Wijnand schreef:Het gaat er om waar je hart is. Mijn hart is hier niet op deze corrupte en zieke aarde waar verkrachting, moord en onreinheid overal aanwezig zijn, en waar verleiding is, en waar pijn en verdriet is, en waar God wel met ons spreekt maar niet van aangezicht tot aangezicht. En zet daar de hemel tegenover dan is het volgens mij best logisch dat ik liever naar de hemel ga dan hier ben.
Verder, zal ik dan (en velen andere) bij JHWH en bij Jezus zijn. Bestaat er iets dat beter is?
Dit betekend niet dat ik niets met de aarde wil, maar dit is een tijdelijke woonplaats, de hemel een eeuwige!
Het zou moeten betekenen dat je je met hart en ziel inzet voor deze wereld. De aarde is Gods schepping en wij horen de rentmeesters te zijn.
Het zou moeten betekenen dat iedereen aan je merkt dat je uit liefde voor je Heer leeft, doordat je je inzet voor vrede en gerechtigheid.
Het mag niet zijn: "het zal mijn tijd wel duren". Dat is een onchristelijke houding. Ik hoop niet dat ik dat uit je opmerking zou moeten opmaken.