Bokken en rammen?

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

mohamed

Re: Bokken en rammen?

Berichtdoor mohamed » 13 mei 2009 17:43

wijnand schreef:1. WERKEN van de duivel verbreken. Niet de duivel zelf, maar de gevolgen/uitkomsten van de duivel.
2. VERBREKEN is niet hetzelfde als vernietigen. Het ligt in stukken.
3. De farizeeers waren geen satanisten. Ze waren heel veel, maar geen satanisten. Ze zaten vaak gigantisch fout maar dat is wat anders dan satanisten. Stel dat zij satanisten zijn omdat ze zondige en tegen God in gaan.. dan was ik vroeger satanist en velen andere met mij en dus nogsteeds is jouw stelling niet waar. Mensen die tegen God in gaan zijn er altijd al geweest en zullen er zijn totdat Jezus terug komt. Anders zouden er geen dwalingen meer zijn, en geen problemen meer, etc.

Dus ergens maak je een foutje denk ik.

Dat ik wel eens een foutje maak zal ik niet ontkennen, echter deze keer niet, want je zegt het zelf al, de duivel is werkloos en misschien zit ie in zijn eentje wel thuis, maar zonder macht, want zijn werken zijn verbroken. Of geloof je Johannes soms niet?

Mat 23,15
Wee u, gij Schriftgeleerden en Farizeeën, gij geveinsden, want gij reist zee en land rond, om een Jodengenoot te maken, en als hij het geworden is, zo maakt gij hem een kind der hel, tweemaal meer dan gij zijt.

Joh 8,44
Gij zijt uit de vader de duivel, en wilt de begeerten van uw vader doen; die was een mensenmoorder van den beginne, en is in de waarheid niet staande gebleven; want geen waarheid is in hem. Wanneer hij de leugen spreekt, zo spreekt hij uit wat hem eigen is; want hij is een leugenaar, en de vader der leugen.

Wanneer je na het lezen van deze verzen nog niet gelooft dat de Farizeeën satanisten waren, waarom zou je de andere zaken die geschreven staan dan wel aannemen? Vraag jezelf dat eens af in alle eerlijkheid.

learsi
Majoor
Majoor

Berichtdoor learsi » 13 mei 2009 20:57

Als je "farizeeen" en "satanist" opzoekt op Wiki, dan zie direct het verschil!

mohamed

Berichtdoor mohamed » 13 mei 2009 21:33

learsi schreef:Als je "farizeeen" en "satanist" opzoekt op Wiki, dan zie direct het verschil!

Als wiki van Jezus een leugenaar wil maken moeten zij weten, Hij zegt dat ze uit de duivel zijn en kinderen der hel, voor mij zeer heldere taal.

wijnand
Mineur
Mineur

Berichtdoor wijnand » 14 mei 2009 08:18

Dat ik wel eens een foutje maak zal ik niet ontkennen, echter deze keer niet, want je zegt het zelf al, de duivel is werkloos en misschien zit ie in zijn eentje wel thuis, maar zonder macht, want zijn werken zijn verbroken. Of geloof je Johannes soms niet?

Niet in z'n eentje aangezien er vele boze geesten zijn. Verder is zijn koninkrijk dan wel verbroken, buiten doet hij nog steeds. Verleiden ook. Paulus zegt bijvoorbeeld dat wij te worstelen hebben met geestelijke machten en krachten (efeze 6). Je ziet in handelingen dat er nogsteeds demonen uitgedreven worden. Je ziet in het nieuwe testament verder nogsteeds dat er hele stukken over de duivel geschreven worden zelfs in openbaringen staat dat wij (de NT-gelovigen) satan zullen overwinnen door het bloed van het Lam en het woord van ons getuigenis (openb. 12 uit mijn hoofd).

Geloof jij het NT soms niet?

Verder die tekst waarin staat dat zij kinderen van de duivel zijn, dat gaat niet over de farizeeërs want die waren weggelopen (lees het hele hoofdstuk maar eens). Hij sprak hier tegen 'de schare' omdat -> zij dachten dat ze doordat ze Jood waren al standaard bij God hoorde, en Jezus maakt hiermee duidelijk dat iedereen dus gered behoort te worden (overgebracht van het koninkrijk van de duisternis, naar het koninkrijk van het licht).

mohamed

Berichtdoor mohamed » 14 mei 2009 09:57

wijnand schreef:

Niet in z'n eentje aangezien er vele boze geesten zijn. Verder is zijn koninkrijk dan wel verbroken, buiten doet hij nog steeds. Verleiden ook. Paulus zegt bijvoorbeeld dat wij te worstelen hebben met geestelijke machten en krachten (efeze 6). Je ziet in handelingen dat er nogsteeds demonen uitgedreven worden. Je ziet in het nieuwe testament verder nogsteeds dat er hele stukken over de duivel geschreven worden zelfs in openbaringen staat dat wij (de NT-gelovigen) satan zullen overwinnen door het bloed van het Lam en het woord van ons getuigenis (openb. 12 uit mijn hoofd).

