Faramir schreef:Prima.
De vakantie was heerlijk. Ook een paar mooie oosters-orthodoxe kerken en kloosters gezien.
Oh mooi zo!!! Wist je dat we ook een mooie orthodoxe kerk in Rotterdam hebben? Ben ik tijdens m'n zoektocht op internet tegen gekomen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
Faramir schreef:Prima.
De vakantie was heerlijk. Ook een paar mooie oosters-orthodoxe kerken en kloosters gezien.
Ayla schreef:
Sorry maar is dit een grap???
Je hebt het over onafhankelijk en stuurt mij een site die de RKK zwaar afvallig noemt en plaatst onder andere sektes.... De vooringenomenheid druipt er vanaf...
benefietdiner schreef:Tja als je niet wil lezen ook prima natuurlijk
benefietdiner schreef:
Tja als je niet wil lezen ook prima natuurlijk.
Ik vind het wel jammer dat je al weer vergeten bent wat jij mij leerde uit de koran: Surah 3:49 en 5:110 dat Jezus een vogel schiep uit klei, toen Hij op aarde was.
Ayla schreef:Oh ik ben absoluut bereid om dingen te lezen hoor, ook argumenten tégen de RKK visie, maar een website waarin zo gesproken wordt over 1,1 miljard mensen zou ik niet willen betitelen als objectief. Bewoordingen als 'zwaar afvallig' etc ontnemen mij gewoon de lust om iets serieus te willen lezen.
Ayla schreef:Nou ik heb maar gewoon een afspraak gemaakt met een pater, ik denk dat ik daar de beste antwoorden kan krijgen op mijn vragen.Ik ben benieuwd!
benefietdiner schreef:[Persoonlijk heb ik veel aan deze man gehad.
Bron ?Faramir schreef:fhankelijk onderzoek en je komt aan met Marc Verhoeven. De grootste antipapist van België die boeken heeft geschreven die door theologen en geschiedkundigen tot aan de grond toe zijn afgebrand ivm halve waarheden en hele leugens? Heel bijzonder.
Ayla schreef:
Oh mooi zo!!! Wist je dat we ook een mooie orthodoxe kerk in Rotterdam hebben? Ben ik tijdens m'n zoektocht op internet tegen gekomenwil daar ook eens heen, hoewel die waarschijnlijk niet zo mooi is als de kerken in het buitenland.
Faramir schreef:Het staat me bij dat deze vraag op dit forum al minimaal een keer behandeld is en dat jij toen ook de vraag stelde en dat er een antwoord kwam. Waarom zou een ander jouw vragen moeten stellen als je toch geen genoegen neemt met de antwoorden of niet in staat bent om het te onthouden. Lijkt mij een tamelijk zinloze exercitie.
Anoniem_89 schreef:
Nee hoor. Nooit gevraagd.
Tenzij ik het niet meer weet..
rotterdam schreef:Zeg nu eens eerlijk Anoniem_89 - ben je echt op zoek naar antwoorden ?
Ik vraag het maar even omdat je bij je vragen altijd al zelf jouw antwoord geeft.
Waarom ben je zo gefocust op het, in jouw ogen, ontmaskeren van "fouten" in andere kerken dan die van jou ? Heb je een roeping hieromtrent ontvangen ? Wil de de "misstanden" in de geloofsbeleving van meer dan een miljard gelovigen aan de kaak stellen ? Wat wil je bereiken ?
Anoniem_89 schreef:
rotterdam; Zeg nu eens eerlijk Anoniem_89 - ben je echt op zoek naar antwoorden ?
Ik vraag het maar even omdat je bij je vragen altijd al zelf jouw antwoord geeft.
Waarom ben je zo gefocust op het, in jouw ogen, ontmaskeren van "fouten" in andere kerken dan die van jou ? Heb je een roeping hieromtrent ontvangen ? Wil de de "misstanden" in de geloofsbeleving van meer dan een miljard gelovigen aan de kaak stellen ? Wat wil je bereiken ?
Probeer nu eens een keertje antwoorden te geven op de vragen die je gesteld worden i.p.v. de hele bekende santenkraam weer te etaleren.
Mwa.. ik ben wel benieuwd wat er allemaal achter zit, waarom bepaalde rituelen gedaan worden.
Geloof kan zo simpel zijn en dan lees ik over de r.k. waar ze duizenden rituelen hebben.
De leer komt niet altijd overeen met datgene wat de bijbel zegt.
Het woord interpretatieverschillen zegt jou dat iets ?
Dat het om een miljard mensen gaat zegt ook niet alles.
Eigenlijk helemaal niets.
Hoe vaak komt het nou niet voor dat mensen achter elkaar aan hobbelen zonder zelf te onderzoeken zoals mijn volgende voorbeeld?
Ja dat komt voor, veel vaker echter, ook in de Bijbel zijn veel volgelingen het teken van een rijke zegen.
Net als ze in bv. refokerken zeggen dat de doop een zegel is.
Ik zou niet weten waar dat staat![]()
De paus is toch de opvolger van Petrus, of plaatsbekleder van Jezus?
Waar baseert men dit op dan?
Verschijningen van Maria..
Tja geloof er zelf maar in, ik niet in ieder geval.
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten