Jezus en Allah

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Faramir

Re: Jezus en Allah

Berichtdoor Faramir » 08 nov 2009 23:07

Jerommel schreef:Neenee, het is de leer van Jezus Christus en de apostelen.
Dat wil niet per definitie zeggen dat het ook geleerd wordt in bepaalde kerken/gemeenten.
De kerkvaders hebben heel wat gesleuteld aan de apostolische leer, claimen een soort erfrecht zelfs.
En zo begonnen de dwalingen...

Natuurlijk, want jij hebt met Jezus geknikkert, dus jij zal wel precies weten hoe de vork in de stil zit. En die constante stroom aan oneliners zonder enige onderbouwing slaan echt geen deuk in een pakje boter.

Jerommel
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Jerommel » 08 nov 2009 23:08

Faramir schreef:
Familie Bos schreef:Tjonge jonge, wat een laag niveau...
Je weet best dat als je een christen bent dat je die dingen dan niet doet.

Ik vind die vraag/opmerking zeer reëel. En als antwoord geef jij er een drogreden op, namelijk die van de 'no true Scotsman'.
http://en.wikipedia.org/wiki/No_true_Scotsman

Ook christenen gaan in de fout. En fouten maken maakt je echt meer of minder christen. Vervolgens kunnen we vergeving krijgen voor die fouten als we oprecht berouw tonen.

Ach, als de argumenten op zijn komt het "no true Scotsman"-drogreden-argument weer om de hoek zeilen...
Maargoed, je begint er toch over, dus hoe plaats je dan de frase: "Herkennen aan de vruchten" ?
"Een goede boom kan geen slechte vruchten geven, en een slechte boom kan geen goede vruchten geven"

Jerommel
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Jerommel » 08 nov 2009 23:10

Faramir schreef:
Jerommel schreef:Neenee, het is de leer van Jezus Christus en de apostelen.
Dat wil niet per definitie zeggen dat het ook geleerd wordt in bepaalde kerken/gemeenten.
De kerkvaders hebben heel wat gesleuteld aan de apostolische leer, claimen een soort erfrecht zelfs.
En zo begonnen de dwalingen...

Natuurlijk, want jij hebt met Jezus geknikkert, dus jij zal wel precies weten hoe de vork in de stil zit. En die constante stroom aan oneliners zonder enige onderbouwing slaan echt geen deuk in een pakje boter.
Hee, jij verdedigt jouw -isme, ik verdedig de Bijbel.
(Voor zover ik dat kan...)

Faramir

Berichtdoor Faramir » 08 nov 2009 23:10

Jerommel schreef:
Faramir schreef:
Familie Bos schreef:Tjonge jonge, wat een laag niveau...
Je weet best dat als je een christen bent dat je die dingen dan niet doet.

Ik vind die vraag/opmerking zeer reëel. En als antwoord geef jij er een drogreden op, namelijk die van de 'no true Scotsman'.
http://en.wikipedia.org/wiki/No_true_Scotsman

Ook christenen gaan in de fout. En fouten maken maakt je echt meer of minder christen. Vervolgens kunnen we vergeving krijgen voor die fouten als we oprecht berouw tonen.

Ach, als de argumenten op zijn komt het "no true Scotsman"-drogreden-argument weer om de hoek zeilen...
Maargoed, je begint er toch over, dus hoe plaats je dan de frase: "Herkennen aan de vruchten" ?
"Een goede boom kan geen slechte vruchten geven, en een slechte boom kan geen goede vruchten geven"

Laten we dat dan gelijk even toepassen op jou. :-oo

Ik wijs overigens op een drogreden. Spijtig dat je nog niet beseft wat een drogreden is. Op een drogreden hoeft geen argument te komen, want een drogreden is op zichzelf al argumentloos.

Jerommel
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Jerommel » 08 nov 2009 23:14

Familie Bos
Mineur
Mineur

Berichtdoor Familie Bos » 08 nov 2009 23:17

Familie Bos schreef:Een christen probeert naar de tien geboden te leven, anders ben je ook geen christen.
Als een "christen" dat soort dingen wel volledig opzettelijk en bewust zou doen omdat ze toch wel vergeven zouden worden door het offer van Jezus, dan maakt zoiemand het offer van Jezus ten schande. Dan zondigt zoiemand tegen de Heilige Geest, en dat kan nooit meer vergeven worden, zelfs niet door Jezus.

Het offer van Jezus is dus geen vrijbrief om er maar op los te leven, het is pure genade en liefde van God naar ons toe dat wij vergeving mogen ontvangen terwijl we het niet verdienen.
Maar je kunt er ook misbruik van maken en het op die manier verpesten voor jezelf, je vergeving heb je dan verkwanseld met de eeuwige dood tot gevolg.

P.S. Als je van mening bent dat de bijbel een valse leer is, dan ben je hier volgens mij aan het verkeerde adres.

En een fout maken is wel iets heel anders dan opzettelijk iemand vermoorden om zo de genade van God uit te buiten (doordat je er van uitgaat dat door het offer van Jezus je moord vergeven is).
Maakt al de volken tot mijn discipelen en doopt hen in de naam van de Vader, de Zoon en de Heilige Geest en leert hen onderhouden al wat Ik u bevolen heb.

Terug naar “[Religie] - Open forum”