Scheiding van kerk en staat?

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Jan
Kapitein
Kapitein

Re: Scheiding van kerk en staat?

Berichtdoor Jan » 23 sep 2014 12:19

Faramir schreef:Zo te zien kronkel je lekker als een slang, helaas ken ik zo'n beetje alle discussie trucjes wel. Rookgordijnen en zijweggetjes heb ik al te vaak gezien.

Je hebt twee uitspraken gedaan waarvan je zegt dat het katholieke leer is maar je kan vervolgens dat niet aantonen vanuit de katholieke leer. Je neem je uitspraak ook niet terug zo te lezen dus de laster van jou blijft staan. Een christen onwaardig, zeker voor een zo hoog verheven christen als jijzelf had ik stukken beter verwacht.

Ik begrijp dat het pijn doet als iemand je god beledigd. Dat doet het mij ook wanneer men over mijn God kwaad spreekt. Toch heb ik duidelijk aan je verteld waarom ik er van vind wat ik vind. Dat je het niet wil onderzoeken is je eigen verantwoordelijkheid. De RKK heeft ontzettend veel bloed aan haar handen. Daarom ook wordt ze vaak als 'de antichrist' gezien. Een grote misleider die zich voordoet als Christelijk maar ondertussen heel andere zaken doet en leert dan er in de Bijbel te vinden zijn.
Who is He, this King of kings? The Lord of the heavenly armies, He is the King of glory.
Who is this King of glory? The Lord Jesus strong and mighty!

Faramir

Berichtdoor Faramir » 23 sep 2014 12:24

Jan schreef:Ik begrijp dat het pijn doet als iemand je god beledigd. Dat doet het mij ook wanneer men over mijn God kwaad spreekt. Toch heb ik duidelijk aan je verteld waarom ik er van vind wat ik vind. Dat je het niet wil onderzoeken is je eigen verantwoordelijkheid. De RKK heeft ontzettend veel bloed aan haar handen. Daarom ook wordt ze vaak als 'de antichrist' gezien. Een grote misleider die zich voordoet als Christelijk maar ondertussen heel andere zaken doet en leert dan er in de Bijbel te vinden zijn.

Je mag vinden wat je vindt. Je deed echter harde uitspraken die je niet kan waarmaken zelfs niet nadat je 2 keer een poging hebt ondernomen. Laster dat is wat je gedaan hebt. Je kan er van alles bij slepen maar het feit blijft staan dat jij lastert, je kan je uitspraken immers niet hardmaken en je neemt ze niet terug. Wat maakt jou dat voor een christen?

Onderzoeken? Tot op de dag van vandaag onderzoek ik de leer van de katholieke Kerk maar zeker ook kerkgeschiedenis. Spijtig dat jij een lasteraar blijkt te zijn dat zorgt ervoor dat ik je eigenlijk compleet niet meer serieus kan nemen. Je blaast in vele topics ontzettend hoog van de toren, maar bij het meest simpele testje val je al genadeloos door de mand.

Lock&Stock

Berichtdoor Lock&Stock » 23 sep 2014 12:30

*Verwijderd door moderator*

Jan
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Jan » 23 sep 2014 12:41

Jan schreef:Ik begrijp dat het pijn doet als iemand je god beledigd. Dat doet het mij ook wanneer men over mijn God kwaad spreekt. Toch heb ik duidelijk aan je verteld waarom ik er van vind wat ik vind. Dat je het niet wil onderzoeken is je eigen verantwoordelijkheid. De RKK heeft ontzettend veel bloed aan haar handen. Daarom ook wordt ze vaak als 'de antichrist' gezien. Een grote misleider die zich voordoet als Christelijk maar ondertussen heel andere zaken doet en leert dan er in de Bijbel te vinden zijn.

Faramir schreef:Je mag vinden wat je vindt. Je deed echter harde uitspraken die je niet kan waarmaken zelfs niet nadat je 2 keer een poging hebt ondernomen. Laster dat is wat je gedaan hebt. Je kan er van alles bij slepen maar het feit blijft staan dat jij lastert, je kan je uitspraken immers niet hardmaken en je neemt ze niet terug. Wat maakt jou dat voor een christen?

Onderzoeken? Tot op de dag van vandaag onderzoek ik de leer van de katholieke Kerk maar zeker ook kerkgeschiedenis. Spijtig dat jij een lasteraar blijkt te zijn dat zorgt ervoor dat ik je eigenlijk compleet niet meer serieus kan nemen. Je blaast in vele topics ontzettend hoog van de toren, maar bij het meest simpele testje val je al genadeloos door de mand.

Onderzoek ook de leer van Jezus in de Bijbel. En ontdek wie de ware lasteraars van God zijn.
En lees ook eens niet Roomse bronnen als het gaat om geschiedenis.
En misschien is dit interessant voor je, een boek van een ex-priester die heel wat jaartjes ervaring had met de kerk van Rome.

http://archive.org/stream/fiftyyearsinc ... 5/mode/2up
Who is He, this King of kings? The Lord of the heavenly armies, He is the King of glory.

Faramir

Berichtdoor Faramir » 23 sep 2014 12:49

Jan schreef:Onderzoek ook de leer van Jezus in de Bijbel.

Reeds gedaan.
En ontdek wie de ware lasteraars van God zijn.

Doordat jij lastert dien jij de waarheid niet en dus dien je God niet.

Reeds gedaan. Het helpt ook om geschiedkundigen in de kennissenkring te hebben.
En misschien is dit interessant voor je, een boek van een ex-priester die heel wat jaartjes ervaring had met de kerk van Rome.

Nauwelijks interresant.

En in deze al helemaal niet aangezien jij twee uitspraken hebt gedaan over de katholieke leer maar die vervolgens niet kan onderbouwen met de katholieke leer. Met halve waarheden en hele leugens dien je God niet. Je gekronkel en daarbij gebruik maken met klassieke trucjes zoals het rookgordijn en de zijweggetjes helpt verder ook niet om enige sympathie voor jou op te brengen.
Laatst gewijzigd door Faramir op 23 sep 2014 12:52, 1 keer totaal gewijzigd.

Jan
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Jan » 23 sep 2014 17:08

Jan schreef:Onderzoek ook de leer van Jezus in de Bijbel.

Faramir schreef:Reeds gedaan.

Werkelijk? Laten we dan nu kijken naar de volgende woorden van Jezus en hoe zich dat verhoud tot de leer van Rome.

" 8 Maar u mag zich geen rabbi laten noemen, want Eén is uw Meester, namelijk Christus; en u bent allen broeders.
9 En u mag niemand op de aarde uw vader noemen, want Eén is uw Vader, namelijk Hij Die in de hemelen is.
10 En u mag niet meesters genoemd worden, want Eén is uw Meester, namelijk Christus. " (Mat. 23)

Vers 8 en vers 10 hebben vooral betrekking op de talmoedisten met hun rabbi's. Vers 9 echter...
Precies hetgeen waar Jezus voor waarschuwt gebeurd in de RKK. Men noemt elke geestelijke leider een vader. Met als boegbeeld... niet de enige echte Heilige Vader in de hemel, nee men stelt een mens aan die men heilige vader noemt. Wie voor deze positie gekozen wordt mag uitspraken doen die goddelijk gezag hebben of het nu overeenkomt met de Bijbel of niet. Verder laat deze zogenaamde heilige vader zich ook op andere manieren eer toekomen die alleen aan de ware God toekomt.

Neem nu het volgende:
http://biblelight.net/pope-throne.htm
De pope gaat rustig op een troon zitten met... cherubs aan zijn zijde. De symboliek mag volkomen helder zijn voor de aandachtige lezer.

"16 HEERE van de legermachten, God van Israël, Die tussen de cherubs troont, U bent het, U alleen bent de God van alle koninkrijken van de aarde, Ú hebt de hemel en de aarde gemaakt. " (Jes. 37)

En ontdek wie de ware lasteraars van God zijn.

Doordat jij lastert dien jij de waarheid niet en dus dien je God niet.

Het enige dat ik doe is ingaan tegen het Roomse systeem. Verder komt het op mij absurd over als een Roomse mij beschuldigd van het lasteren van de God v.d. Bijbel.
Moet ik werkelijk mijn tijd gaan verspillen aan jou door je op Maria afgodendienst te wijzen? Hoe zich dat verhoudt tot de Babylonische godsdienst?
Of de aflaten zwendel? Of de overeenkomsten tussen Roomse rituelen en de rituelen van heksen? Ja, misschien moet daar inderdaad meer over geschreven worden. Niet zozeer voor jou maar voor de naïeve protestanten onder ons.

Reeds gedaan. Het helpt ook om geschiedkundigen in de kennissenkring te hebben.

Wat een goedkope opmerking weer. Maar vraag ze vooral eens naar de inquisitie en de methoden die gebruikt werden om 'bekeringen' af te dwingen. En wat te denken van al die ketters wiens bezit overging op Rome... toch handig al die rijke ketters.

Nauwelijks interresant.

Ik vind er anders heel goede voorbeelden in van de Roomse Godslasteringen.

En in deze al helemaal niet aangezien jij twee uitspraken hebt gedaan over de katholieke leer maar die vervolgens niet kan onderbouwen met de katholieke leer. Met halve waarheden en hele leugens dien je God niet. Je gekronkel en daarbij gebruik maken met klassieke trucjes zoals het rookgordijn en de zijweggetjes helpt verder ook niet om enige sympathie voor jou op te brengen.

Zoals ik je al meerdere malen gezegd heb, de Roomsen hebben een eigen god opgericht die zich voordoet als God de Vader en zegt met Zijn gezag te spreken door alle pauselijke edicten. Als de man in Rome iets verzint dan heeft god gesproken hoor... zo geloven de Roomsen.

Je opmerkingen over slangen en kronkelen en rookgordijnen etc. vind ik geheel op jezelf slaan. je kronkelt weg van de eenvoudige waarheid dat men in Rome niet blijft bij de gesloten canon maar rustig doorgaat met van alles toevoegen wat vaak geeneens overeenkomt met de wet en de profeten en Jezus en de discipelen. Het gaat er meestal juist grof tegenin.

Faramir

Berichtdoor Faramir » 23 sep 2014 18:14

Jan, al vind je de paus de antichrist, de katholieke Kerk de hoer van Babylon en wens je elke katholiek het eeuwige branden in de hel toe. Het zal me een biet wezen, sluit gerust achteraan in de rij die bestaat uit tienduizenden andere extremisten.

Jij doet twee beweringen over de katholieke leer. Ik vraag je meerdere malen die twee beweringen dan ook aan te tonen vanuit de katholieke leer. En vervolgens begin je te kronkelen als een slang. Maar een antwoord heb ik nu nog steeds niet gehad. Dat maakt jou een lasteraar en dat is een zeer slechte eigenschap voor een christen. Bekeer je daarvan want zo dien je God niet. Of je toot je beweringen natuurlijk aan vanuit de katholieke leer, maar daar heb ik de hoop al op opgegeven.

Kortom 3 mogelijkheden;
- toon je 2 beweringen over de katholieke leer aan vanuit de katholieke leer. (en ik kan je vast verklappen dat je dat niet zal vinden)
- bekeer je van je laster en neem je woorden terug.
- sta op dit forum bekend als lasteraar en dus een slecht christen een die God niet dient.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 23 sep 2014 18:19

Daarbij... Aflatenhandel? Er zijn toch echt wel wat meer eigentijdse bezwaren tegen de RKK aan te voeren. Maar nee, latene we het nog eens hebben over zaken die 1000 jaar geleden relevant waren.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

xsidd
Majoor
Majoor

Berichtdoor xsidd » 23 sep 2014 18:26

#Mortlach

Nee, laten we dat niet doen, 1000 jaar geleden kijken, maar nu op dit moment.

Ik heb eens een meisje ontmoet uit de RKK, en die geloofde in Jezus als haar verlosser!

hettys
Majoor
Majoor

Berichtdoor hettys » 23 sep 2014 18:56

Beste Jan.
Je kunt je beter even inleven in het ontstaan en bestaan van de RKK voordat je allerlei veroordelende teksten gaat spuien. zonder de katholieke kerk had het protestantisme nooit bestaan.
Luther was de man die zich afscheidde van de RK en die was ook niet bepaald koosjer, in z'n denkbeelden. (antisemitisme)
Probeer je even in te beelden dat het hele christendom alleen maar bestaat omdat de katholieke kerk het heeft volgehouden door de eeuwen heeft. Want zo is het.

