Gegoochel met getallen (Gematria)

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

StillAwake
Generaal
Generaal

Re: Gegoochel met getallen

Berichtdoor StillAwake » 06 feb 2014 14:26

Wilsophie schreef:Ik lees meer wat je niet schrijft dan wat je wel zegt en het doorslaan met huisnummers schrijf je in de "we" vorm, want ik herken mij er niet in.
Ik herken mij in niets wat je schrijft.
Vele malen heb je mij vals beschuldigd van plaggiaat en moest daar vaak op terugkomen omdat het niet klopte.
Ik heb je maar één ding te vragen, want de rest leg ik naast me neer, omdat het jouw waarheid is en niet de mijne, het is ook jouw beleving en dat mag, daar is niets mis mee en je mag het ook uitspreken, waarvan akte, maar ik herken het niet.En dat ik Gods Kind ben en in Zijn hand gegraveerd is niet voor mijn rekening, maar voor Zijn rekening. Je zegt het tegen Hem en je roept God ter verantwoording. MB heeft dat al zo vaak gezegd. Je komt met wat voorbeelden en die zijn correct, maar veel te summier.
Ik denk zo langzamerhand dat mensen gewoon onbewust over alle getallen, en data en jaren en geslachtsregisters gewoon negeren en niet zien dat de Here Jezus juist op dezelfde datum opstond als dat de ark op de Ararat vastliep en het volk juist op die datum door de zee trok en dat de Heer op de 10e van de Maand op een ezel Jeruzalem binnenreed. Dat zal Hij in de toekomst uiteraard op dezelfde datum doen.
Het getal 2 spreekt zeker over 2 getuigen, maar ook over het dualisme in deze wereld vol van tegenstellingen, dus de 2 tegenover elkaar. Het getal spreekt ook over de Gemeente die een dubbel deel zal ontvangen. En de 6 spreekt over de mens in het algemeen. De 7 is algemeen bekend het getal van de volheid. Maar spreekt ook over de sabbath en over de 7e bedeling.
Over de 7 jaar verdrukking enz;...
Dat je dan de getallen 1 - 22 gewoon overslaat terwijl dat de Hebreeuwse letters zijn van het Alphabeth ( hier staat al de 1 en de 2 alpha en beth) die eindigt bij de 400 dus alle 500-900 tallen die Cicero en vSlooten gebruiken zijn nu nog niet aan de orde in de symboliek, gewoon omdat de 50 als het jubeljaar nog moet komen, dus reikt het tot letter 22 en kijk even in de grafieken welk letter dat is, ik weet het niet uit mijn hoofd.
En als je deze citaten toeschrijft aan sekteleiders dan ben je echt niet goed bezig.
Of aan de duivel.
Nummertjes trekken zoals de wereld doet in de flauwekul van hun bol lezen en tarotkaarten en kabbalisme en astrologisch gedoe is iets voor Kazan en die andere trucendoos , maar dat is volstrekt niet wat wij hebben geprobeerd te zeggen.
En als ik een citaat neerzet over het zuurdesem vanuit Christipedia, ik kende de site niet en Farimir begint dit onbedaarlijk te bespotten dan zou ik me maar eens focussen op deze mensen.
Maar nu de hamvraag.

In welke leugen blijf ik hangen?

Waarop baseer jij de analogie tussen de datum van het vastlopen van de Ark, de opstanding en de doortocht? Ook weer op een ingewikkeld rekensommetje? Als dat echt van belang zou zijn, zou God dat dan niet in Zijn Bijbel laten opnemen?

Jezus zelf zegt dat NIEMAND de datum weet behalve de Vader. Klaarblijkelijk is Hij Zijn profeet AKH vergeten...

En je claimde ZELF te citeren vanuit christOpedia te citeren, een site die wikipedia en het christendom parodieert..
Maar enige zelfreflectie zou je sieren!

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 06 feb 2014 14:27

ineke-kitty schreef:StillAwake.

Ja, het zijn mensen, sterker nog, het zijn mijn broeders in de Heer, en ik wens geen deel uit te maken van "mensen" die hen op walgelijke wijze kwalificaties toeschrijven.

