Is het een probleem voor de zondvloed

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

antoon

Re: Is het een probleem voor de zondvloed

Berichtdoor antoon » 17 dec 2012 17:52

Want de kerkvaders lazen een andere bijbel dan jij? Of ben jij gewoon slimmer dan alle mensen uit de geschiedenis?

En ik heb al laten zien dat die chronologie niet klopt. Het Narmer Palette, weet je nog. Die bestaat volgens jouw chronologie namelijk niet...

Ik ben niet slimmer maar ik hou vast aan de pure chronologie zoals in de bijbel te vinden, en dat klopt steeds met gebeurtenissen in en buiten de bijbel, ik heb al talloze voorbeelden gegeven en ik zeg het in jouw belang en mede omdat jij mij erop wees... ook van historici die geen band hadden met de bijbel zoals Thucydides en Flavius Josephus en bedoel ik dan in het christelijk tijdvak waar hij veel dingen schrijft die de bijbel bevestigen endat ook omdat hij daar geen binding meer mee had, hij was geen christen.

Je hebt niet laten zien dat er iets niet zou kloppen, nomaals dat artefact bestaat, en spreekt de bijbel niet tegen
alleen de intepretatie van het jaar is gebaseert op hun mening van de Egyptische geschiedenis, een geschiedenis dus die een hoop vodden is, ook mede omdat het lang geleden is en men geen rekening houdt met gelijktijdig regeren, ja dan zit je er zomaar enkele honderden jaren naast

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 17 dec 2012 19:03

Omdat je over ijzer begon...

Genesis 4:21-22 Zijn broer heette Jubal; hij werd de stamvader van allen die op de lier of de fluit spelen. 22 Ook Silla bracht een zoon ter wereld, Tubal-Kaïn; hij was smid en werd de stamvader van allen die brons en ijzer bewerken.

Dus als mijn vader smid zou zijn, en ik speel fluit, dan stamt mijn vader af van Tubal-Kain, en ik van Jubbal...

Ook wel weer grappig dat het om een periode gaat waarin ijzer nog totaal onbekend was....
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

antoon

Berichtdoor antoon » 18 dec 2012 07:45

Goed gezien, ik ga het uitspitten ook Bijbelvorsers staan wel eens voor vreemde dingen, toch komen weer ook vaak uit

Ik heb gemerkt op internet dat de kennis over brons ijzertijd nogal fragmentarisch is en men elkaar vaak tegenspreekt met bevindingen
Toch kan je aan de voorwerpen in het graf zien dat men al zeer vergevorderd was en in de bewerking dat moet lang voor de dood van de jonge farao al ontstaan zijn

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 18 dec 2012 12:06

antoon schreef:Ik heb gemerkt op internet dat de kennis over brons ijzertijd nogal fragmentarisch is en men elkaar vaak tegenspreekt met bevindingen
Toch kan je aan de voorwerpen in het graf zien dat men al zeer vergevorderd was en in de bewerking dat moet lang voor de dood van de jonge farao al ontstaan zijn

Ja, nou, toetanchamon is van de 12de eeuw voor christus. Toen was het Egyptische rijk al anderhalf MILENIUM oud.

antoon

Berichtdoor antoon » 18 dec 2012 12:14

Ja, nou, toetanchamon is van de 12de eeuw voor christus. Toen was het Egyptische rijk al anderhalf MILENIUM oud.

Dat is volgens de aangenomen chronologie die berust op een zwakke basis, ik ga liever van de bijbel uit.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 18 dec 2012 12:35

antoon schreef:Dat is volgens de aangenomen chronologie die berust op een zwakke basis, ik ga liever van de bijbel uit.

O, ik dacht dat je niet vooringenomen was. Mijn vergissing, blijkbaar.

antoon

Berichtdoor antoon » 18 dec 2012 14:10

Meer to the point dan losse opmerkingen van beiden
Flavius Josephus plaatst verschillende heersers in en buiten de bijbel in het plaatsvak waar ze horen accuraat en juist het is allemaal na te gaan.Hij heeft het onderandere over een Egyptische vrouwelijke Farao ten tijde en ongeveer tegelijk met Salomo - er is maar een vrouwelijke Farao na Sobekneferu in de 15e eeuw voor GT bijbels, en 1900 voor GT volgens de orthodoxe chronologie enkele eeuwen later - die te plaatsen is, en dat is Hatsjepsoet enige tijd voor Toutagmanon.
Er zijn nog veel meer argumenten, maar ik hou het even kort, los van de vraag of zij de koningin van het zuiden was geeft dat te denken.

