Zitten we in de laatste dagen?

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

DeLange
Kapitein
Kapitein

Re: Zitten we in de laatste dagen?

Berichtdoor DeLange » 25 sep 2019 11:02

Veendam schreef:Ik zal het nog levendiger maken voor je, let goed op:
Wij zullen Hem ontmoeten in de lucht...... wat is het woord wat gebruikt wordt in het Grieks en wat is de betekenis van dat woord ?
Is dat de Hemel, of daar boven de wolken of is het woord lucht dat wat gebruikt wordt om Gods adem weer te geven ?
De betekenis van het griekse woord is de lucht die om ons heen is, waar je als vuistvechter in slaat als je beweegt.
Dat is dus heel dicht bij ons en om ons heen en niet ver daar boven.
Ook krijgen we verschil in de teksten bij de Hemelvaart. De wolk moest Hem ontvangen / in zich opnemen. Zo staat het er ongeveer vanuit de grondtekst. Dan leggen wij daar de grote wolk van getuigen naast. Ga maar eens na voor jezelf wat voor betekenis dat dan heeft.

Heel openbaringen gaat over Jezus die Zichzelf helemaal laat zien aan de lezers van het boek, Zichzelf helemaal onthult voor het oog van de lezer dus. De antichrist daar hebben veel mensen het over maar dat hangt allemaal vast op 1 tekst waar staat "de antichrist". Jezus zei dat er vele antichristen zullen opstaan en ze zijn er nu al zei Jezus, en dat is wie loochend de Vader en de Zoon. De opname is gewoon iets waar mensen naar uit willen zien zodat het dan allemaal wel opeens goed zal zijn en daarmee accepteren ze alle verkeerde zaken in hun leven nu en al de zegeningen zijn natuurlijk niet voor nu maar die komen dan wel als we nu allemaal maar eens naar de hemel zouden gaan.

Maar Jezus wil ons niet opnemen om te wonen in de Hemel, daar is niet de plaats die Hij heeft bereid voor de gelovigen hoor.
De plaats die Jezus klaargemaakt heeft is IN HEMZELF ! De Hemel is de woonstede Gods en de aarde is de woonstede voor de mensen blijft gewoon helemaal overeind staan.

Bedankt voor deze uitleg! Hier ga ik vanavond even goed voor zitten.
Laatst gewijzigd door DeLange op 25 sep 2019 13:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Hij verlangt naar een hechte Vader kind relatie met jou

DeLange
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor DeLange » 25 sep 2019 11:53

coby6 schreef:Nu ik het opschrijf heb ik direct weer dat vreselijke liedje in m'n hoofd met die poezelige stemmetjes. Theres no time to change your mind. The Son has come and you've been left behind lalalalalalala.

Vreselijk. Ik zing liever "Soon and very Soon, we are gooing to see the King!"

coby6
Majoor
Majoor

Berichtdoor coby6 » 25 sep 2019 15:00

DeLange schreef:Vreselijk. Ik zing liever "Soon and very Soon, we are gooing to see the King!"

Ja da's een goeie!

DeLange
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor DeLange » 25 sep 2019 15:34

coby6 schreef:Ja da's een goeie!
:wink:

Veendam
Majoor
Majoor

Berichtdoor Veendam » 25 sep 2019 23:34

DeLange schreef:Vreselijk. Ik zing liever "Soon and very Soon, we are gooing to see the King!"

Het liedje kan wel leuk zijn net zals andere liederen, maar het is natuurlijk wel van belang dat het dan wel klopt met wat de Bijbel zegt.
Veel liedjesschrijvers vergeten dat maar al te vaak, helaas.....

coby6
Majoor
Majoor

Berichtdoor coby6 » 26 sep 2019 00:11

Veendam schreef:Het liedje kan wel leuk zijn net zals andere liederen, maar het is natuurlijk wel van belang dat het dan wel klopt met wat de Bijbel zegt.

Klopt toch? Zie Ik kom spoedig. Elk oog zal Hem zien.

https://m.youtube.com/watch?v=lmGiu9JfbIs

coby6
Majoor
Majoor

Berichtdoor coby6 » 26 sep 2019 00:25

Hij ziet Hem al. Hij is al in de hemel. Als er nou een Bijbelse machtig mooie muziek heeft is hij het wel. Deze schreef ie op z'n 14e:
https://m.youtube.com/watch?v=5FQCWMOmfio

DeLange
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor DeLange » 26 sep 2019 00:39

Wij zullen Hem ontmoeten in de lucht...... wat is het woord wat gebruikt wordt in het Grieks en wat is de betekenis van dat woord ?
Is dat de Hemel, of daar boven de wolken of is het woord lucht dat wat gebruikt wordt om Gods adem weer te geven ?
De betekenis van het griekse woord is de lucht die om ons heen is, waar je als vuistvechter in slaat als je beweegt.

Dan is het wel goed vertaald, want zo vatte ik het ook op, een ontmoeting in de lucht.

Ook krijgen we verschil in de teksten bij de Hemelvaart. De wolk moest Hem ontvangen / in zich opnemen. Zo staat het er ongeveer vanuit de grondtekst. Dan leggen wij daar de grote wolk van getuigen naast. Ga maar eens na voor jezelf wat voor betekenis dat dan heeft.

Ik vind het heel mooi zoals je het omschrijft en ik kan je hierin ook prima volgen. Om het verhaal zelf goed door te hebben, legde ik net Handelingen 1 erbij naast en lees daar (HSV): "en nadat Hij dit gezegd had, werd Hij opgenomen * terwijl zij het zagen, en een wolk onttrok hen aan hun ogen."
In deze zin lees ik dit letterlijk zoals het er staat. Het doet me ook aan de hemelvaart van Elia denken. De engel zegt trouwens in Handelingen: "Galilese mannen, waarom staat u omhoog te kijken naar de hemel". In dit geval kijken ze zo omhoog, als wij dat doen als we de vogels in de lucht bekijken. Vrij letterlijk. De engel zegt vervolgens: "Deze Jezus, Die van u opgenomen is naar de hemel, zal op de zelfde wijze terug komen."
Dit getuigd er van dat Jezus op de zelfde wijze terug zal komen, letterlijk. Dit gaat nog gebeuren. Hier de letterlijke Hemelse gewesten bedoeld, hoewel wij niet weten waar die is.

Staat het in deze tekst in de brontekst dat Jezus wordt opgenomen "in" de wolken? De wolk van getuigen zie ik zo nog niet direct hier van toepassing, hoewel ik het wel mooi vind. Het komt uit: Hebreeën 12: "1Daarom dan, laten ook wij, nu wij zulk een grote wolk van getuigen rondom ons hebben, afleggen alle last en de zonde, die ons zo licht in de weg staat, en met volharding de wedloop lopen, die vóór ons ligt."

De tekst komt nog steeds letterlijk op mij over.

Wikipedea zegt verder dit:
"Kerken[bewerken]
Tegenwoordig wordt de leer van de opname vooral aangehangen in evangelische en charismatische kringen, in de Vergadering van gelovigen en bij de baptisten. Veel traditionele katholieken en protestanten interpreteren 1 Tessalonicenzen 4:16-17 letterlijk: ze beweren dat de opname onmiddellijk gevolgd wordt door de algemene opstanding op de oordeelsdag. Dan zullen de levenden en de zojuist opgestane doden Christus ontmoeten als hij vanuit de hemel komt om de aarde te oordelen."

Tja, zo baptist of evangelisch ben ik op dit punt niet, want ik geloof in de volgorde: de opname wordt onmiddellijk gevolgd door de rampspoed dat over de achterblijvers komt, dat ze beslist niet kunnen ontvluchten en daarna het grote oordeel. Dus geen achterblijvers die zich nog kunnen bekeren, dat vinden we nergens. Wel geloof ik in een duizend jarige vredesrijk. Ik heb de tekst op het nu van toepassing proberen te laten zijn, maar dat komt op mij niet helemaal goed passend over, wel denk ik dat dit het zelfde is als de nieuwe hemel en de nieuwe aarde dat komt, momenteel. Ook geloof ik wel dat het koninkrijk der hemelen nu al onder ons is met Jezus daarover als onze Koning. Dat we daar nu al toe behoren, in de rust, lezen we ook in Hebreeën 4.
En daarop volgt komt dan nog één keer de duivel met zijn aanhang op het toneel en dan volgt het paradijs, lijkt het erop.