De RKK is dertien eeuwen lang 'het' christendom geweest. en het protestantse geloof komt daaruit voort.
Ook gif is geschapen.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 23 sep 2014 18:59

Ach, al dat geraaskal tegen de RKK maakt het des te schrijnender als straks de theocratie die Jan en Spreeuw en kornuiten zo rabiaat voorstaan wordt gerealiseerd en iedereen gewoon verplicht Rooms-katholiek moet worden...
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

blijblij
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor blijblij » 24 sep 2014 09:09

Bovendien was het helemaal niet de bedoeling van de reformatoren om de RKK te verlaten. In eerst instantie stonden zij een interne hervorming voor.
En op elkaar inhakken is in een politiek polemische en bloedige tijd wel begrijpelijk, maar 500 jaar later mag je toch hopen dat er een bepaalde mate van nuancering is opgetreden....

Jan
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Jan » 24 sep 2014 10:57

Faramir schreef:Jan, al vind je de paus de antichrist, de katholieke Kerk de hoer van Babylon en wens je elke katholiek het eeuwige branden in de hel toe. Het zal me een biet wezen, sluit gerust achteraan in de rij die bestaat uit tienduizenden andere extremisten.

De paus/rkk is een antichrist, zoals er zovelen bestaan. De Roomse religie heeft inderdaad veel kenmerken van de hoer van Babylon, de protestanten vaak net zo aangezien ze de wetten van God ook verwerpen en zelf toevoegen en afdoen aan Gods woord. Dochters van die hoer. Zo moeilijk is het allemaal niet als je het eenmaal ziet. Blijft echter harde kost als je er nog midden in zit.

Mijn motivatie is nooit geweest om alle katholieken de hel toe te wensen. Daarvan wil ik ze juist redden door ze op de echte Heilige Vader te wijzen. De feiten van Godslastering waaraan jouw vader zich schuldig maakt leg je rustig naast je neer constateer ik. Er mag niets kwaads over jouw god gesproken worden merk ik alweer.

Jij doet twee beweringen over de katholieke leer. Ik vraag je meerdere malen die twee beweringen dan ook aan te tonen vanuit de katholieke leer. En vervolgens begin je te kronkelen als een slang.

Heb ik allang gedaan, meerdere malen zelfs. Jij weigert het te zien. Jouw verantwoordelijkheid, Je lijkt zelf op die slang waar je het steeds over hebt.

Maar een antwoord heb ik nu nog steeds niet gehad. Dat maakt jou een lasteraar en dat is een zeer slechte eigenschap voor een christen. Bekeer je daarvan want zo dien je God niet. Of je toot je beweringen natuurlijk aan vanuit de katholieke leer, maar daar heb ik de hoop al op opgegeven.

Je wilt mijn antwoorden niet onder ogen zien. De katholieke leer veracht ik volkomen. Het is pure afgodendienst, baal dienst. Heeft niets met waarachtig Christendom te maken. Immers in het Christendom volgt men alleen Jezus vanuit de Bijbel. En niet een valse god in Rome.

Kortom 3 mogelijkheden;
- toon je 2 beweringen over de katholieke leer aan vanuit de katholieke leer. (en ik kan je vast verklappen dat je dat niet zal vinden)
- bekeer je van je laster en neem je woorden terug.
- sta op dit forum bekend als lasteraar en dus een slecht christen een die God niet dient.

je valse beschuldigingen keren op je eigen hoofd terug. Het zogenaamde gezag v.d. rkk is gebaseerd op een vals idee over Petrus als ware hij de enige machthebber over alles wat Christendom heet. In deze positie hoeft deze sterveling niet zoals alle anderen Gods geboden te volgen maar wordt hij zelf een god die als god mag spreken.
Bij uitstek een positie om misbruik van te maken. Absolute macht corrumpeert immers absoluut. De misdaden v.d. RKK die in de loop van de eeuwen gepleegd zijn getuigen hiervan. Ook nu zijn er nog volop misdaden in de RKK zoals het misbruik van kinderen wat ook te maken heeft met het verbieden van het huwelijk, iets dat Jezus of Paulus nooit verboden heeft. En men brengt vervolgens het misbruik niet in het licht om het hard te bestraffen. Maar men heeft het altijd in het duister willen verbergen. Iedereen met een beetje liefde voor rechtvaardigheid en waarheid kan gelijk zien welke geest er heerst onder de machthebbers v.d. RKK.

