Waar komt de donkere huidskleur vandaan?

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

rotterdam
Generaal
Generaal

Re: Waar komt de donkere huidskleur vandaan?

Berichtdoor rotterdam » 18 jun 2014 19:56

hettys schreef:
Ik reageerde op je vorige bericht. dat de nijl vanaf de hof van Eden zou ontspringen. Wat onzin is. De nijl komt uit zuid-afrika. Is niet eens verbonden met een rivier vanuit Mesopotamië

De Nijl ontspringt als Blauwe Nijl in Ethiopië in het Tanameer en als Witte Nijl in het Victoriameer. (Oeganda, Kenia en Tanzania).

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 18 jun 2014 20:01

rotterdam schreef:De Nijl ontspringt als Blauwe Nijl in Ethiopië in het Tanameer en als Witte Nijl in het Victoriameer. (Oeganda, Kenia en Tanzania).

Sinds 2005 wordt echter aangenomen dat de bron ligt in het Nationaal park Nyungwe Forest in Rwanda en via de rivier de Rukarara en de rivier Akagera naar het Victoriameer loopt.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Nijl

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 18 jun 2014 20:03

ineke-kitty schreef:hettys

Overigens stroomde de Nijl DWARS door de oude stad Babylon, en die stad lag beslist niet in Zuid-Afrika.

Nu gooit u alles door elkaar :D

De Nijl ontspringt als Blauwe Nijl in Ethiopië in het Tanameer en als Witte Nijl in het Victoriameer. De Witte Nijl stroomt van hieruit via Zuid-Soedan naar Soedan, waar de beide takken bij de hoofdstad Khartoem samenkomen. Daarna stroomt de rivier door Egypte naar het noorden, om ten slotte in een ruime delta uit te monden in de Middellandse Zee.

Dus niet de Nijl stroomde door Babylon maar de Eufraat ( Deze rivier begint in noordoost-Turkije en stroomt via Syrië naar Irak, waar ze ten noorden van Basra samenvloeit met de Tigris en vandaar heten de samengevloeide rivieren Sjatt al-Arab. Vervolgens mondt de verenigde rivier door moerasachtig gebied via Abadan uit in de Perzische Golf).

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 18 jun 2014 20:06

mealybug schreef: Sinds 2005 wordt echter aangenomen dat de bron ligt in het Nationaal park Nyungwe Forest in Rwanda en via de rivier de Rukarara en de rivier Akagera naar het Victoriameer loopt.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Nijl

Klopt zoiets heb ik ook gelezen - is dit al bevestigd ?

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 18 jun 2014 20:09

rotterdam

Je hebt gelijk. Ik vergiste me. de Eupfraat stroomde dwars door Babel.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 18 jun 2014 20:10

ineke-kitty schreef:Ongelofelijk dat men hier niet leest wat er gewoon staat.
Het water ontsprong uit de rivier die stroomde door de hof van Eden.
Gen. 2:10 : " en een rivier was voortgaande UIT EDEN om DEZEN HOF TE BEWATEREN".

Boerin schreef: :lol: |:)| oh ja

:mrgreen:

Nou dan is dat helder en kan dit topic eindelijk dicht! Afbeelding

hettys
Majoor
Majoor

Berichtdoor hettys » 18 jun 2014 20:42

ineke-kitty schreef:hettys

je moet toch nog maar eens zorgvuldig lezen van waaruit de vier rivieren, die ontsprongen vanuit EDEN, wat toch echt in Mesopotamie lag , naar toe werden geleid.

De eerste rivier, de Pison, die het ganse land Havila omloopt, waar het goud is, liep namelijk helemaal door tot aan Zuid-Afrika. Vers 12 zegt zelfs dat het goud van dit land goed is.
NERGENS ter wereld is zoveel goud gedolven als in Zuid-Afrika.
ALLE vier de genoemde rivieren hadden hun oorsprong in EDEN, en DUS in Mesopotamië.

Doe niet zo gek. We kunnen tegenwoordig toch gewoon weten waar een rivier begint. Als jij nu even aanwijst op de kaart waar de Nijl begint... De nijl is niet te vinden in Mesopotamië. die begint ergens in het zuiden van Afrika.. (Neem me niet kwalijk. ik formuleerde dat verkeerd als zuid-Afrika) ) Oeganda, Kenia, tanzania.

De Nijl heeft niets, maar dan ook niets in Mesopotamië te maken.
Ook gif is geschapen.

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 18 jun 2014 21:31

hettys schreef:
je moet toch nog maar eens zorgvuldig lezen van waaruit de vier rivieren, die ontsprongen vanuit EDEN, wat toch echt in Mesopotamie lag , naar toe werden geleid.

De eerste rivier, de Pison, die het ganse land Havila omloopt, waar het goud is, liep namelijk helemaal door tot aan Zuid-Afrika. Vers 12 zegt zelfs dat het goud van dit land goed is.
NERGENS ter wereld is zoveel goud gedolven als in Zuid-Afrika.
ALLE vier de genoemde rivieren hadden hun oorsprong in EDEN, en DUS in Mesopotamië.

Doe niet zo gek. We kunnen tegenwoordig toch gewoon weten waar een rivier begint. Als jij nu even aanwijst op de kaart waar de Nijl begint... De nijl is niet te vinden in Mesopotamië. die begint ergens in het zuiden van Afrika.. (Neem me niet kwalijk. ik formuleerde dat verkeerd als zuid-Afrika) ) Oeganda, Kenia, tanzania.

De grote aardrijkskundige spraakverwarring (pas wel bij Babel :D )

Mesopotamië (dit is Grieks voor: tussen de rivieren) is het gebied tussen de rivieren Tigris en Eufraat . Het is het grondgebied van de huidige staat Irak maar ook delen van het huidige Syrië en Iran.

