Ik wil niet dood, ik wil naar Huis...

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Riska

Re: Ik wil niet dood, ik wil naar Huis...

Berichtdoor Riska » 01 mei 2009 08:02

Wijnand schreef:Het gaat er om waar je hart is. Mijn hart is hier niet op deze corrupte en zieke aarde waar verkrachting, moord en onreinheid overal aanwezig zijn, en waar verleiding is, en waar pijn en verdriet is, en waar God wel met ons spreekt maar niet van aangezicht tot aangezicht. En zet daar de hemel tegenover dan is het volgens mij best logisch dat ik liever naar de hemel ga dan hier ben.

Verder, zal ik dan (en velen andere) bij JHWH en bij Jezus zijn. Bestaat er iets dat beter is?

Dit betekend niet dat ik niets met de aarde wil, maar dit is een tijdelijke woonplaats, de hemel een eeuwige!

Het zou moeten betekenen dat je je met hart en ziel inzet voor deze wereld. De aarde is Gods schepping en wij horen de rentmeesters te zijn.
Het zou moeten betekenen dat iedereen aan je merkt dat je uit liefde voor je Heer leeft, doordat je je inzet voor vrede en gerechtigheid.
Het mag niet zijn: "het zal mijn tijd wel duren". Dat is een onchristelijke houding. Ik hoop niet dat ik dat uit je opmerking zou moeten opmaken.

wijnand
Mineur
Mineur

Berichtdoor wijnand » 01 mei 2009 09:00

Nee dat is niet wat je kunt opmaken uit mijn verhaal. Wat je zou kunnen opmaken uit wat ik typte is: Richt je op Jezus en laat Hem het belangrijkste zijn. Dan is je hart in de hemel en kun je hier aan het werk voor Jezus.

Vaak zie ik dat mensen zeggen: "hier op aarde is ook genoeg te doen" en dan proef je dat de motivatie is: "ik wil eigenlijk niet naar Jezus, want ik vind deze aarde te leuk/mooi". Dat is triest..

mohamed

Berichtdoor mohamed » 01 mei 2009 09:14

wijnand schreef:Nee dat is niet wat je kunt opmaken uit mijn verhaal. Wat je zou kunnen opmaken uit wat ik typte is: Richt je op Jezus en laat Hem het belangrijkste zijn. Dan is je hart in de hemel en kun je hier aan het werk voor Jezus.

Vaak zie ik dat mensen zeggen: "hier op aarde is ook genoeg te doen" en dan proef je dat de motivatie is: "ik wil eigenlijk niet naar Jezus, want ik vind deze aarde te leuk/mooi". Dat is triest..

Waarom zouden we het hier niet mooi mogen vinden en dankbaar zijn voor wat we hebben?

Riska

Berichtdoor Riska » 01 mei 2009 09:25

Mohamed schreef:Waarom zouden we het hier niet mooi mogen vinden en dankbaar zijn voor wat we hebben?
Dat is mij uit het hart gegrepen!

Wijnand schreef:Vaak zie ik dat mensen zeggen: "hier op aarde is ook genoeg te doen" en dan proef je dat de motivatie is: "ik wil eigenlijk niet naar Jezus, want ik vind deze aarde te leuk/mooi". Dat is triest..

Waar komt volgens jou dan de onverwoestbare wil om te leven vandaan? Mensen die knokken tegen ernstige ziekten bv.? Tot aan baby's toe is er een onverwoestbare levenswil?
Mensen, die veel, heel veel verduren en weten: "En toch! - de dood heeft niet het laatste woord" en dat in praktijk brengen, iedere dag weer. Is dat triest, omdat ze het hier te mooi vinden en dus nog niet naar de Heer willen? Of is dat het geschenk van het leven, dat iemand uit de hand van de Heer heeft gekregen bij zijn/haar geboorte ten volle beleven en ervan genieten? Uit pure dankbaarheid over dat leven?

