Kindermoord, wijzen en arme herders.

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

alexander91
Majoor
Majoor

Re: Kindermoord, wijzen en arme herders.

Berichtdoor alexander91 » 08 jan 2014 16:42

Laat het dan zien waar de Bijbel de betekenis van grondvesten geeft
Wilsophie schreef:
Ga dat zelf maar onderzoeken, maar ik wil erop wijzen dat het woord vaak verteld is als "grondvesten" terwijl er "kataballoo" staat in de grondtekst en dat betekent "nederwerping". Veel succes met je zoektocht.
Ik dacht dat de grondtekst hebreeuws was en niet grieks? Als jij dat helpen noemt...
"an argument is what convinces reasonable men and a proof is what it takes to convince even an unreasonable man." Alexander Vilenkin

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 08 jan 2014 16:43

Aardig bedacht maar dat staat nergens in de Bijbel. Ik geloof dat als de Wijzen uit het Oosten een wegwijzer nodig hadden dat ze dat gekregen hadden, maar zij wisten dat God de sterrenhemel had geschapen met een bepaald doel en nergens staat dat aan die Zodiac ineens sterren werden toegevoegd. Gooi die kantekeningen maar even aan de kant want die lui wisten het niet en houden een doekje voor het bloeden voor wat nergens op slaat.
De sterrenhemel was bij de schepping compleet en elke ster of beeld had in de heilsgeschiedenis een functie zoals gezegd vanaf het begin waar Job over spreekt tot het einde en de Zodiac spreekt over Christus.
En ook de geboorte is aan de orde in die Zodiac.

Damocles
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Damocles » 08 jan 2014 16:44

Wilsophie schreef:Dat spijt me dan heel erg, maar de Bijbelse visie is te beginnen bij de Maagd en eindigen bij de Leeuw. En als je dat anders wilt zien is mij dat prima, maar ben je verkeerd bezig.

Spijt doet hier niet toe. Wat ik je doorgegeven heb was een deel van de oorspronkelijke historische ontwikkeling.
Feit blijft dat bij de ontwikeling van de zodiac deze begint bij de ram op 0°, stier op 30° en maagd komt op 150°

Vermeldingen van het begin bij de maagd en eind bij de leeuw en dit kunstmatig proberen in te passen binnen een symboliek die van oorsprong uit een nabije maar toch andere cultuur afkomstig is in de hoop ergens een overeenstemming met de eigen religieuze context te vinden is een andere zaak.
Culturele kruisbestuiving is zo goed als zeker een factor geweest maar dit betekent nog steeds niet dat de zodiac plots bij maagd begint.

En als je dat anders wilt zien is mij dat prima, maar ben je verkeerd bezig.

Groeten,
Damocles.

alexander91
Majoor
Majoor

Berichtdoor alexander91 » 08 jan 2014 16:44

Je bedoelt gewoon dat je onomstotelijk bewijs dat de aarde draait niet wilt aannemen om je eigen vlees te blijven verzadigen. De wereld is niet gemaakt om ons te misleiden. De holle aarde is een wereld van wanorde en chaos, een rijk van de diabolos. De wereld zoals deze echt is, is zoals we zien, een bolle aarde. Het is een wereld van orde en wetmatigheden. Het is een rijk van God.
Wilsophie schreef:
Ik bedoel gewoon wat ik zeg en dat hoef jij niet in te vullen en het is een rijk van diabolos dat zeg je goed.
En of deze "echt" is of niet ... en het is niet het rijk van God.
Dat komt pas in een nieuwe wereld want deze wereld is zwanger en in barensnood.
God heeft de wereld geschapen hoor, dus alles is eigendom van Hem.

Apart hoe jij alles op zijn kop probeert te zetten. Weet je wie dat nog meer doet?
"an argument is what convinces reasonable men and a proof is what it takes to convince even an unreasonable man." Alexander Vilenkin

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 08 jan 2014 16:45

k dacht dat de grondtekst hebreeuws was en niet grieks? Als jij dat helpen noemt...

Ik hoopte dat je zou begrijpen dat het OT in het Hebreeuws is en het NT in het Grieks en zoek maar uit waar je het woord "kataballoo"wil plaatsen.

alexander91
Majoor
Majoor

Berichtdoor alexander91 » 08 jan 2014 16:47

k dacht dat de grondtekst hebreeuws was en niet grieks? Als jij dat helpen noemt...
Wilsophie schreef:Ik hoopte dat je zou begrijpen dat het OT in het Hebreeuws is en het NT in het Grieks en zoek maar uit waar je het woord "kataballoo"wil plaatsen.
We hebben het toch over Job. Dat is bij jou toch ook OT? Daar is toch de grondtekst Hebreeuws? Waarom geef je me dan een Grieks woord? Of heb je hier ook weer een toverspreuk voor?
Laatst gewijzigd door alexander91 op 08 jan 2014 16:47, 1 keer totaal gewijzigd.

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 08 jan 2014 16:47

Apart hoe jij alles op zijn kop probeert te zetten. Weet je wie dat nog meer doet?

Ik zal nog netjes antwoord geven al vind ik de laatste zin zeer kwetsend;.
Nergens zeg ik dat de wereld niet Gods eigendom is. Ik zeg alleen dat sinds Adam de heerschappij is overgegeven.
En verder ga ik er niet meer op in. Want je suggestie alsof ik satan ben vind ik ondermaats. Dag Alexander. Het ga je goed.

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 08 jan 2014 16:48

Aalexander , ik geef je antwoord over het woord "grondlegging" en over het boek Job sprak ik in het kader van de sterrenbeelden, maar ik ben er echt klaar mee.
Dag hoor!

alexander91
Majoor
Majoor

Berichtdoor alexander91 » 08 jan 2014 16:49

Wilsophie schreef:
Ik zal nog netjes antwoord geven al vind ik de laatste zin zeer kwetsend;.
Nergens zeg ik dat de wereld niet Gods eigendom is. Ik zeg alleen dat sinds Adam de heerschappij is overgegeven.
En verder ga ik er niet meer op in. Want je suggestie alsof ik satan ben vind ik ondermaats. Dag Alexander. Het ga je goed.
Van mijn kant vind ik het diep shockerend om te lezen hoe je alles wat de overgrote meerderheid van christenen geloven binnenste buiten probeert te verdraaien.

Damocles
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Damocles » 08 jan 2014 16:50

Wilsophie schreef:of heeft God geen namen gegeven aan de sterren?
Was de zoon des verderfs dat dan? Gaf hij die namen?
Zonder de bedoeling om verder olie op het vuur te gooien maar 2/3 van de namen van de sterren zijn arabische namen afkomstig uit o.a. de Islamitische gouden tijd beginnend rond 750AD tot 1258AD (verwoesting van Baghdad door de Mongolen).

Groeten,
Damocles.

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 08 jan 2014 16:52

Niet op mijn audenthieke sterrenkaart, maar het is niet aan de orde in dit topic anders zou ik het aantonen.

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 08 jan 2014 16:54

Van mijn kant vind ik het diep shockerend om te lezen hoe je alles wat de overgrote meerderheid van christenen geloven binnenste buiten probeert te verdraaien.

Ten eerste is dat heel relatief want wij weten niet wat de overgrote meerderheid van de christenen gelooft.En je tweede zin heb ik al beantwoord en is ook voor jouw rekening.

Jvslooten

Berichtdoor Jvslooten » 08 jan 2014 16:55

Wilsophie schreef:Niet op mijn audenthieke sterrenkaart, maar het is niet aan de orde in dit topic anders zou ik het aantonen.
Hoezo ´audenthieke´? Van welke hand is die kaart van je dan?

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 08 jan 2014 16:56

We gaan maar gewoon verder met dit topic.
De wijzen kwamen vermoedelijk uit Babylonië. Het waren mensen die de sterren observeerden.
Toen zij de ster aan de hemel zagen verschijnen, wisten zij dat er een Koningskind geboren moest zijn en dachten dat dit in Jeruzalem zou zijn.
Maar daar aangekomen hoorden zij dat het in Bethlehem was, dus zij togen daarheen.
De plaatjes waar je een pasgeboren baby in het kribbetje ziet liggen met de wijzen daarbij, klopt dus niet!
De wijzen hebben meer dan 1000 kilometer moeten afleggen, per kameel? en via Jeruzalem omgereden dus. Hoe lang zullen ze daar over gedaan hebben?
Herodes liet uitrekenen wanneer de ster aan de hemel verschenen was en daarom moesten alle kindertjes onder 2 jaar vermoord worden en niet alleen de pasgeboren zuigelingen.

Damocles
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Damocles » 08 jan 2014 17:09

alexander91 schreef:De aarde draait wel degelijk, daar is de slingerproef een duidelijk bewijs van (http://nl.wikipedia.org/wiki/Slinger_van_Foucault). En dat is geen gezichtsbedrog...
En toch zijn er nog steeds mensen die de bijbel zodanig letterlijk nemen dat ze dit niet geloven en vinden dat de aarde vast en onbeweegelijk is.

http://www.youtube.com/watch?v=EvwMc1jcR7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Xb3lGy0K9kg

Dit is net wat ik zo gevaarlijk vind aan je wereldbeeld niet te verifiëren met realiteit en enkel te werken met eerder genomen en onbuigbare conclusies.

Groeten,
Damocles

Terug naar “[Religie] - Open forum”