Heel openbaringen gaat over Jezus die Zichzelf helemaal laat zien aan de lezers van het boek, Zichzelf helemaal onthult voor het oog van de lezer dus. De antichrist daar hebben veel mensen het over maar dat hangt allemaal vast op 1 tekst waar staat "de antichrist".

Ja, maar maakt toch niet uit dat het maar in één tekst staat? Er staat ook maar in één tekst dat Het Licht in de wereld kwam dat door Hem geschapen is. Maar je eerste zin dat ik onderstreept heb, ben ik het wel mee eens. Je moet je zo voorstellen: de gemeente van Klein Azië aan wie dit gericht is, beleefden de klappen van hun anti christ in hun tijd, Nero. Er is dus in elke tijd wel zo'n anti christ. Op het laatst zal die er ook zijn en de laatste wordt het heftigst, omdat nu eenmaal de weeën op het laatst het sterkst zijn. Des te indrukwekkender dan ook de laatste opwekking. Al stel ik het me niet te groots voor. De laatste christenen hebben het uitzonderlijk zwaar en hebben ook als vele pasbekeerden ook amper een solide basis om vanuit het geloof op te bouwen. Ze vechten tegen de klippen op en overleven het nog maar net, omdat God de tijd voor hen inkort.

Deze mensen van Klein Azië zullen waarschijnlijk ook vooral zicht hebben gehad op de vervolging en daarin geen zicht kunnen hebben opwat God hiermee nu aan het doen is. En "daarvoor" kwam het boek Openbaringen, om hen te laten zien dat Jezus als hun Koning en Redder alles in de hand heeft en hen naar een zegenrijke overwinning hierop zou voeren, al zou het hun leven kosten. Want laten we eerlijk wezen, zij zaten al in "de grote verdrukking".

Jezus zei dat er vele antichristen zullen opstaan en ze zijn er nu al zei Jezus, en dat is wie loochend de Vader en de Zoon.

Mee eens :D
De opname is gewoon iets waar mensen naar uit willen zien zodat het dan allemaal wel opeens goed zal zijn en daarmee accepteren ze alle verkeerde zaken in hun leven nu en al de zegeningen zijn natuurlijk niet voor nu maar die komen dan wel als we nu allemaal maar eens naar de hemel zouden gaan.
De christenen van klein Azië waaraan het gericht is, hadden feitelijk maar een kort en zwaar leven. Waar deden ze het toch allemaal voor? Nou, de boodschap was dat het niet ophield bij hun dood. Nog steeds worden wereldwijd vele christenen om hun geloof vermoord. Voor de vervolgden is dit vooral geschreven.

Mij bekruipt wel een gevaar voor onze westerse christenen, dat we denken dat het even doorbijten is en dan hebben we "Het Nieuw Jeruzalem!'' Met als gevolg (zoals ook in de protestantse opwekkingen van de 19de eeuw waren) dat we gaan zitten "afwachten" en daarmee de komst van Jezus niet voorspoedigen, want Jezus wil juist dat we nu actief zijn in de wereld en niet achter over gaan leunen! We zijn het Licht en het zoutend zout in de wereld! Het Koninkrijk van God is er nu! Hebreeën 4 heeft het over een zekere "VANDAAG" waarop we Gods rust binnen gaan en uiteraard dat doorgeven om ons heen.

Maar Jezus wil ons niet opnemen om te wonen in de Hemel, daar is niet de plaats die Hij heeft bereid voor de gelovigen hoor.
De plaats die Jezus klaargemaakt heeft is IN HEMZELF ! De Hemel is de woonstede Gods en de aarde is de woonstede voor de mensen blijft gewoon helemaal overeind staan.

Een beetje een verwarrende zin. Ik geloof immers dat mijn overleden dierbaren die met Jezus geleefd hebben, nu in de hemel zijn en dat er strakt na de wederkomst een nieuwe hemel en een nieuwe aarde komt.
Laatst gewijzigd door DeLange op 26 sep 2019 00:52, 5 keer totaal gewijzigd.

DeLange
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor DeLange » 26 sep 2019 00:41

Veendam schreef:Het liedje kan wel leuk zijn net zals andere liederen, maar het is natuurlijk wel van belang dat het dan wel klopt met wat de Bijbel zegt.

Ik geloof nog steeds dat Hij terug komt :)

coby6
Majoor
Majoor

Berichtdoor coby6 » 26 sep 2019 01:55

Heel openbaringen gaat over Jezus die Zichzelf helemaal laat zien aan de lezers van het boek, Zichzelf helemaal onthult voor het oog van de lezer dus. De antichrist daar hebben veel mensen het over maar dat hangt allemaal vast op 1 tekst waar staat "de antichrist". Jezus zei dat er vele antichristen zullen opstaan en ze zijn er nu al zei Jezus, en dat is wie loochend de Vader en de Zoon. De opname is gewoon iets waar mensen naar uit willen zien zodat het dan allemaal wel opeens goed zal zijn en daarmee accepteren ze alle verkeerde zaken in hun leven nu en al de zegeningen zijn natuurlijk niet voor nu maar die komen dan wel als we nu allemaal maar eens naar de hemel zouden gaan.

Dat klinkt vaag. Geloof je wel dat Jezus terug komt om te heersen op aarde en het koningschap voor Israel komt herstellen? En niet geestelijk Israel.
Je gelooft toch hopelijk niet wat die Sorensen en zo geloven? Levensgevaarlijk.
1 tekst??