Welke kwalificaties bestempel je als walgelijk?
Ik ben me namelijk van geen kwaad bewust, maar je lijkt op een opmerking van mij te doelen, aangezien je je direct tot mij richt...

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 06 feb 2014 14:28

ineke-kitty schreef:Die "andere lafhartige dame" blijft weg omdat ik me distantieer van persoonlijke kwalificaties naar mensen toe die ik hoogacht vanwege hun kennis van het Woord, en wens daar geen deel van uit te maken, zoals men hier op walgelijke wijze een oordeel uitspreekt.

Waarom geeft u niet gewoon toe dat u liegt ?

ineke-kitty schreef: blijblij

Ik ben niet bekend met die site, en haal het dan ook daar niet vandaan.
Ik zoek namelijk nooit Bijbelse zaken op het internet, dus slaat het nergens op wat je beweert.

dus het volgende is gewoon heel bijzonder? :-({|= :-({|=

ineke-kitty schreef:
We zouden de verhouding van Egypte [= een type van de wereld], ten opzichte van het Land Kanaan niet geweten hebben, als de Hebreeuwse letters geen getalswaarde zouden hebben gehad.
Dat een dualistische en verdeelde wereld in contrast staat met het Land Kanaan, dat een type is van het hemels Kanaan, waarin geen " verdeeldheid", maar een "Eenheid" is.

Egypte = 40.10.200.90.40 = 380 = [ lijden, strijd, vijandschap, honger, dood]

Kanaan = 50.70.50.20 = 190 = [ verkregen, verkoren]
30 voud, 60 voud, en 100 voud = 190 = vruchtdragen, voortbrengen en leven [ Markus 4:20].

holyhome.nl schreef:
We zouden de verhouding van Egypte (= type van de wereld), ten opzichte van het Land Kanaän niet geweten hebben, als de Hebreeuwse letters geen getalswaarde zouden hebben gehad.
Dat een dualistische en verdeelde wereld in contrast staat met het land Kanaän, dat een type is van het hemels Kanaän, waarin geen “verdeeldheid”, maar “Eenheid” is.

Egypte = 40.10.200.90.40 = 380 = (Lijden, strijd, vijandschap, honger, dood)

Kanaän = 50.70.50.20 = 190 = (verkregen, verkoren)
30 voud, 60 voud, en 100 voud = 190 = Vruchtdragen, voortbrengen en leven (Markus 4:20)

Zoek de verschillen! =D> =D> =D>

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 06 feb 2014 14:29

alexander91 schreef:Hoewel men nogal uit de slof schiet, kun je volgens mij toch moeilijk met droge ogen beweren dat dergelijke oordelen uit de lucht komen vallen, terwijl in dit topic bepaalde uitspraken aantoonbaar onjuist blijken te zijn, en jullie, ondanks de overduidelijke bewijzen, doorgaan om de valse stellingen te onderbouwen of te verexcuseren.

M.i.: dat krijg je er nu van als je als christen niet meer je schuld mag belijden volgens je eigen leer. Dan wordt je blind voor je eigen vlees, want elk correctiemiddel heb je dan weggeworpen.

Ik hoop echt dat jullie gaan inzien dat het zo niet kan. Wat meer bescheidenheid in de eigen kennis en kunnen zou echt op zijn plaats zijn.

Dat is het probleem nu juist. Er is helemaal niets aangetoond, behalve dat Jaapo beweert dat het een kabel is en Cicero beweert dat het dat niet is. Iemand anders heeft het over een poortje, en het zijn allemaal cliché's die algemeen bekend zijn en dat is ook gepappegaai. Er is niets maar danook niets aangetoond, de meeste mensen geven toe dat ze de getallensymboliek van de Schrift niet kennen en er nog nooit van gehoord hebben, dus ze kunnen niet eens iets aantonen.

