. WERKEN van de duivel verbreken. Niet de duivel zelf, maar de gevolgen/uitkomsten van de duivel.
2. VERBREKEN is niet hetzelfde als vernietigen. Het ligt in stukken.
3. De farizeeers waren geen satanisten. Ze waren heel veel, maar geen satanisten. Ze zaten vaak gigantisch fout maar dat is wat anders dan satanisten. Stel dat zij satanisten zijn omdat ze zondige en tegen God in gaan.. dan was ik vroeger satanist en velen andere met mij en dus nogsteeds is jouw stelling niet waar. Mensen die tegen God in gaan zijn er altijd al geweest en zullen er zijn totdat Jezus terug komt. Anders zouden er geen dwalingen meer zijn, en geen problemen meer, etc.
Dus ergens maak je een foutje denk ik.
Dat ik wel eens een foutje maak zal ik niet ontkennen, echter deze keer niet, want je zegt het zelf al, de duivel is werkloos en misschien zit ie in zijn eentje wel thuis, maar zonder macht, want zijn werken zijn verbroken. Of geloof je Johannes soms niet?
Mat 23,15
Wee u, gij Schriftgeleerden en Farizeeën, gij geveinsden, want gij reist zee en land rond, om een Jodengenoot te maken, en als hij het geworden is, zo maakt gij hem een kind der hel, tweemaal meer dan gij zijt.
Joh 8,44
Gij zijt uit de vader de duivel, en wilt de begeerten van uw vader doen; die was een mensenmoorder van den beginne, en is in de waarheid niet staande gebleven; want geen waarheid is in hem. Wanneer hij de leugen spreekt, zo spreekt hij uit wat hem eigen is; want hij is een leugenaar, en de vader der leugen.
Wanneer je na het lezen van deze verzen nog niet gelooft dat de Farizeeën satanisten waren, waarom zou je de andere zaken die geschreven staan dan wel aannemen? Vraag jezelf dat eens af in alle eerlijkheid.