https://www.patheos.com/blogs/christian ... ntichrist/

Het droomgezicht van de vier dieren
1In het eerste jaar van Belsassar, de koning van Babel, zag Daniël een droom en gezichten die hem op zijn legerstede voor ogen kwamen. Toen schreef hij de droom op.
2Begin van het bericht. Daniël hief aan en zeide: Ik had in de nacht een gezicht en zie, de vier winden des hemels brachten de grote zee in beroering, 3en vier grote dieren stegen uit de zee op, het ene verschillend van het andere. 4Het eerste geleek op een leeuw, en het had adelaarsvleugels. Terwijl ik bleef toezien, werden het de vleugels uitgerukt, en werd het van de grond opgeheven en op twee voeten overeind gezet als een mens, en werd het een mensenhart gegeven. 5En zie, een ander dier, het tweede, geleek op een beer; het richtte zich op de ene zijde op, en drie ribben waren in zijn muil tussen zijn tanden; en men sprak tegen hem aldus: sta op, eet veel vlees.
6Daarna zag ik, en zie, een ander dier, gelijk een panter; het had vier vogelvleugels op zijn rug en vier koppen. En aan hem werd heerschappij gegeven.
7Daarna zag ik in de nachtgezichten en zie, een vierde dier, vreselijk, schrikwekkend en geweldig sterk; het had grote, ijzeren tanden: het at en vermaalde, en wat overbleef, vertrad het met zijn poten; en dit dier verschilde van alle vorige, en het had tien horens. 8Terwijl ik op die horens lette, zie, daartussen verhief zich een andere kleine horen, en drie van de vorige horens werden daarvoor uitgerukt; en zie, in die horen waren ogen als mensenogen en een mond vol grootspraak.
9Terwijl ik bleef toekijken, werden tronen opgesteld, en een Oude van dagen zette Zich neder; zijn kleed was wit als sneeuw en zijn hoofdhaar blank als wol; zijn troon bestond uit vuurvlammen, de raderen daarvan uit laaiend vuur; 10en een stroom van vuur welde op en vloeide voor hem uit; duizendmaal duizenden dienden hem en tienduizend maal tienduizenden stonden vóór hem. De vierschaar zette zich neder en de boeken werden geopend.
11Toen keek ik toe vanwege het geluid der grote woorden welke de horen sprak; terwijl ik bleef toekijken, werd het dier gedood, zijn lichaam werd vernietigd en prijsgegeven aan de brand van het vuur. 12Ook aan de overige dieren werd de heerschappij ontnomen, en hun werd een levensduur gegeven tot tijd en wijle. 13Ik bleef toekijken in de nachtgezichten en zie, met de wolken des hemels kwam iemand gelijk een mensenzoon; hij begaf zich tot de Oude van dagen, en men leidde hem voor deze; 14en hem werd heerschappij gegeven en eer en koninklijke macht, en alle volken, natiën en talen dienden hem. Zijn heerschappij is een eeuwige heerschappij, die niet zal vergaan, en zijn koningschap is een, dat onverderfelijk is.
15De geest van mij, Daniël, was ontroerd in mijn binnenste, en de gezichten die mij voor ogen waren gekomen, ontstelden mij. 16Ik naderde een van hen die daar stonden, en vroeg hem de ware zin van dit alles, en hij sprak tot mij en gaf mij de uitlegging daarvan te kennen: 17die grote dieren, die vier, zijn vier koningen die uit de aarde zullen opkomen; 18daarna zullen de heiligen des Allerhoogsten het koningschap ontvangen, en zij zullen het koningschap bezitten tot in eeuwigheid, ja, tot in eeuwigheid der eeuwigheden.
19Toen wilde ik de ware zin weten van het vierde dier, dat van die alle verschilde, dat buitengewoon vreselijk was met zijn ijzeren tanden en zijn koperen klauwen, dat at en vermaalde en wat overbleef met zijn poten vertrad, 20en van de tien horens, welke op zijn kop waren, en van die andere, die zich verhief en waarvoor er drie uitvielen, terwijl deze horen met ogen en een mond vol grootspraak, er groter uitzag dan de andere. 21Ik zag, dat die horen strijd voerde tegen de heiligen en hen overmocht, 22totdat de Oude van dagen kwam en recht verschaft werd aan de heiligen des Allerhoogsten en de tijd naderde, dat de heiligen het koningschap in bezit kregen.
23Hij sprak aldus: Dat vierde dier is het vierde koninkrijk, dat op aarde zal zijn, dat verschillen zal van alle (andere) koninkrijken, en dat de gehele aarde zal verslinden en haar zal vertreden en vermorzelen. 24En de tien horens – uit dat koninkrijk zullen tien koningen opstaan, en na hen zal een ander opstaan; die zal van de vorige verschillen en drie koningen ten val brengen. 25Hij zal woorden spreken tegen de Allerhoogste, en de heiligen des Allerhoogsten te gronde richten; hij zal er op uit zijn tijden en wet te veranderen, en zij zullen in zijn macht gegeven worden voor een tijd en tijden en een halve tijd; 26dan zal de vierschaar zich nederzetten, en men zal hem de heerschappij ontnemen en hem verdelgen en vernietigen tot het einde. 27En het koningschap, de macht en de grootheid der koninkrijken onder de ganse hemel zal gegeven worden aan het volk van de heiligen des Allerhoogsten: zijn koningschap is een eeuwig koningschap, en alle machten zullen het dienen en gehoorzamen.

coby6
Majoor
Majoor

Berichtdoor coby6 » 26 sep 2019 09:57

1Maar wij verzoeken u, broeders, met betrekking tot de komst van [onze] Here Jezus Christus en onze vereniging met Hem, 2dat gij niet spoedig uw bezinning verliest of in onrust verkeert, hetzij door een geestesuiting, hetzij door een prediking, hetzij door een brief, die van ons afkomstig zou zijn, alsof de dag des Heren (reeds) aanbrak. 3Laat niemand u misleiden, op welke wijze ook, want eerst moet de afval komen en de mens der wetteloosheid zich openbaren, de zoon des verderfs, 4de tegenstander, die zich verheft tegen al wat God of voorwerp van verering heet, zodat hij zich in de tempel Gods zet, om aan zich te laten zien, dat hij een god is.
5Herinnert gij u niet, dat ik, toen ik nog bij u was, u dit meermalen gezegd heb? 6En gij weet thans wel, wat hem weerhoudt, totdat hij zich openbaart op zijn tijd. 7Want het geheimenis der wetteloosheid is reeds in werking; (wacht) slechts totdat hij, die op het ogenblik nog weerhoudt, verwijderd is. 8Dan zal de wetteloze zich openbaren; hem zal de Here [Jezus] doden door de adem zijns monds en machteloos maken door zijn verschijning, als Hij komt. 9Daarentegen is diens komst naar de werking des satans met allerlei krachten, tekenen en bedrieglijke wonderen, 10en met allerlei verlokkende ongerechtigheid, voor hen, die verloren gaan, omdat zij de liefde tot de waarheid niet aanvaard hebben, waardoor zij hadden kunnen behouden worden. 11En daarom zendt God hun een dwaling, die bewerkt, dat zij de leugen geloven, 12opdat allen worden geoordeeld, die de waarheid niet geloofd hebben, doch een welgevallen hebben gehad in de ongerechtigheid.