De rest is zulke kul, een Christen mag zijn schuld niet belijden. Man man dan heb je veel post van mij nooit gelezen. En ik heb geen eigen leer.
Mijn vader was predikant en mijn ooms zijn allen predikant en ik ben met de Bijbel opgegroeid dus is er geen reden voor roem, en ook geen reden om te roemen in de eigen kennis, maar te roemen in Christus alleen, zie mijn vorige post. Want het is heel makkelijk scoren hoor, om maar te blijven trappen en schoppen en blijkbaar laat een getuigenis over mijn Heer en Heiland je ijskoud.
Het zij zo. Ik ben niet blind voor mijn eigen vlees want mijn vlees is gekruisigd en begraven en ik ben met Christus opgestaan in Nieuwe Leven. Het is een volkomen onbijbelse uitspraak om oog te hebben voor je eigen vlees.
Dan heb je het verlossingswerk van Christus niet begrepen of willen begrijpen.
Dat geloof kan ik jou niet geven.

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 06 feb 2014 14:32

Waarop baseer jij de analogie tussen de datum van het vastlopen van de Ark, de opstanding en de doortocht? Ook weer op een ingewikkeld rekensommetje? Als dat echt van belang zou zijn, zou God dat dan niet in Zijn Bijbel laten opnemen?

Die data staan gewoon in de Bijbel beste man.
De 17e nisan. En de 10e nisan moest het Lam in huis worden gehaald. Op 14 nisan het pascha en daarna vertrokken zij om op 17 nisan dus DRIE dagen later op te staan in de woestijn.
Van de ark kun je zelf lezen. Helemaal geen rekensom, maar God heeft het in Zijn Bijbel staan!!
Heb je de Bijbel naast je liggen? Zoek het op.

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 06 feb 2014 14:35

En je claimde ZELF te citeren vanuit christOpedia te citeren, een site die wikipedia en het christendom parodieert..
Maar enige zelfreflectie zou je sieren!

Inderdaad citeerde ik uit Christipedia en hoezo is dit een parodie?
Dat heb ik ook gezegd dus hou op met interessante toevoegingen over zelfreflectie. Onderbouw je bewering maar over Christipedia, en misschien heb je gelijk, ik haalde dat er niet uit.
Las vanochtend over het zuurdesem en dat was een mooie uitleg. Meer heb ik nog niet bekeken, o ja de mooie atlaskaarten.
Over getalsymboliek heb ik niets gevonden.

blijblij
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor blijblij » 06 feb 2014 14:36

Wilsophie schreef:Dat is het probleem nu juist. Er is helemaal niets aangetoond, behalve dat Jaapo beweert dat het een kabel is en Cicero beweert dat het dat niet is. Iemand anders heeft het over een poortje, en het zijn allemaal cliché's die algemeen bekend zijn en dat is ook gepappegaai. Er is niets maar danook niets aangetoond, de meeste mensen geven toe dat ze de getallensymboliek van de Schrift niet kennen en er nog nooit van gehoord hebben, dus ze kunnen niet eens iets aantonen.

Iedereen hier die hebreeuws kan lezen kent de getalswaarde van letters! En als ik dit topic zo bekijk kunnen Cicero, vSlooten en ik in elk geval Hebreeuws lezen.
En volgens mij is vrij duidelijk aangetoond dat ineke-kitty in de telling van Kanaän en Egypte (190/380) een fout heeft gemaakt. En dat er in het hele rijtje van Ad nog veel meer fouten staan!

blijblij
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor blijblij » 06 feb 2014 14:37

Wilsophie schreef:
Inderdaad citeerde ik uit Christipedia en hoezo is dit een parodie?

Lees eens zorgvuldig! Je zei dat je citeerde uit Christ - O - pedia. Maar dat is schijnbaar een tikfout geweest. Christ-O-pedia is een parodie.

Wilsophie schreef:In Christopedia was ik op zoek naar bepaalde symboliek en toen stuitte ik op deze uitleg waar we een topic over hebben.
Laatst gewijzigd door blijblij op 06 feb 2014 14:40, 1 keer totaal gewijzigd.

Cicero
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Cicero » 06 feb 2014 14:39

Wilsophie schreef:Dat is het probleem nu juist. Er is helemaal niets aangetoond, behalve dat Jaapo beweert dat het een kabel is en Cicero beweert dat het dat niet is. Iemand anders heeft het over een poortje, en het zijn allemaal cliché's die algemeen bekend zijn en dat is ook gepappegaai. Er is niets maar danook niets aangetoond, de meeste mensen geven toe dat ze de getallensymboliek van de Schrift niet kennen en er nog nooit van gehoord hebben, dus ze kunnen niet eens iets aantonen.