wijnand
Mineur
Mineur

Berichtdoor wijnand » 01 mei 2009 18:55

Waar komt volgens jou dan de onverwoestbare wil om te leven vandaan? Mensen die knokken tegen ernstige ziekten bv.? Tot aan baby's toe is er een onverwoestbare levenswil?
Mensen, die veel, heel veel verduren en weten: "En toch! - de dood heeft niet het laatste woord" en dat in praktijk brengen, iedere dag weer. Is dat triest, omdat ze het hier te mooi vinden en dus nog niet naar de Heer willen? Of is dat het geschenk van het leven, dat iemand uit de hand van de Heer heeft gekregen bij zijn/haar geboorte ten volle beleven en ervan genieten? Uit pure dankbaarheid over dat leven?

God heeft ons hier geplaatst. Dat klopt. God vind het goed dat wij genieten. Dat klopt ook.
Ik geniet ten volle, maar vooral omdat ik uitkijk naar wat komen gaat. Als je LEEFT voor het vergankelijke, kom je bedrogen uit. Als je leeft voor het onvergankelijke, zul je genieten tot in eeuwigheid.

Het probleem is niet de aarde, het probleem is: wat we ermee doen. Waar ligt ons hart? En waar hoort ons hart te liggen?

Riska

Berichtdoor Riska » 01 mei 2009 20:48

Wijnand schreef:Ik geniet ten volle, maar vooral omdat ik uitkijk naar wat komen gaat. Als je LEEFT voor het vergankelijke, kom je bedrogen uit. Als je leeft voor het onvergankelijke, zul je genieten tot in eeuwigheid.

Ik kijk niet uit naar wat komen gaat. En ook leef ik niet voor het vergankelijke. Je doet alsof het een het ander uitsluit. Ik leef mijn leven hier, waar ik geplaatst ben door God. Ik doe mijn best om tot Zijn glorie te leven en aan mijn medemens te laten zien dat ik Hem volg.
Ik leef niet voor het onvergankelijke, ik leef eruit. De dragende kracht van mijn leven is God. En het enige dat ik doe is weten dat ik uiteindelijk in mag gaan in de vreugde van mijn Heer. Uitkijken naar wat komen gaat maakt, dat ik niet voluit leef in het heden. Dus ben ik daar niet mee bezig. God heeft mij in deze wereld geplaatst, doelbewust - om er wat van te maken.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 01 mei 2009 21:23

Riska schreef:
Wijnand schreef:Ik geniet ten volle, maar vooral omdat ik uitkijk naar wat komen gaat. Als je LEEFT voor het vergankelijke, kom je bedrogen uit. Als je leeft voor het onvergankelijke, zul je genieten tot in eeuwigheid.

Ik kijk niet uit naar wat komen gaat. En ook leef ik niet voor het vergankelijke. Je doet alsof het een het ander uitsluit. Ik leef mijn leven hier, waar ik geplaatst ben door God. Ik doe mijn best om tot Zijn glorie te leven en aan mijn medemens te laten zien dat ik Hem volg.
Ik leef niet voor het onvergankelijke, ik leef eruit. De dragende kracht van mijn leven is God. En het enige dat ik doe is weten dat ik uiteindelijk in mag gaan in de vreugde van mijn Heer. Uitkijken naar wat komen gaat maakt, dat ik niet voluit leef in het heden. Dus ben ik daar niet mee bezig. God heeft mij in deze wereld geplaatst, doelbewust - om er wat van te maken.

Mooi gesproken.

Kol 3,15
En de vrede Gods heerse in uw harten, tot welke gij ook geroepen zijt in één lichaam; en weest dankbaar.

meisje20
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor meisje20 » 01 mei 2009 22:00

ik zou niets liever willen dan dat Jezus terug komt. NU...!!
om voor eeuwig bij Hem te mogen zijn..
bovendien staat er: allen die Hem verwachten zullen niet beschaamd worden.
Gods geduld is groot maar niet oneindig

Harm-J
Majoor
Majoor

Berichtdoor Harm-J » 01 mei 2009 23:12

meisje20 schreef:bovendien staat er: allen die Hem verwachten zullen niet beschaamd worden.

