JeeWee schreef:Beste boekenlezer, vraag je nou toch eens in alle oprechtheid af wat het is, die onpasselijkheid van jou. Is dat bijbels of vind je het gewoon gruwelijk als twee mannen teder zijn tegenover elkaar..
Jij gruwt.. Is dát gebaseerd op de Bijbel of op je angst, je afgrijzen, je opvoeding
Heel simpel: je ziet iets, en dat roept een reactie bij je op.
Twee elkaar op de mond kussende mannen vind ik sowieso geen fris gezicht, maar in het geval van het plaatje staat het ook nog in de context van twee homoseksuele mannen, en dat is een extra factor. Zou het gaan om een culturele uiting uit een ver zonder homoseksuele context en niet zo op elkaars mond, dan is dat behoorlijk anders, en schept dat de mogelijkheid om het vanuit een nuchtere invalshoek te gaan bekijken. Tja, wat is daar de basis van? Gewoon gevoel, zal ik maar zeggen. Net zoals appeltaart lekker smaakt. (Ik haal er maar een positief voorbeeld bij.) Ook gewoon gevoel, smaak.
JeeWee schreef:Pervers is
dat miljoenen geestdriftig
voor de buis zitten
als twee mannen elkaar
tot bloedens toe stompen...
Ik ben niet zo'n filmkijker, eerlijk gezegd.
Maar er zullen (misschien wel heel veel) mensen zijn bij wie het zo werkt. Maar ik denk niet dat ik er warm van zou worden om zoiets te zien.