Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
Je denkt dat je de ''ijzeren wetten'' kent, maar ik zou maar eens bijles gaan nemen want er mankeert nogal het één en ander aan je kennis.mohamed schreef:Ach ja, ik ken de ijzeren wetten van de zogenaamde vrije evangelica's wel ondertussen, als je niet bidt, evangeliseert of wonderen doet of ziet ben je in hun ogen geen gelovige.
mohamed schreef:Ach ja, ik ken de ijzeren wetten van de zogenaamde vrije evangelica's wel ondertussen, als je niet bidt, evangeliseert of wonderen doet of ziet ben je in hun ogen geen gelovige.
naamloos schreef:Je denkt dat je de ''ijzeren wetten'' kent, maar ik zou maar eens bijles gaan nemen want er mankeert nogal het één en ander aan je kennis.
Marnix schreef:@Rotterdam, het gaat er toch niet om dat je lid bent van een kerk maar dat je je verlost weet door het offer van Jezus Christus?
Marnix schreef:Is het dan niet iets te kort door de bocht om te zeggen: die mensen gaan al naar de kerk dus anderen moeten niet in "die vijver gaan vissen"? Tekent deze actie niet juist liefde en bewogenheid?
rotterdam schreef:
Maar je kunt met hetzelfde recht dus zeggen, de G.G.i.N. mag uit liefde en bewogenheid evangeliseren onder aanhangers van b.v. o.a. evangelische groepen. Er is een groep protestanten die jaarlijks hun vakantie besteden om in Limburg te evangeliseren onder R.K.K. mensen. In Etheopie evangeliseren baptisten onder Ethiopisch orthodoxen. In Rusland waarschuwen de popes op t.v. tegen de verderfelijke leer van de protestanten. En de Jehova getuigen evangeliseren, door liefde en bewogenheid gedreven onder iedereen.
Ga er maar aan staan
Marnix schreef:Wanneer evangeliseer je en wanneer niet? Je moet niet mensen voor je kerk proberen te winnen maar dat speelt hier volgens mij niet. Het gaat er om of mensen Jezus kennen als Redder. En in bepaalde kringen (lang niet overal, ook niet in de rechterflank gelukkig) is dat wel een issue. Hoe is het ook alweer? Je kan je leven lang naar de kerk gaan en onbekeerd blijven. De ongelovige zal dat onderscheid misschien niet maken maar de gelovige toch wel?
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 421 gasten