Volgens mij staat er wel iets meer dan dat alleen, ook iets over dit leven o.a.
Het is ons maar geleend, de vele mooie dingen.
Ons onbetwistbaar eigendom, zijn de herinneringen.

Riska

Berichtdoor Riska » 02 mei 2009 07:25

Meisje20 schreef:bovendien staat er: allen die Hem verwachten zullen niet beschaamd worden.
Daar wordt wel iets anders bedoeld. Niet het hierNAmaals, maar het hierNUmaals, oftewel ik mag het dagelijks van Hem verwachten.

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 02 mei 2009 07:42

Riska schreef:
Meisje20 schreef: oftewel ik mag het dagelijks van Hem verwachten.

Natuurlijk heb je daar helemaal gelijk in!
"Zo ik niet had geloofd dit in DIT leven, mijn ziel Gods Gunst en hulp genieten zu: mijn God, waar was mijn hoop, mijn moed gebleven..."

Maar daarom blijft die hartekreet wel: Ik wil niet dood, maar ik wil naar Huis...
Er is hier nog genoeg te doen en er zijn hier zoveel mooie dingen. God laat ons zoveel en geeft ons zoveel, in DIT leven. Hier en nu. Daar ben ik dankbaar voor.
Maar het is nog niet thuis, ook voelt dat wel eens zo. Thuis is bij Hem, zonder alle rottigheid van nu, zonder de tijden dat ik Hem niet ervaar omdat ik weer eens met mijn eigen dingetjes bezig ben, de andere kant uit loop...

wijnand
Mineur
Mineur

Berichtdoor wijnand » 02 mei 2009 10:18

mohamed schreef:
Riska schreef:

Mooi gesproken.

Kol 3,15
En de vrede Gods heerse in uw harten, tot welke gij ook geroepen zijt in één lichaam; en weest dankbaar.

Dus ik ben ondankbaar? Ik ben ontzettend dankbaar, niet dat ik op deze aarde leef, maar dat Jezus mij gered heeft. Deze wereld is corrupt en gaat in tegen de wil van Jezus. Het is goed om te genieten en om dankbaar te zijn, maar nogsteeds: deze wereld haat God en gaat in tegen God. Dus is het toch logisch dat wij smachten naar de wederkomst van Christus? Dat is - volgens mij - juist wat christenen kenmerkt. Dat ze niet leven voor het 'hier en nu'. We leven hier, mogen God kennen - hetzij beperkt -, mogen uitdragen, genieten en nog veel meer. Maar dit is niet onze eeuwige woning.

Wat ik probeer te zeggen (maar wat schijnbaar niet opgepakt wordt) is dat we niet moeten leven voor het vergankelijke maar voor het onvergankelijke. We leven hier misschien 120 jaar en dan is het toch echt over. 120 jaar tegenover de eeuwigheid is niet meer dan een ademstoot. Daarom zeg ik dat het goed - en volgens mij ook bijbels - is om gericht te zijn op 'de vreugde die voor ons ligt'. Dat sluit niet uit dat we dankbaar moeten zijn voor het leven dat we nu al hebben in Christus.

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 02 mei 2009 12:23

Mij is de vraag wel eens gesteld: hoe stel je het voor om in de hemel te zijn? Ik vond dat zelf een hele moeilijke vraag, ja altijd God groot maken, maar hoe en wat?

meisje20
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor meisje20 » 02 mei 2009 13:49

riska denk dat het verkeerd is over gekomen of dat ik heb het verkeerd neergezet.
want dat bedoel ik ook.. ik verwacht Hem nu!
Gods geduld is groot maar niet oneindig

Riska

Berichtdoor Riska » 02 mei 2009 14:00

meisje20 schreef:riska denk dat het verkeerd is over gekomen of dat ik heb het verkeerd neergezet.
want dat bedoel ik ook.. ik verwacht Hem nu!

Ik begrijp het!

Terug naar “[Religie] - Open forum”