De Eufraat begint in noordoost-Turkije en stroomt via Syrië naar Irak, waar ze ten noorden van Basra samenvloeit met de Tigris en vandaar heten de samengevloeide rivieren Sjatt al-Arab. Vervolgens mondt de verenigde rivier door moerasachtig gebied via Abadan uit in de Perzische Golf).

Van de Pishon heeft men eigenlijk nooit met zekerheid de stroom kunnen vaststellen.
In het verleden dacht men aan de Ganges en anderen aan de Nijl.
Latere onderzoekers denken aan de Wadi Bisha, thans een droog kanaal dat begint in de Hijaz bergen bij Medina en vandaar naar Koeweit stroomt. Dit laatste is het beste gedocumenteerd.

De Gihon is mogelijk nog moeilijker te lokaliseren. Het is Hebreeuws te vertalen met "vooruit barsten, stromende". Vroeger werd bij deze rivier voornamelijk gedacht aan de Blauwe Nijl vanuit Etheopie. (mede vanwege de aanwezigheid van goud).
Moderne onderzoekers zoeken de Gihon meer in het huidige Turkije en noemen de Aras rivier. Bij de berg Ararat. Persoonlijk denk ik dat deze rivier niet meer bestaat.
Wellicht weggevaagd door de zondvloed ?

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 18 jun 2014 21:40

hettys schreef:. De nijl is niet te vinden in Mesopotamië. die begint ergens in het zuiden van Afrika.. (Neem me niet kwalijk. ik formuleerde dat verkeerd als zuid-Afrika) ) Oeganda, Kenia, tanzania.

Ik wil geen schoolmeestertje spelen maar Oeganda, Kenia en Tanzania is niet in het zuiden van Afrika. De afstand tussen Kampala en Kaapstad is ruim 5000 km.

hettys
Majoor
Majoor

Berichtdoor hettys » 18 jun 2014 21:47

rotterdam schreef:
Ik wil geen schoolmeestertje spelen maar Oeganda, Kenia en Tanzania is niet in het zuiden van Afrika. De afstand tussen Kampala en Kaapstad is ruim 5000 km.

Okee. je hebt gelijk. ik moet iets meer doem aan mijn topografische kennis van alle landen. maar we zijn het toch wel over eens dat de nijl niet bepaald ontspringt in Mesopotamië.
Ook gif is geschapen.

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 18 jun 2014 21:54

hettys schreef:Okee. je hebt gelijk. ik moet iets meer doem aan mijn topografische kennis van alle landen. maar we zijn het toch wel over eens dat de nijl niet bepaald ontspringt in Mesopotamië.

Klopt 100% - de Nijl ontspringt in Afrika.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 19 jun 2014 10:05

Toch wel mooi, moet ik zeggen, de mate van totale werkelijkheidsontkenning. Op elke kaart is te zien dat de Nijl ergens in Afrika begint en noordwaarts stroomt om in de Middellandse zee uit te komen.

Maar nee, I-K leest een boek en blijkbaar stroomt diezelfde rivier vanuit Irak zuidwestwaarts, steekt hij ergens de rode zee over om dan noordwaards te keren richting Egypte. :^o

Totaal doorgeslagen!
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 19 jun 2014 11:55

Mortlach

Feit blijft, dat in de Bijbel 4 rivieren genoemd worden die ontspringen vanuit EDEN.
Gen. 2:10-14
10. En een rivier was voortgaande uit Eden om dezen hof te bewateren; en werd van daar verdeeld tot vier hoofden.
11. De naam der eerste rivier is Pison; deze is het die het ganse land van Havila omloopt, waar het goud is.
12. En het goud van dit land is goed; daat is ook bedolah? en de steen sardonix.
13. En de naam der tweede rivier is Gihon; deze is het die het ganse land Cusch [= Ethiopie] omloopt.
14. De naam der derde rivier is Hidekel [= de Tigris]; deze is gaande naar het oosten van ASSUR.
En de vierde rivier is Frath [= de Eupfraat].

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 19 jun 2014 12:52

ineke-kitty schreef:
Feit blijft, dat in de Bijbel 4 rivieren genoemd worden die ontspringen vanuit EDEN.
Gen. 2:10-14
10. En een rivier was voortgaande uit Eden om dezen hof te bewateren; en werd van daar verdeeld tot vier hoofden.
11. De naam der eerste rivier is Pison; deze is het die het ganse land van Havila omloopt, waar het goud is.
12. En het goud van dit land is goed; daat is ook bedolah? en de steen sardonix.
13. En de naam der tweede rivier is Gihon; deze is het die het ganse land Cusch [= Ethiopie] omloopt.
14. De naam der derde rivier is Hidekel [= de Tigris]; deze is gaande naar het oosten van ASSUR.
En de vierde rivier is Frath [= de Eupfraat].

Begrijp ik u nu goed - ze ontspringen op het laagste punt en stromen naar hoger gelegen streken ?

hettys
Majoor
Majoor

Berichtdoor hettys » 19 jun 2014 17:18

Als het gaat om huidskleur heeft het helemaal geen zin om te kijken naar bijbelse afstamming want er zijn veel volken, huidskleuren en andere typische kenmerken zoals kroeshaar en spleetogen (een extra huidplooi) die totaal niet te herleiden zijn op bijbelse afstamming.
Denk aan indianen, chinezen, aboriginals, maori's en inuits. enzovoorts.

En wat die rivieren er mee te maken hebben, dat slaat ook nergens op. Er is in Afrika geen rivier te vinden die uit Mesopotamië komt.
Ook gif is geschapen.

Terug naar “[Religie] - Open forum”