Gij weet zeer wel wat hem weerhoudt. Eerste christenen zeiden dat wat hem weerhoudt de kerk is. Later zeiden anderen de Romeinse regering.
(https://www.retrochristianity.org/2007/ ... ians-26-7/)

Waarom gaat de duivel niet gewoon nu heersen over iedereen op aarde door middel van de ac? Dat gaan heel veel niet pikken. Waarom lukte het Hitler niet? Die wilde ook een wereldrijk. Het christelijke Amerika en Canada hadden meer macht dan hij.
Christenen komen in opstand als zo'n figuur wil heersen over de hele wereld.
En dat is exact wat Ken Peters zag. Een ramp, allemaal mensen weg, chaos, geen tv 2 weken en toen had je de ac overal op tv en de nieuwe orde en er was geen enkel verzet.

In het Engels:

as though the day of Christ had come. 3 Let no one deceive you by any means; for that Day will not come unless the falling away comes first, and the man of sin is revealed

Het lijkt me dat die in grote verdrukking zaten en dachten ze dat ze de opname hadden gemist en dat dit de grote verdrukking was, wat dan de dag van de Heer is.

Veendam
Majoor
Majoor

Berichtdoor Veendam » 26 sep 2019 10:37

coby6 schreef:Klopt toch? Zie Ik kom spoedig. Elk oog zal Hem zien.

Ja deze wel, maar hij wekt ook de indruk dat we naar de overkant moeten van de rivier (bijna aan het einde van het liedje van Soon and very soon)

coby6
Majoor
Majoor

Berichtdoor coby6 » 26 sep 2019 11:10

Veendam schreef:Ja deze wel, maar hij wekt ook de indruk dat we naar de overkant moeten van de rivier (bijna aan het einde van het liedje van Soon and very soon)

Zouden er rivieren zijn die we over moeten steken, Hij geeft de kracht die we nodig hebben.
Volgens mij gaat het ook over de hemel, niet alleen dat Jezus terug komt.

2Wanneer gij door het water trekt, ben Ik met u; gaat gij door rivieren, zij zullen u niet wegspoelen; als gij door het vuur gaat, zult gij niet verteren en zal de vlam u niet verbranden.

DeLange
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor DeLange » 26 sep 2019 11:27

Veendam schreef:Ja deze wel, maar hij wekt ook de indruk dat we naar de overkant moeten van de rivier (bijna aan het einde van het liedje van Soon and very soon)

Oké, dan snapte ik je nog niet goed. Je geloofd dus wel in de wederkomst, dat hij letterlijk gebeurd?

Veendam
Majoor
Majoor

Berichtdoor Veendam » 26 sep 2019 13:51

DeLange schreef:Oké, dan snapte ik je nog niet goed. Je geloofd dus wel in de wederkomst, dat hij letterlijk gebeurd?

Jazeker komt Jezus nog terug :D :D :D
Er zijn ook mensen die zeggen dat Jezus al lang teruggekomen is maar dat slaat echt helemaal nergens op.
Het enigste verschil zit er in mensen die zeggen de opname komt en we nu nog in de ellende zitten TOTDAT Hij komt en dan mag de rest in de bagger verder leven eerst en anderen, zoals ikzelf, zeggen dat er geen opname komt en dat grote delen van openbaringen al zijn vervuld met de vernietiging van de tempel in het jaar 70 AD maar dat we gewoon bezig moeten zijn met doen wat God zegt OMDAT Hij komt.

Terug naar “[Religie] - Open forum”