Jan schreef:Onderzoek ook de leer van Jezus in de Bijbel.
Faramir schreef:Reeds gedaan.
Werkelijk? Laten we dan nu kijken naar de volgende woorden van Jezus en hoe zich dat verhoud tot de leer van Rome.
" 8 Maar u mag zich geen rabbi laten noemen, want Eén is uw Meester, namelijk Christus; en u bent allen broeders.
9 En u mag niemand op de aarde uw vader noemen, want Eén is uw Vader, namelijk Hij Die in de hemelen is.
10 En u mag niet meesters genoemd worden, want Eén is uw Meester, namelijk Christus. " (Mat. 23)
Vers 8 en vers 10 hebben vooral betrekking op de talmoedisten met hun rabbi's. Vers 9 echter...
Precies hetgeen waar Jezus voor waarschuwt gebeurd in de RKK. Men noemt elke geestelijke leider een vader. Met als boegbeeld... niet de enige echte Heilige Vader in de hemel, nee men stelt een mens aan die men heilige vader noemt. Wie voor deze positie gekozen wordt mag uitspraken doen die goddelijk gezag hebben of het nu overeenkomt met de Bijbel of niet. Verder laat deze zogenaamde heilige vader zich ook op andere manieren eer toekomen die alleen aan de ware God toekomt.
Neem nu het volgende:
http://biblelight.net/pope-throne.htmDe pope gaat rustig op een troon zitten met... cherubs aan zijn zijde. De symboliek mag volkomen helder zijn voor de aandachtige lezer.
"16 HEERE van de legermachten, God van Israël, Die tussen de cherubs troont, U bent het, U alleen bent de God van alle koninkrijken van de aarde, Ú hebt de hemel en de aarde gemaakt. " (Jes. 37)
En ontdek wie de ware lasteraars van God zijn.
Doordat jij lastert dien jij de waarheid niet en dus dien je God niet.
Het enige dat ik doe is ingaan tegen het Roomse systeem. Verder komt het op mij absurd over als een Roomse mij beschuldigd van het lasteren van de God v.d. Bijbel.
Moet ik werkelijk mijn tijd gaan verspillen aan jou door je op Maria afgodendienst te wijzen? Hoe zich dat verhoudt tot de Babylonische godsdienst?
Of de aflaten zwendel? Of de overeenkomsten tussen Roomse rituelen en de rituelen van heksen? Ja, misschien moet daar inderdaad meer over geschreven worden. Niet zozeer voor jou maar voor de naïeve protestanten onder ons.
En lees ook eens niet Roomse bronnen als het gaat om geschiedenis.
Reeds gedaan. Het helpt ook om geschiedkundigen in de kennissenkring te hebben.
Wat een goedkope opmerking weer. Maar vraag ze vooral eens naar de inquisitie en de methoden die gebruikt werden om 'bekeringen' af te dwingen. En wat te denken van al die ketters wiens bezit overging op Rome... toch handig al die rijke ketters.
En misschien is dit interessant voor je, een boek van een ex-priester die heel wat jaartjes ervaring had met de kerk van Rome.
Nauwelijks interresant.
Ik vind er anders heel goede voorbeelden in van de Roomse Godslasteringen.
En in deze al helemaal niet aangezien jij twee uitspraken hebt gedaan over de katholieke leer maar die vervolgens niet kan onderbouwen met de katholieke leer. Met halve waarheden en hele leugens dien je God niet. Je gekronkel en daarbij gebruik maken met klassieke trucjes zoals het rookgordijn en de zijweggetjes helpt verder ook niet om enige sympathie voor jou op te brengen.
Zoals ik je al meerdere malen gezegd heb, de Roomsen hebben een eigen god opgericht die zich voordoet als God de Vader en zegt met Zijn gezag te spreken door alle pauselijke edicten. Als de man in Rome iets verzint dan heeft god gesproken hoor... zo geloven de Roomsen.
Je opmerkingen over slangen en kronkelen en rookgordijnen etc. vind ik geheel op jezelf slaan. je kronkelt weg van de eenvoudige waarheid dat men in Rome niet blijft bij de gesloten canon maar rustig doorgaat met van alles toevoegen wat vaak geeneens overeenkomt met de wet en de profeten en Jezus en de discipelen. Het gaat er meestal juist grof tegenin.