En in elke roomse communie vind godslastering plaats door de priesters die zogenaamd de macht hebben om Jezus vanuit de hemel te bevelen om neer te dalen op het altaar en ZIjn lichaam en bloed om te zetten in de hostie de zogenaamde transsubstantiatie. Wat een lastering tegen zo'n heilig ritueel!

Zolang ik in de boeken van de enige echte Heilige Vader maar bekend sta als iemand die geen goddelijke eer geeft aan mensen die het niet toekomt boeit het mij in het geheel niet wat jij of iemand anders van mij vind terwijl ik niets anders doe dan de vinger op de zere plek te leggen. Het is niet een klein beetje fout bij de RKK. Maar fouter kan het haast niet worden. Tenzij ze weer beginnen met martelen van de ketters... maar ach dat ligt in het verleden he, moeten we maar vergeten, misschien is het maar een mythe? Hebben slechte lasteraars die zaken bij elkaar gedroomd?
Gelukkig houd de ware Heilige Vader nauwkeurig de boeken bij die mensen niet kunnen vervalsen. Zelfs geen Jezuït.

"En ik zag de doden, klein en groot, voor God staan. En de boeken werden geopend en nog een ander boek werd geopend, namelijk het boek des levens. En de doden werden geoordeeld overeenkomstig wat in de boeken geschreven stond, naar hun werken. " (Op. 20:12)

Jan
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Jan » 24 sep 2014 11:12

Mortlach schreef:Daarbij... Aflatenhandel? Er zijn toch echt wel wat meer eigentijdse bezwaren tegen de RKK aan te voeren. Maar nee, latene we het nog eens hebben over zaken die 1000 jaar geleden relevant waren.

Het gaat om de vruchten die uit Rome zijn voortgekomen. In dit geval de valsheid dat redding alleen kan plaatsvinden door de zelf verzonnen regeltjes uit Rome. De aflatenzwendel is een goed voorbeeld van dit gedachtegoed. Geef je geld aan de paus en je hoeft niet zo lang te branden of misschien zelfs helemaal niet. En nog steeds is het zo dat als je doet wat Rome zegt je goed bezig bent. Dan ben je gehoorzaam aan god denken ze. Maar de Bijbel kennen en als enige bron van gezag nemen, nee dat doen ze niet. Het is dus valse hoop die men heeft gebaseerd op leugens van mensen met een schijn van godsvrucht maar ze ontkennen de kracht van Gods woord.

Faramir

Berichtdoor Faramir » 24 sep 2014 11:14

Jan schreef:Heb ik allang gedaan, meerdere malen zelfs. Jij weigert het te zien.

Je hebt aangegeven waarom jij het zo ziet of waarom jij het zo denkt. Dat was de vraag echter niet en dat interesseert me ook niet. Je hebt niets aan kunnen tonen vanuit de katholieke leer terwijl je daar wel uitspraken over deed. Maar naast lasteraar ben je nu dus ook een leugenaar. Nog zo'n slechte eigenschap waarmee je God niet dient. Verder is je tirade amusant maar meer dan een amuserende waarde heeft het niet voor mij.

Laat het voor een ieder op dit forum dan bekend zijn dat Jan heeft gekozen voor optie 3 en van nu af aan bekend staan als lasteraar (en naar nu blijkt ook leugenaar).

Daarmee is voor mij het gesprek ook afgedaan. Ik heb Jan herhaaldelijk de kans gegeven zijn beweringen over de katholieke leer aan te tonen vanuit de katholieke leer. Hij weigert echter over de brug te komen en komt daarvoor in de plaats met tirades met halve waarheden en hele leugens vergezeld van rookgordijnen en zijweggetjes.

Terug naar “[Religie] - Open forum”