Geloof jij het NT soms niet?

Weet je niet dat de brieven niet aan ons geschreven zijn, maar aan de eerste gemeente christenen? Je moet niet alles op de huidige gemeente betrekken, want wij zijn niet de eerstelingen.

'En indien de eerstelingen heilig zijn, zo is ook het deeg heilig...' (Rom 11,16a)
Verder die tekst waarin staat dat zij kinderen van de duivel zijn, dat gaat niet over de farizeeërs want die waren weggelopen (lees het hele hoofdstuk maar eens). Hij sprak hier tegen 'de schare' omdat -> zij dachten dat ze doordat ze Jood waren al standaard bij God hoorde, en Jezus maakt hiermee duidelijk dat iedereen dus gered behoort te worden (overgebracht van het koninkrijk van de duisternis, naar het koninkrijk van het licht).

Ik citeerde twee verzen en blijkbaar heb jij alleen gelezen wat je wilde zien:

Mat 23,15
Wee u, gij Schriftgeleerden en Farizeeën, gij geveinsden, want gij reist zee en land rond, om een Jodengenoot te maken, en als hij het geworden is, zo maakt gij hem een kind der hel, tweemaal meer dan gij zijt.

Dit is duidelijke taal en ik begrijp in alle ernst niet waarom je dat zou willen verdraaien.

wijnand
Mineur
Mineur

Berichtdoor wijnand » 14 mei 2009 10:26

Weet je niet dat de brieven niet aan ons geschreven zijn, maar aan de eerste gemeente christenen? Je moet niet alles op de huidige gemeente betrekken, want wij zijn niet de eerstelingen.

Alles wat opgeschreven is in de bijbel, is om ons te leren.

Ten tweede ... hoe kom jij op een dwaling dat de brieven die voor de eerste gemeentes van toepassing is, niet meer van ons van toepassing zijn? Dat is waanzin.

Ik citeerde twee verzen en blijkbaar heb jij alleen gelezen wat je wilde zien:

Klopt en ik citeerde er weer één omdat jouw conclusie daarbij onjuist was. Dus moet je het in de context lezen.

Maar goed, omdat jij het graag wil dat ik op die andere reageer. Daar staat duidelijk dat de farizeeërs en schriftgeleerden de 'schapen die ze zouden moeten weiden' tot kinderen van de hel maken, 2keer zo erg als zij zelf zijn. Dat betekend toch juist nog meer dat satan in hen aan het werk kan gaan?

Wat ik merk is dat jij één tekst quote, maar de hele tekst er om heen niet leest. Zo krijg je niet een boodschap van God maar een dwaling. Pas op wat je doet!

Dit is duidelijke taal en ik begrijp in alle ernst niet waarom je dat zou willen verdraaien.

Waarom zou ik het verdraaien? Ik verdraai het niet, maar ik lees de hele tekst er om heen en vraag mij af wat God hiermee bedoeld.

Ik zie toch enige tunnelvisie.... 'dit staat in dit vers en dat is dus zo' zonder schrift met schrift te vergelijken, zonder verder onderzoek te doen, zonder te kijken wat ermee bedoeld wordt (context), etc.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 14 mei 2009 10:47

wijnand schreef:

Alles wat opgeschreven is in de bijbel, is om ons te leren.

Ten tweede ... hoe kom jij op een dwaling dat de brieven die voor de eerste gemeentes van toepassing is, niet meer van ons van toepassing zijn? Dat is waanzin.

Het kan best waanzin zijn voor de wereld, dat zou me niks verbazen, want de Joden zeiden ook dat het waanzin was wat Jezus leerde(Joh 10,20) dus of dat perse slecht is waag ik te betwijfelen:

1 Kor 3,18
Niemand bedriege zichzelf. Zo iemand onder u dunkt, dat hij wijs is in deze wereld, die worde dwaas, opdat hij wijs moge worden.

