De laatste reformatie?!

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

heintje
Kapitein
Kapitein

Re: De laatste reformatie?!

Berichtdoor heintje » 12 jul 2016 15:15

*Verwijderd door moderator i.v.m. off topic*
You are entitled to your own opinion, but you are not entitled to your own facts.
Daniel Patrick Moynihan

mona
Majoor
Majoor

Berichtdoor mona » 12 jul 2016 18:21

schaapje schreef:Ik heb deze video gisteren bekeken en vind hem ijzersterk vooral de straat genezingen, maar ondanks de ontmaskering zullen toch nog veel mensen dit soort bijeenkomsten blijven bezoeken.

Ik heb hem net bekeken, vanaf 56.30 en zie grote overeenkomsten met de film "de laatste reformatie".
Vooral de dwingende, schreeuwende, opzwepende taal. Vreselijk.
Net als schaapje zegt: ik zie er totaal geen vergelijking in met de bediening van de Heere Jezus en ook niet van Zijn apostelen.
Het lijkt mij juist volkomen tegenovergesteld. De Heere Jezus dwong niemand, gooide ook geen mensen achterover op de grond, dweepte hen niet op door herhalingen van zinnen, dwong hen niet tot tongentaal, schreeuwde niet de duivel uit mensen. Al deze dingen had Hij niet nodig, want Hij was vervuld met Goddelijke kracht, en dat was genoeg, en dat is het nu nog.
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand,
hoe staat het met mijn binnenkant?

heintje
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor heintje » 12 jul 2016 18:46

https://www.kingjamesbibleonline.org/Bi ... h-Healing/

There are many passages in the Hebrew Scriptures in which God hears the prayers of the Israelites, or enters in to a contract with them, and grants them healing. It is not necessarily clear whether the promise applies only to certain individuals among the Israelites, to the whole Jewish nation, or to people of other lands as well.
http://www.religioustolerance.org/med_bibl.htm

En de mensen die er komen? Geloven die in een andere God/Jezus? Lezen zij een andere bijbel? Of de faith healers zelf? Geloven zij in een andere God/Jezus? Lezen zij een andere bijbel?
Als je gelooft en vertrouwen hebt dan geloof (weet) je dat de faith-healer slechts een tussenpersoon is, tussen jou en God/Jezus. Want Jezus deed aan 'faith-healing' in de bijbel, dus waarom zou Hij dat nu niet op deze wijze doen?

Het is als met alle vraagstukken met geloof. We komen er nooit achter wie er gelijk heeft of wie wel of niet goed interpreteert.
You are entitled to your own opinion, but you are not entitled to your own facts.
Daniel Patrick Moynihan

Yoshi

Berichtdoor Yoshi » 12 jul 2016 18:46

En toch zien we dat deze beweging grote invloed heeft op het traditionele protestantisme.
Alle waarschuwingen en overduidelijke zaken ten spijt. Ik merk het op veel fora dat het traditionele protestantisme hier maar moeilijk mee om kan gaan en dat met name (maar niet alleen) de jonge generatie hiermee wegloopt. Soms letterlijk als in een "bekering" en verdwijnen uit de gemeente, en soms slepen ze het de traditionele protestantse kerken in.

Hoe hiermee om te gaan als gemeente want dit lijkt me een reële bedreiging.

krid
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor krid » 12 jul 2016 22:25

Ik ken Torben, het is een hele gewone jongen die mensen tot Jezus brengt. Zoals de Bijbel duidelijk maakt bevestigt Jezus de verkondiging van Zijn Woord door tekenen en wonderen. Misschien is het dwaas deze tekenen (geschenken!) af te wijzen?!

Jezus geeft alle gelovigen (dus niet slechts de apostelen!!) de opdracht zieken te genezen. De Gaven zijn om elkaar op te bouwen, elkaar te bemoedigen en om de wereld te bereiken (evangelisatie). Zelfs Jezus, maar ook Zijn volgelingen, ook niet-apostelen, werden bespot en vervolgd. Het waren zelfs ouderlingen die Stefanus terecht wezen. De discipelen spraken Jezus aan op het feit dat "anderen die zij niet kenden" tekenen deden. Wat antwoordde Jezus? Laat ze!

I.p.v. kritiek leveren zou men beter de straat op kunnen gaan en Zijn Evangelie verkondigen. Aanvaard elkaar in de Liefde van Jezus Christus, verkondig Zijn Evangelie, laat de Heilige Geest Zijn werk doen - veroordeel elkaar niet!

Nina schreef:Wij als volgelingen van Jezus zijn dat kwijt geraakt, dus is het niet vreemd dat mensen elkaar meenemen om te laten zien hoe ze dat aanpakken. Het is dus niet zo zeer een cursus, maar meer elkaar er mee bekend maken. Zo liepen de discipelen ook eerst jaren mee met de Heer en zagen ze hoe Hij zieken genas. Ik heb ook wel eens boeken gelezen en avonden mee gemaakt over evangelisatie. Niets mis mee hoor.

Ik denk dat je er goed aan doet je eerst ergens in te verdiepen, voordat je iemand verkettert. Op de site van The Last Reformation kan je onderaan de Pioneer School aanklikken, daar staan zo'n 20 lessen van Torben. Het kan natuurlijk best zijn dat je na het zien van die lessen tot de conclusie komt dat je een aantal dingen anders ziet, maar dat is geen grond om iemand zo negatief weg te zetten. Ik ken genoeg predikanten die soms een Bijbeluitleg hebben waarvan mijn tenen krommen, maar dat is geen reden om ze te bestempelen als dwaalleraren.
Wij verkondigen het evangelie, en Christus bevestigt het Woord door tekenen, genezingen en wonderen!

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 14 jul 2016 16:32

krid schreef:Ik ken Torben, het is een hele gewone jongen die mensen tot Jezus brengt. Zoals de Bijbel duidelijk maakt bevestigt Jezus de verkondiging van Zijn Woord door tekenen en wonderen. Misschien is het dwaas deze tekenen (geschenken!) af te wijzen?!

Jezus geeft alle gelovigen (dus niet slechts de apostelen!!) de opdracht zieken te genezen. De Gaven zijn om elkaar op te bouwen, elkaar te bemoedigen en om de wereld te bereiken (evangelisatie). Zelfs Jezus, maar ook Zijn volgelingen, ook niet-apostelen, werden bespot en vervolgd. Het waren zelfs ouderlingen die Stefanus terecht wezen. De discipelen spraken Jezus aan op het feit dat "anderen die zij niet kenden" tekenen deden. Wat antwoordde Jezus? Laat ze!

I.p.v. kritiek leveren zou men beter de straat op kunnen gaan en Zijn Evangelie verkondigen. Aanvaard elkaar in de Liefde van Jezus Christus, verkondig Zijn Evangelie, laat de Heilige Geest Zijn werk doen - veroordeel elkaar niet!

5 Er is verscheidenheid van bedieningen, en het is dezelfde Heere.

6 Er is verscheidenheid van werkingen, maar het is dezelfde God, Die alles in allen werkt.

7 Aan ieder echter wordt de openbaring van de Geest gegeven tot wat nuttig is voor de ander.

8 Want aan de één wordt door de Geest een woord van wijsheid gegeven en aan de ander een woord van kennis, door dezelfde Geest;

9 en aan een ander geloof, door dezelfde Geest, en aan een ander genadegaven van genezingen, door dezelfde Geest;

10 en aan een ander werkingen van krachten, en aan een ander profetie, en aan een ander het onderscheiden van geesten, en aan een ander allerlei talen, en aan een ander uitleg van talen.

11 Al deze dingen echter werkt één en dezelfde Geest, Die aan ieder afzonderlijk uitdeelt zoals Hij wil ....GELIJK HIJ WIL!
- See more at: http://herzienestatenvertaling.nl/tekst ... TJnsh.dpuf

Dit staat er in mijn Bijbel dus jij mag bewijzen dat in de Bijbel staat dat allen gelovigen de gave van genezing hebben.
Ik meen dat Boanerges (ik hoop dat ik de naam goed heb) jou dat ook al gevraagd heeft in het topic "wonderen" maar daar heb je nog steeds geen antwoord op gegeven.
En oordelen kan niemand dat zal God doen. Maar er mag wel gereageerd worden of hier iets geschreven en beweerd wordt dat volledig tegen het Woord van God in gaat.

God nu heeft sommigen in de gemeente een plaats gegeven: ten eerste apostelen, ten tweede profeten, ten derde leraars, vervolgens krachten, daarna genadegaven van genezingen, vormen van hulpverlening, bestuurlijke gaven, allerlei talen.

29 Zijn zij soms allen apostelen? Zijn zij soms allen profeten? Zijn zij soms allen leraars? Zijn zij soms allen krachten?

30 Hebben zij soms allen genadegaven van genezingen? Spreken zij soms allen in talen? Zijn zij soms allen uitleggers?

Deze versen citeer je niet in het topic "wonderen"
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

Terug naar “[Religie] - Open forum”