Het Rooms-Katholieke geloof: serieuze vragen

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Ayla
Sergeant
Sergeant

Re: Het Rooms-Katholieke geloof: serieuze vragen

Berichtdoor Ayla » 25 aug 2014 08:19

Faramir schreef:Prima.

De vakantie was heerlijk. Ook een paar mooie oosters-orthodoxe kerken en kloosters gezien.

Oh mooi zo!!! Wist je dat we ook een mooie orthodoxe kerk in Rotterdam hebben? Ben ik tijdens m'n zoektocht op internet tegen gekomen :-) wil daar ook eens heen, hoewel die waarschijnlijk niet zo mooi is als de kerken in het buitenland.
~❥ Visit many good books, but live in the Bible -- C.H. Spurgeon ❥ ~

benefietdiner
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor benefietdiner » 25 aug 2014 08:19

Ayla schreef:
Sorry maar is dit een grap??? :-P

Je hebt het over onafhankelijk en stuurt mij een site die de RKK zwaar afvallig noemt en plaatst onder andere sektes.... De vooringenomenheid druipt er vanaf...

Tja als je niet wil lezen ook prima natuurlijk.
Ik vind het wel jammer dat je al weer vergeten bent wat jij mij leerde uit de koran: Surah 3:49 en 5:110 dat Jezus een vogel schiep uit klei, toen Hij op aarde was.

Ayla
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Ayla » 25 aug 2014 08:33

benefietdiner schreef:Tja als je niet wil lezen ook prima natuurlijk

Oh ik ben absoluut bereid om dingen te lezen hoor, ook argumenten tégen de RKK visie, maar een website waarin zo gesproken wordt over 1,1 miljard mensen zou ik niet willen betitelen als objectief. Bewoordingen als 'zwaar afvallig' etc ontnemen mij gewoon de lust om iets serieus te willen lezen. :)

Ayla
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Ayla » 25 aug 2014 08:35

benefietdiner schreef:
Tja als je niet wil lezen ook prima natuurlijk.
Ik vind het wel jammer dat je al weer vergeten bent wat jij mij leerde uit de koran: Surah 3:49 en 5:110 dat Jezus een vogel schiep uit klei, toen Hij op aarde was.

Sorry maar wat bedoel je precies, ik zie de link niet? (Ik heb een heel slecht geheugen :? )

benefietdiner
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor benefietdiner » 25 aug 2014 08:39

Ayla schreef:Oh ik ben absoluut bereid om dingen te lezen hoor, ook argumenten tégen de RKK visie, maar een website waarin zo gesproken wordt over 1,1 miljard mensen zou ik niet willen betitelen als objectief. Bewoordingen als 'zwaar afvallig' etc ontnemen mij gewoon de lust om iets serieus te willen lezen. :)

Nogmaals vind ik het wel jammer dat je al weer vergeten bent wat jij mij leerde uit de koran: Surah 3:49 en 5:110 dat Jezus een vogel schiep uit klei, toen Hij op aarde was.

Ik heb het verder allemaal gevonden bij Marc.
Jezus voer op ten hemel (Surah 3:55).
Jezus sprak als wiegekind (Surah 19:27-35).
Jezus wekte de doden op (Surah 3:49).

Maar laat je niets opdringen ook niet door mij of door Marc Verhoeven.

Afbeelding

benefietdiner
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor benefietdiner » 25 aug 2014 09:21

Ayla schreef:Nou ik heb maar gewoon een afspraak gemaakt met een pater, ik denk dat ik daar de beste antwoorden kan krijgen op mijn vragen. :) Ik ben benieuwd!

Afbeelding

Afbeelding

Faramir

Berichtdoor Faramir » 25 aug 2014 09:32

benefietdiner schreef:[Persoonlijk heb ik veel aan deze man gehad.

Je praat over onafhankelijk onderzoek en je komt aan met Marc Verhoeven. De grootste antipapist van België die boeken heeft geschreven die door theologen en geschiedkundigen tot aan de grond toe zijn afgebrand ivm halve waarheden en hele leugens? Heel bijzonder. Net zoiets als onafhankelijk onderzoek doen naar het jodendom en dan Mein Kampf gaan lezen als onafhankelijke bron.
Laatst gewijzigd door Faramir op 25 aug 2014 09:50, 1 keer totaal gewijzigd.

benefietdiner
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor benefietdiner » 25 aug 2014 09:48

Faramir schreef:fhankelijk onderzoek en je komt aan met Marc Verhoeven. De grootste antipapist van België die boeken heeft geschreven die door theologen en geschiedkundigen tot aan de grond toe zijn afgebrand ivm halve waarheden en hele leugens? Heel bijzonder.
Bron ?

Afbeelding

Faramir

Berichtdoor Faramir » 25 aug 2014 09:54

Je kan nog wel meer totaal uit hun verband gerukte antipapistische propaganda neerpleuren, nog blijdzijden vol zelfs, genoeg te vinden op haatsites zoals die van Marc Verhoeven. Het enige wat je er mee bewijst is dat je het begrip 'onafhankelijk onderzoek' tot op het bot hebt verkracht.

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 25 aug 2014 09:56

Ayla schreef:
Oh mooi zo!!! Wist je dat we ook een mooie orthodoxe kerk in Rotterdam hebben? Ben ik tijdens m'n zoektocht op internet tegen gekomen :-) wil daar ook eens heen, hoewel die waarschijnlijk niet zo mooi is als de kerken in het buitenland.