Lees je eerst eens in over de eerstelingen en dan praten we daarna er nog eens over.

En bekijk ook dit artikel eens, waar de Joodse visie op de eerstelingen in besproken wordt.

learsi
Majoor
Majoor

Berichtdoor learsi » 15 mei 2009 20:13

Een "natuurlijke" mens(1kor.2:14) is wat anders dan een "satanist"
Dat is wat Wijnand bedoelt. Toch?......Wijnand?.....

mohamed

Berichtdoor mohamed » 15 mei 2009 22:32

learsi schreef:Een "natuurlijke" mens(1kor.2:14) is wat anders dan een "satanist"
Dat is wat Wijnand bedoelt. Toch?......Wijnand?.....

Rom 8,8
En die in het vlees zijn, kunnen Gode niet behagen.

1 Thess 2,15
Die ook gedood hebben de Heere Jezus, en hun eigen profeten; en ons hebben vervolgd, en Gode niet behagen, en alle mensen tegen zijn;

De moordenaars van Jezus waren behoorlijk anti Christus en de duivel wordt genaamd de antichrist, doch als je dat zelfs ontgaan is hoop ik maar dat je geen rechercheur bent Learsi, want dan konden de verkeerde mensen wel eens opgesloten worden! ;)

learsi
Majoor
Majoor

Berichtdoor learsi » 15 mei 2009 23:02

Nu kan ik het met je eens zijn,nu spreek je naar de Schrift!

mohamed

Berichtdoor mohamed » 16 mei 2009 06:25

learsi schreef:Nu kan ik het met je eens zijn,nu spreek je naar de Schrift!

Omdat jij het een keer met me eens bent spreek ik naar de Schrift? Dat vind ik een merkwaardige opmerking, wat bedoel je daarmee Learsi?

learsi
Majoor
Majoor

Berichtdoor learsi » 16 mei 2009 15:17

Je gebruikt het woord"antichrist" in plaats van satanist!

Als de satan komt als een engel des lichts,dan komt hij niet als satanist,maar als Farizeeer,als wolf in schaapslklederen.

Een satanist is een wolf in wolfskleren.

Satanisten vindt je niet in de gemeente van Christus. Farizeeers wel.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 16 mei 2009 19:34

learsi schreef:Je gebruikt het woord"antichrist" in plaats van satanist!

Als de satan komt als een engel des lichts,dan komt hij niet als satanist,maar als Farizeeer,als wolf in schaapslklederen.

Een satanist is een wolf in wolfskleren.

Satanisten vindt je niet in de gemeente van Christus. Farizeeers wel.

Maak je eens een keer onderscheid is het weer niet goed! :D

2 Joh 1,7
Want er zijn vele verleiders in de wereld gekomen, die niet belijden, dat Jezus Christus in het vlees gekomen is. Deze is de verleider en de antichrist.

Op 12,9
En de grote draak is geworpen, namelijk de oude slang, welke genaamd wordt duivel en satanas, die de gehele wereld verleidt, hij is, zeg ik, geworpen op de aarde; en zijn engelen zijn met hem geworpen.

wijnand
Mineur
Mineur

Berichtdoor wijnand » 19 mei 2009 14:39

Mohamed.. is er bij jou geen verschil tussen satanist en een zondaar?

Ik denk dat iedereen die Jezus niet volgt (zondaar) slaaf is van de zonde (en dus van de duivel) en zelfs een kind van de duivel is. Maar dat is wat anders dan 'vrijwillig en bewust satan volgen' (satanist).

Zie jij dat onderscheid ook of..?

marcel081276
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor marcel081276 » 19 mei 2009 17:52

wijnand schreef:Ik denk dat iedereen die Jezus niet volgt (zondaar) slaaf is van de zonde (en dus van de duivel) en zelfs een kind van de duivel is. Maar dat is wat anders dan 'vrijwillig en bewust satan volgen' (satanist).

dat klinkt heel eng, dat zou dus betekenen dat God duivelskinderen op de wereld zet :?:
iedereen is een kind van God, alleen kan je visie op God verduisterd zijn zoals bij een satanist bijvoorbeeld, maar iedereen weet heel diep in zijn hart dat er meer moet zijn, God zit nou eenmaal in je of je wil of niet :D
Laatst gewijzigd door marcel081276 op 19 mei 2009 17:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Psalm 46 : 1 God is een toevlucht!

Terug naar “[Religie] - Open forum”