Wat wil je nu precies , zijn er volgens jou andere boeken waar we ons aan moeten houden, iets wat ik nergens tegenkom ook niet bij andersdenkenden, maar jij bent er van overtuigd leg dat dan eens uit.
Begrijp goed er zit natuurlijk verschil, in als voorgangers dat zeggen en je vind dat je je daar aan moet houden, prima, maar waar het omgaat is, bevestigd de schrift dat er boeken komen die gelovigen dan moeten volgen, hier kan ik zonder voorbehoud stellen dat dat er doodgewoon niet staat
nog eens: zijn er volgens jou andere boeken waar we ons aan moeten houden, wordt dat ook in de schrift bevestigd
Je hebt teksten gegeven, die ik ontkracht heb betreffende jouw instelling, maar heb je nog meer.
Maar Antoon zal alles ontkennen, hij kan simpelweg niet anders. Ook zijn reacties hier worden goed in de gaten gehouden door het WTG. Loopt hij uit de pas, of staat hij open voor nuance van zijn punten dan krijgt hij daar in het echte leven last van.
Kortom je kan hem zijn antwoorden moeilijk kwalijk nemen. Als hij hier niet de WTG leer verkondigd dan zal hem dat zijn sociale leven (vrienden en familie) kosten.
Het is toch ook wel een beetje anders, ALS iemand een duidelijke vraag stel zonder vooroordeel, zonder van tevoren al een antwoord in het hoofd te hebben of hier te schrijven, ja in dat geval wil ik Schriftuurlijke of organisatorische antwoorden geven.
Wat ik hier doe is mee praten over allerhande onderwerpen, gewoon omdat ik dat ook prettig vind, als echter een bijbels punt tersprake komt dan hou ik mij aan de Bijbel, en ik doe gewoon geen water bij de wijn 1+1= 2 volgens mij en geen 3 of 2,5 enz.
Maar klopt dit wel? Ze hebben heel afwijkende opvattingen over bijvoorbeeld de Drie-eenheid van God en het vieren van Kerst. Elders op de website van JG staat: "Wat leert de bijbel echt?"
Zie: http://www.jw.org/nl/publicaties/boeken ... bel-leert/
Met andere woorden: alle andere christelijke gemeenschappen geloven niet datgene wat de Bijbel echt leert.
schreef Spreeuw
zie bovenstaande, het gaat erom wat in de schrift staat, de dingen die jij noemt worden gewoon niet onderschreven, de meerderheid heeft niet altijd gelijk, en met Bijbelse uitleggingen gaat dat zeker op.
De eerste christenen waren ook een heel kleine groep temidden van omvangrijke religie stromingen
van mij mag iedereen kerst vieren en geloof mij , ik kan het heel goed begrijpen ook gezien de sfeer die het oproept, maar van oorsprong
heeft het niets met Gods woord te maken.
Tot voorlopig slot nu even
In de bijbel staal nadrukkelijk dat niemand iets mag toevoegen of afhalen van Gods woord, weet je dat Rotterdam
er staat namelijk ook uw woord is waarheidLees ook eens 2 Tim. 3:16-17
Maar lees allemaal ook eens 2 Petrus 3:15-16
Als je toch een bijbel in handen hebt ook graag Deut 4:2 in dit verband ook openbaring 22:18
Deut 4:2 GIJ moogt niets toevoegen aan het woord dat ik U gebied, noch er iets van afnemen, opdat GIJ de geboden van Jehovah, UW God, die ik U gebied, onderhoudt.
openbaring 22:18 „Ik leg getuigenis af aan een ieder die de woorden van de profetie van deze boekrol hoort: Indien iemand een toevoeging aan deze dingen maakt, zal God hem de plagen toevoegen die in deze boekrol beschreven zijn; 19 en indien iemand iets afneemt van de woorden van de boekrol van deze profetie, zal God zijn deel afnemen van de bomen des levens en van de heilige stad, dingen die in deze boekrol beschreven zijn.
Natuurlijk ook
Kol.2:8 Past op: misschien zal iemand U als zijn prooi wegdragen door middel van de filosofie en door ijdel bedrog overeenkomstig de overlevering van mensen, overeenkomstig de elementaire dingen van de wereld en niet overeenkomstig Christus;
1 Kor. 4:6 Deze dingen nu, broeders, heb ik in overdrachtelijke zin om UW bestwil op mijzelf en Apo̱llos toegepast, opdat GIJ in ons geval de [regel] moogt leren: „Gaat niet buiten de dingen die geschreven staan”, opdat niemand van U opgeblazen wordt ten gunste van de een en tegen de ander