Er zijn meerdere orthodoxe kerken in Rotterdam ;
Russisch Orthodox
ERITRESE ORTHODOX
Servisch-orthodoxe
Grieks orthodox
en in Schiedam nog een Roemeense
Daarbij ook nog een R.K.K. volgens oosterse rite.
Dus.........elk wat wils.

Als je iets wil lezen over oosters christendom ........Pater Dr. Johan Meijer is de kenner in Nederland.
kijk eens op http://www.byzantijnsekapel.nl/

Anoniem_89

Berichtdoor Anoniem_89 » 25 aug 2014 10:09

Faramir schreef:Het staat me bij dat deze vraag op dit forum al minimaal een keer behandeld is en dat jij toen ook de vraag stelde en dat er een antwoord kwam. Waarom zou een ander jouw vragen moeten stellen als je toch geen genoegen neemt met de antwoorden of niet in staat bent om het te onthouden. Lijkt mij een tamelijk zinloze exercitie.

Nee hoor. Nooit gevraagd.
Tenzij ik het niet meer weet.. :roll:

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 25 aug 2014 13:21

Anoniem_89 schreef:
Nee hoor. Nooit gevraagd.
Tenzij ik het niet meer weet.. :roll:

Zeg nu eens eerlijk Anoniem_89 - ben je echt op zoek naar antwoorden ?
Ik vraag het maar even omdat je bij je vragen altijd al zelf jouw antwoord geeft.

Waarom ben je zo gefocust op het, in jouw ogen, ontmaskeren van "fouten" in andere kerken dan die van jou ? Heb je een roeping hieromtrent ontvangen ? Wil de de "misstanden" in de geloofsbeleving van meer dan een miljard gelovigen aan de kaak stellen ? Wat wil je bereiken ?

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 25 aug 2014 14:10

Dit is ook zo'n lollige site:

http://www.devrucht.groeit.nl/
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Anoniem_89

Berichtdoor Anoniem_89 » 25 aug 2014 16:48

rotterdam schreef:Zeg nu eens eerlijk Anoniem_89 - ben je echt op zoek naar antwoorden ?
Ik vraag het maar even omdat je bij je vragen altijd al zelf jouw antwoord geeft.

Waarom ben je zo gefocust op het, in jouw ogen, ontmaskeren van "fouten" in andere kerken dan die van jou ? Heb je een roeping hieromtrent ontvangen ? Wil de de "misstanden" in de geloofsbeleving van meer dan een miljard gelovigen aan de kaak stellen ? Wat wil je bereiken ?

Mwa.. ik ben wel benieuwd wat er allemaal achter zit, waarom bepaalde rituelen gedaan worden.
Geloof kan zo simpel zijn en dan lees ik over de r.k. waar ze duizenden rituelen hebben.

De leer komt niet altijd overeen met datgene wat de bijbel zegt.

Dat het om een miljard mensen gaat zegt ook niet alles.
Eigenlijk helemaal niets.
Hoe vaak komt het nou niet voor dat mensen achter elkaar aan hobbelen zonder zelf te onderzoeken zoals mijn volgende voorbeeld?

Net als ze in bv. refokerken zeggen dat de doop een zegel is.
Ik zou niet weten waar dat staat :roll:

De paus is toch de opvolger van Petrus, of plaatsbekleder van Jezus?
Waar baseert men dit op dan?

Verschijningen van Maria..
Tja geloof er zelf maar in, ik niet in ieder geval. :roll:

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 25 aug 2014 19:15

Anoniem_89 schreef:
rotterdam; Zeg nu eens eerlijk Anoniem_89 - ben je echt op zoek naar antwoorden ?

Probeer nu eens een keertje antwoorden te geven op de vragen die je gesteld worden i.p.v. de hele bekende santenkraam weer te etaleren.

Mwa.. ik ben wel benieuwd wat er allemaal achter zit, waarom bepaalde rituelen gedaan worden.
Geloof kan zo simpel zijn en dan lees ik over de r.k. waar ze duizenden rituelen hebben.

De leer komt niet altijd overeen met datgene wat de bijbel zegt.

Het woord interpretatieverschillen zegt jou dat iets ?

Dat het om een miljard mensen gaat zegt ook niet alles.
Eigenlijk helemaal niets.
Hoe vaak komt het nou niet voor dat mensen achter elkaar aan hobbelen zonder zelf te onderzoeken zoals mijn volgende voorbeeld?

Ja dat komt voor, veel vaker echter, ook in de Bijbel zijn veel volgelingen het teken van een rijke zegen.

Net als ze in bv. refokerken zeggen dat de doop een zegel is.
Ik zou niet weten waar dat staat :roll:

De paus is toch de opvolger van Petrus, of plaatsbekleder van Jezus?
Waar baseert men dit op dan?

Verschijningen van Maria..
Tja geloof er zelf maar in, ik niet in ieder geval. :roll:

Niet zo belangrijk wat ik al dan niet geloof, maar jij daarentegen schijnt alles precies te weten.
Wellicht geloof ik wel teveel in dat Huis met die vele woningen.
Er is in ieder geval geen enkele aanleiding denkbaar dat jij (of ik uiteraard) het beter zouden begrijpen dan anderen.

Terug naar “[Religie] - Open forum”