Jan schreef:Mijn motivatie is nooit geweest om alle katholieken de hel toe te wensen. Daarvan wil ik ze juist redden door ze op de echte Heilige Vader te wijzen.
Alsof je Jezus Christus zelf was...
http://en.wikipedia.org/wiki/Messiah_complex
Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
Jan schreef:Mijn motivatie is nooit geweest om alle katholieken de hel toe te wensen. Daarvan wil ik ze juist redden door ze op de echte Heilige Vader te wijzen.
xsidd schreef:#Mortlach
Nee, laten we dat niet doen, 1000 jaar geleden kijken, maar nu op dit moment.
Ik heb eens een meisje ontmoet uit de RKK, en die geloofde in Jezus als haar verlosser!
Jan schreef:
Er is maar één middelaar tussen God en mensen. Dat is niet de paus, niet de priester en niet Maria. Een voorbeeld van een grove dwaling die de Roomse religie met zich meebrengt. En eeuwige gevolgen kan hebben.
"14 Blijf gij echter bij wat u geleerd en toevertrouwd is, wèl bewust van wie gij het hebt geleerd, 15 en dat gij van kindsbeen af de heilige schriften kent, die u wijs kunnen maken tot zaligheid door het geloof in Christus Jezus. " (2 Tim. 3)
Juist een grondige kennis van de heilige schriften ontbreekt bij de gemiddelde Roomse. Zij stellen nl. hun hoop op zaligheid door de Roomse rituelen te volgen, door een heilig gevoel te hebben daarbij. Door met velen miljoenen de priesterklasse blind te gehoorzamen.
hettys schreef:Beste Jan.
Je kunt je beter even inleven in het ontstaan en bestaan van de RKK voordat je allerlei veroordelende teksten gaat spuien.
zonder de katholieke kerk had het protestantisme nooit bestaan.
Luther was de man die zich afscheidde van de RK en die was ook niet bepaald koosjer, in z'n denkbeelden. (antisemitisme)
Probeer je even in te beelden dat het hele christendom alleen maar bestaat omdat de katholieke kerk het heeft volgehouden door de eeuwen heeft. Want zo is het.
De RKK is dertien eeuwen lang 'het' christendom geweest. en het protestantse geloof komt daaruit voort.
xsidd schreef:Niet de Paus is de plaatsvervanger, van God hier op aarde. En alleen door Jezus Christus worden er mensen behouden.
Faramir schreef:Laat het voor een ieder op dit forum dan bekend zijn dat Jan heeft gekozen voor optie 3 en van nu af aan bekend staan als lasteraar (en naar nu blijkt ook leugenaar).
xsidd schreef:Wat ik ervan weet, is dat ondanks die zogenoemde verkeerde dingen, er daar in de RRK ook kinderen van God zitten.
En wat nu dan? Denk je dat je met het Woord (zwaard) de Roomkatholieke, kerk in stukken kan hakken? Kijk uit voor de goede aren, dat je niet alles aan stukken slaat...Ik heb dat meisje ook gevraagd, hoe zij de Paus ziet, maar daar had ze niet direckt antwoord op...Ze zei naar wat ik weet als antwoord, ik geloof in Jezus, en Hij heeft mij gered.
En als je ziet dat iemand zichzelf baseert op rituelen, kan je toch uitleggen, dat dat niet de bedoeling is?
Bambi schreef:Wat is het verschil met de Reformatorische kerken?
Daar denken ze met het houden van allerlei regeltjes en rituelen, dat ze God gunstig gezind kunnen stemmen.
En als ze toch in de hel komen, daardoor in ieder geval een treetje hoger te komen.
En wijk niet van een ritueel of regel af en durf er ook geen Bijbels onderbouwd commentaar op te geven, want dan ben je de vijand, die vast door de duvel geleid wordt.
En de dominee wordt ook als heilige gezien en behandeld.
Daar mag je zelfs geen kritiek op hebben, want dat is doodzonde, maar ondertussen mag er over de gewone gelovige alles gezegd worden en zelfs beslist worden dat die wel in de hel komen.
xsidd schreef:Het is waar wat je zegt, dat ook in de reformatorische kerken, men zich aan regeltjes houd. En dat men tracht God gunstig te stemmen ook. Misschien denken zij door de wet zalig kunnen worden? Nee, ze zeggen van niet, maar uit de praktijk blijkt wat anders mijns inziens. Ze leggen anderen wetten op, om hun eigen vlees te kunnen koesteren. Want dat levert punten op meent men.. Paulus waarschuwd voor zulke mensen.. Hij zegt er zelfs over, zij brengen hele huisgezinnen in verwarring...En het is waar dat men angst heeft voor het andere... Of het nieuwe... Angst...
Gegrond, of ongegrond, er is angst naar wat ik weet...
Jan schreef:Er is soms weinig verschil inderdaad. De reformatie is nog niet ten einde wat mij betreft.
Jan schreef:Ga je trouwens nog iets schrijven over het volgen van strafwetten wat ik je vroeg? Zie je het zwaard in Rom. 13 wel? Door God ingesteld al in de tijd van Mozes...
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten