Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
Lichtzwaard schreef:In ieder geval Casper ,Melchior en Balthasar zijn van daag aan gekomen en geven hun geschenken aan het Christuskind Goud Wierook en Mirre.
mohamed schreef:Ja en Benedictus was er ook bij in de pausmobiel en wat had hij bij zich?
Faramir schreef:Dat zou wel een leuke toevoeging voor het kerststalletje zijn. Een paus met pausmobiel.
Wat hij bij zich had? De Bijbel natuurlijk.
mohamed schreef:Casper, Melchior en Balthasar zijn weer vertrokken naar hun eigen land.
[afbeelding]
De drie sterren van de Graubunden Canton van Zwitserland verwijzen naar de drie wijzen
Wat hun namen waren is niet zo belangrijk denk ik, maar als Lichtzwaard zegt dat zij Casper, Melchior en Balthasar heetten dan geloof ik dat graag.
Zouden de drie wijzen symbool staan voor de drie-eenheid?
Wilsophie schreef:Tis maar hoe je het bekijkt, ze staan symbool voor de Gemeente en daarom waren het er m.i. 2 want het getal 2 staat voor de Gemeente omdat zij een dubbel deel ontvangen. Maar ach...wie wil dat nou weten? ...
Ik vind het ook best als je ze deze namen geeft. Ze maakten het kindje Jezus schatrijk en dat was Hij al door Zijn afkomst uit Salomo.
mohamed schreef:Zouden de drie wijzen symbool staan voor de drie-eenheid?
Trajecto schreef:Och tja, misschien...
mohamed schreef:Zouden de drie wijzen symbool staan voor de drie-eenheid?
Niet zo onverschillig!
mohamed schreef:Niet zo onverschillig!
Trajecto schreef:Nee oké, dat bedoelde ik ook eigenlijk niet te zijn.
In mijn vorige post had ik vooral voor ogen dat er wat tegenwicht moest komen voor uitspraken die worden gedaan met een vastheid als betrof het onomstotelijke waarheid.
We zoeken, en vinden dingen, maar moeten oppassen niet veronderstellingen en gedachten over wat iets misschien zou kunnen betekenen naar voren te brengen als hadden we de wijsheid in pacht en wisten we alles reeds.
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 70 gasten