Zowel Juda al Egypte sloten tegelijk een periode af, respectievelijk van Amalekieten en rechters Farao Ahmhose 18e Dynastie. heeft een eind gemaakt aan de Amalekitische (Hyksos) overheersing en dat loopt ook op met de bijbel beiden vullen elkaar aan. Metname Saul droeg zijn steentje bij. allemaal synchronisatie
In de 13e tot de 18e Dynastie. was er de overheersing van de Amalekieten, die waarschijnlijk aan de macht kwamen omdat Farao geen leger meer had tijdens de 13e Dynastie. in de voorgaande 12e Dynastie is ook veel synchronisatie met bijbelse figuren onnoemlijk veel, en dan ga je toch niet meer aan toeval denken

Als de bijbelse vloed uit de bijbel in het bijbels tijdvak te plaatsen is moeten andere gebeurtenissen daarmee ook synchroon lopen. critici beweren onderandere ook dat pas in de tijd van Josua het joodse geloof zijn oorsprong had

http://www.sci-news.com/archaeology/article00302.html
een aardige link die te kennen geeft dat de religie allang gemeengoed was

mohamed

Berichtdoor mohamed » 19 dec 2012 18:01

Het WTG is gewoon religie voor ongelovigen en daarom probeer je middels pseudowetenschap jezelf te overtuigen Antoon. Geef het op en bekeer je.

'....dat gij u van deze ijdele dingen zoudt bekeren tot de levende God' (Hand 14,15)

Trajecto
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Trajecto » 20 dec 2012 02:42

mohamed schreef:Het WTG is gewoon religie voor ongelovigen en daarom probeer je middels pseudowetenschap jezelf te overtuigen Antoon. Geef het op en bekeer je.

'....dat gij u van deze ijdele dingen zoudt bekeren tot de levende God' (Hand 14,15)

Oei oei, komt daar de "no true Scotsman" weer voorbij?
Een echte gelovige gelooft niet wat het WTG zegt. (?) en
Iemand die echt bekeerd is tot de levende God kan niet een JG zijn. (?)
Nulla aetas ad discendum sera

antoon

Berichtdoor antoon » 20 dec 2012 07:41

ik ga nergens vanuit dan van de bijbel en wetenschappelijk historische vondsten die de schrift bevestigen dat moesten meer mensen doen.
Bijbel vertalingen gebruik ik allemaal zonder uitzonderingen en ik beschouw ook iedere intepretatie van welke richting dan ook, ik hoop zo duidelijk te zijn.

blijblij
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor blijblij » 20 dec 2012 09:23

antoon schreef:ik ga nergens vanuit dan van de bijbel en wetenschappelijk historische vondsten die de schrift bevestigen

Dat is eerlijk! Hiermee kom je echt tot objectieve uitspraken!

mohamed

Berichtdoor mohamed » 20 dec 2012 09:47

mohamed schreef:Het WTG is gewoon religie voor ongelovigen en daarom probeer je middels pseudowetenschap jezelf te overtuigen Antoon. Geef het op en bekeer je.

Trajecto schreef:Oei oei, komt daar de "no true Scotsman" weer voorbij?
Een echte gelovige gelooft niet wat het WTG zegt. (?) en
Iemand die echt bekeerd is tot de levende God kan niet een JG zijn. (?)

Nee hoor, ik onderschrijf 75% van hun leerstellingen. Waar ik alleen grote moeite mee heb is als mensen de wetenschap gebruiken als excuus voor hun ongeloof, maar daarin zijn JG's niet de enige.

antoon

Berichtdoor antoon » 20 dec 2012 10:33

Nee hoor, ik onderschrijf 75% van hun leerstellingen. Waar ik alleen grote moeite mee heb is als mensen de wetenschap gebruiken als excuus voor hun ongeloof, maar daarin zijn JG's niet de enige.

Dat is weleen zeer gekke uitspraak ik en de mensen die de bijbel juist gebruiken, ongeacht wie geloven juist, en de wetenschap geeft ook nog eens bevestiging, we zijn niet van de wetenschap afhankelijk hoort ook niet maar het is mooi meegenomen

ik onderschrijf 75% van hun leerstellingen
Ik neem dan aan dat er een dialoog is niet met welke groep dan ook maar met de schrift, dat is in iedergeval iets

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 20 dec 2012 11:23

blijblij schreef:Dat is eerlijk! Hiermee kom je echt tot objectieve uitspraken!

Vooral ook omdat hij lijkt te suggereren dat alle vondsten die de Bijbel weerspreken zorgvuldig worden genegeerd...

mohamed

Berichtdoor mohamed » 20 dec 2012 12:12

mohamed schreef:Nee hoor, ik onderschrijf 75% van hun leerstellingen. Waar ik alleen grote moeite mee heb is als mensen de wetenschap gebruiken als excuus voor hun ongeloof, maar daarin zijn JG's niet de enige.

antoon schreef:Dat is weleen zeer gekke uitspraak ik en de mensen die de bijbel juist gebruiken, ongeacht wie geloven juist, en de wetenschap geeft ook nog eens bevestiging, we zijn niet van de wetenschap afhankelijk hoort ook niet maar het is mooi meegenomen

Kom op nou, je bent hier sinds 2008 al actief en het enige wat je doet is pagina's lange stukken posten over geloof en de wetenschap. Ik luister uitgerekend nu het liedje 'doe maar net alsof je neus bloedt' en het komt me voor dat jij zijn advies hebt opgevolgd in deze.

Het belangrijkste laat zich namelijk niet bewijzen door de wetenschap en doordat jij dat toch probeert durf ik je te adviseren: bekeer je tot de levende God van je dode werken.

Het WTG erbij noemen in dit verband was niet correct van mij en daarvoor bied ik je mijn verontschuldigingen aan.

Terug naar “[Religie] - Open forum”