Het is al duidelijk dat je én niet begrijpend kunt lezen én volhardt in je leugens, maar voor de volledigheid wil ik dit niet onweersproken laten.

Er is inmiddels aangetoond, dat:
- getallen een bepaalde specifieke betekenis toekennen gebaseerd is op willekeur.
- Het getalsysteem van het Hebreeuws is ontleend aan het Grieks, wat volgens de redenering van ws en i-k zou betekenen dat het Grieks goddelijker is dan het Hebreeuws
- De manier van uitleg waarbij getalswaarden e.d. een rol spelen geworteld is in de Griekse allegorische uitleg van o.a. Homerus. Dit is pas ná het ontstaan van het OT, dus het is niet bedoeld door de Bijbelschrijvers.
- ws en i-k foute rekensommetjes gebruiken omdat ze de slotletters vergaten.
- ws en i-k Ad Leeuwenhage plagiëren.

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 06 feb 2014 14:39

We zouden de verhouding van Egypte [= een type van de wereld], ten opzichte van het Land Kanaan niet geweten hebben, als de Hebreeuwse letters geen getalswaarde zouden hebben gehad.
Dat een dualistische en verdeelde wereld in contrast staat met het Land Kanaan, dat een type is van het hemels Kanaan, waarin geen " verdeeldheid", maar een "Eenheid" is.

Egypte = 40.10.200.90.40 = 380 = [ lijden, strijd, vijandschap, honger, dood]

Kanaan = 50.70.50.20 = 190 = [ verkregen, verkoren]
30 voud, 60 voud, en 100 voud = 190 = vruchtdragen, voortbrengen en leven [ Markus 4:20].

holyhome.nl schreef:
We zouden de verhouding van Egypte (= type van de wereld), ten opzichte van het Land Kanaän niet geweten hebben, als de Hebreeuwse letters geen getalswaarde zouden hebben gehad.
Dat een dualistische en verdeelde wereld in contrast staat met het land Kanaän, dat een type is van het hemels Kanaän, waarin geen “verdeeldheid”, maar “Eenheid” is.

Egypte = 40.10.200.90.40 = 380 = (Lijden, strijd, vijandschap, honger, dood)

Kanaän = 50.70.50.20 = 190 = (verkregen, verkoren)
30 voud, 60 voud, en 100 voud = 190 = Vruchtdragen, voortbrengen en leven (Markus 4:20)

Ja dat heb ik hier ook staan in een boekje van Weinreb, maar niet zo geformuleerd en ik heb het in een uitleg staan van mijn aantekeningen die ik verzameld heb in de loop der jaren.
En er is niemand geweest die dat tegensprak. behalve als men de sluitletters erbij gaat nemen, maar dat heb ik nooit iemand zien doen.
Dit zijn de letterlijke getallen van Midzraim en Kanaän omdat in Egypte nu eenmaal alles dubbel telt.
En wat is er mis met je opgedane kennis in al die jaren te gebruiken voor deze voorbeelden.
Ik kende die holyhome site niet eens.

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 06 feb 2014 14:41

Wilsophie schreef:Inderdaad citeerde ik uit Christipedia en hoezo is dit een parodie?
Dat heb ik ook gezegd dus hou op met interessante toevoegingen over zelfreflectie. Onderbouw je bewering maar over Christipedia, en misschien heb je gelijk, ik haalde dat er niet uit.
Las vanochtend over het zuurdesem en dat was een mooie uitleg. Meer heb ik nog niet bekeken, o ja de mooie atlaskaarten.
Over getalsymboliek heb ik niets gevonden.

