schaapje schreef:Wel Nina mag ik jou dan een vraag stellen waar staat in de Bijbel dat alle gelovigen in tongen zullen bidden en zieken zullen genezen?
Als je de evangelien leest, zie je dat er tekenen waren dat iemand vervuld was met de Heilige Geest. Lees bijv. Hand 2: 4: 'En zij werden allen vervuld met de Heilige Geest en begonnen te spreken in andere talen, zoals de Geest hun gaf uit te spreken.'
Hand 10:45, 46 ' .....waren buiten zichzelf dat de gave van de Heilige Geest ook op de heidenen uitgestort werd, want zij hoorden hen spreken in tongen...'
Als jij blijft hangen bij wat de Here Jezus opdroeg aan zijn discipelen dan is jouw bijbel wel erg klein.
Lees eens wat er staat hoe een gemeente moet functioneren als een lichaam, lees eens wat er staat over de gaven die God zelf aan een ieder toebedeelt.
En de opdracht dat als er een zieke is, hij de oudste voor hem moet laten bidden.
Ik blijf er niet in hangen, ik lees dat het een opdracht van de Heer aan Zijn navolgers is, en ik kom bij de meeste gelovige niet tegen dat zij dit doen. Ik zie het trouwens niet iets dat alleen aan de discipelen is opgedragen, want zij hebben het evangelie tijdens hun leven niet over de hele wereld kunnen brengen. Het is aan alle gelovigen van alle tijden opgedragen, maar de kerk heeft het eeuwen laten liggen.
Zeker, er staat meer in de Bijbel over hoe het lichaam van de Heer moet functioneren, maar dat wil niet zeggen dat je daarom de verzen uit bijvoorbeeld Marcus 16 uit je Bijbel moet schrappen.
Ik heb trouwens dit antwoord van jou gelezen op een ander forum, je weet wel met die filmpjes op youtube van die kirrende en giechelende jonge jongens die "lekker gingen evangeliseren" wonderen in Arnhem was de titel.
Ik zit niet op een ander forum, en ben dus benieuwd waarvan jij denkt dat het van mij afkomstig is. Kan je me dat laten weten via een PB?
Wat is onze opdracht; om te getuigen van de Here Jezus, om het evangelie te vertellen. en ja hoor Nina ik heb wat mensen tot de Heer geleid zoals dat genoemd wordt.
En ik geloof dat God nog steeds wonderen doet, maar niet op die manier, om zo genezen van zieken boven het evangelie te plaatsen.
Als je dit van Torben zegt, moet je dat ook van de Here Jezus Zelf zeggen. Hij was altijd druk bezig met het genezen van zieken, en had op deze manier vaak ingang om het Koninkrijk der Hemelen te verkondigen.
Nog een vraag Nina waar staat in de bijbel dat een mens een cursus kan volgen om te leren hoe zieken te genezen?
En Sondergaard zou eigenlijk ook nog slangen moeten oppakken en gif moeten drinken volgens Markus "16:16
Wij als volgelingen van Jezus zijn dat kwijt geraakt, dus is het niet vreemd dat mensen elkaar meenemen om te laten zien hoe ze dat aanpakken. Het is dus niet zo zeer een cursus, maar meer elkaar er mee bekend maken. Zo liepen de discipelen ook eerst jaren mee met de Heer en zagen ze hoe Hij zieken genas. Ik heb ook wel eens boeken gelezen en avonden mee gemaakt over evangelisatie. Niets mis mee hoor.
Ik denk dat je er goed aan doet je eerst ergens in te verdiepen, voordat je iemand verkettert. Op de site van The Last Reformation kan je onderaan de Pioneer School aanklikken, daar staan zo'n 20 lessen van Torben.
Het kan natuurlijk best zijn dat je na het zien van die lessen tot de conclusie komt dat je een aantal dingen anders ziet, maar dat is geen grond om iemand zo negatief weg te zetten. Ik ken genoeg predikanten die soms een Bijbeluitleg hebben waarvan mijn tenen krommen, maar dat is geen reden om ze te bestempelen als dwaalleraren.