Je verwees naar ChristOpedia: http://christopedia.atwiki.com/
Ik heb al eerder toegegeven dat ChristIpedia een site is die ik niet kende, maar die iets minder onzinnig is.

blijblij
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor blijblij » 06 feb 2014 14:44

Wilsophie schreef:Ja dat heb ik hier ook staan in een boekje van Weinreb, maar niet zo geformuleerd en ik heb het in een uitleg staan van mijn aantekeningen die ik verzameld heb in de loop der jaren.
En er is niemand geweest die dat tegensprak. behalve als men de sluitletters erbij gaat nemen, maar dat heb ik nooit iemand zien doen.
Dit zijn de letterlijke getallen van Midzraim en Kanaän omdat in Egypte nu eenmaal alles dubbel telt.
En wat is er mis met je opgedane kennis in al die jaren te gebruiken voor deze voorbeelden.
Ik kende die holyhome site niet eens.

Het was ook ineke-kitty die plagieerde, niet jij. Je ziet toch dat de tekst 99 procent hetzelfde is?

Als sluitletters een andere waarde hebben, en dat hebben ze, moet je die wel gebruiken! En waarschijnlijk doet niemand dat, want dan klopt het namelijk ook niet.

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 06 feb 2014 14:45

Wilsophie schreef:Die data staan gewoon in de Bijbel beste man.
De 17e nisan. En de 10e nisan moest het Lam in huis worden gehaald. Op 14 nisan het pascha en daarna vertrokken zij om op 17 nisan dus DRIE dagen later op te staan in de woestijn.
Van de ark kun je zelf lezen. Helemaal geen rekensom, maar God heeft het in Zijn Bijbel staan!!
Heb je de Bijbel naast je liggen? Zoek het op.

OK, dan zit ik daar fout voor wat betreft de data van vastlopen en de doortocht.

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 06 feb 2014 14:47

StillAwake

Ik richt me direct op jou, omdat jij het hebt over dat het ook maar "mensen" zijn, waarop ik reageerde dat het niet alleen "mensen" zijn, maar sterker nog mijn broeders in de Heer, en ik geen deel wil hebben aan de walgelijke kwalificaties die MEN hier over hen heeft uitgesproken.

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 06 feb 2014 14:52

Cicero schreef:
Het is al duidelijk dat je én niet begrijpend kunt lezen én volhardt in je leugens, maar voor de volledigheid wil ik dit niet onweersproken laten.

Er is inmiddels aangetoond, dat:
- getallen een bepaalde specifieke betekenis toekennen gebaseerd is op willekeur.
- Het getalsysteem van het Hebreeuws is ontleend aan het Grieks, wat volgens de redenering van ws en i-k zou betekenen dat het Grieks goddelijker is dan het Hebreeuws
- De manier van uitleg waarbij getalswaarden e.d. een rol spelen geworteld is in de Griekse allegorische uitleg van o.a. Homerus. Dit is pas ná het ontstaan van het OT, dus het is niet bedoeld door de Bijbelschrijvers.
- ws en i-k foute rekensommetjes gebruiken omdat ze de slotletters vergaten.
- ws en i-k Ad Leeuwenhage plagiëren.

Nee joh, ik ben zo dom en volhardt in de leugen dat ik zeker niet opgewassen ben tegen iemand die nog veel knapper is dan de meeste predikanten, nu is dat niet zo een kunst misschien dat weet ik niet. Tis maar wat je intelligent en knap vindt dus je gaat je gang maar met je sluitletters.
Dat de sluitletters een andere betekenis hebben en een ander doel en het alphabet maar tot de 400 gaat zal ongetwijfeld een reden hebben. En Homerus ken ik niet. Dom hè.
Er zijn velen die we dan plagiëren want ik heb hier het blad "Amen" van een stichting en die legt veel uit over de symboliek in de Bijbel en dan heb ik nog wat literatuur over getallen en haar symboliek, dus ach de één pakt Wikipedia, de ander Christipedia, de derde pakt een dominee en de vierde haalt het van internet in het wilde weg. Dus laten we niet zo hypocriet doen met de vingertjes.
Niemand ook jij niet heb de wijsheid of dwaasheid van je zelf en ook jij was een leeg vat toen je geboren wordt. De vraag is natuurlijk met welke wijsheid je laat vullen, er is tijdens mijn schooltijd veel mooie dingen in gestopt maar ook veel nonsens.
Kan mij wat schelen dat er een slag bij Nieuwpoort was.

Terug naar “[Religie] - Open forum”