Een nieuwsbericht over een wetswijziging in Frankrijk

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Kvinna
Sergeant
Sergeant

Re: Een nieuwsbericht over een wetswijziging in Frankrijk

Berichtdoor Kvinna » 06 feb 2013 22:10

boer schreef:
Wat zou je doen als je eigen zoon nu op een goeie dag zegt, ''pa ik ben homo, dit is mijn vriend en we gaan trouwen''?

Of hoor je liever dat hij er na zijn trouwdatum met de secretaresse van doorgaat, terwijl hij voor de sgp in de raad zit?

Dat is ook kolder. Alsof dat de enige twee mogelijkheden zijn.

boer
Majoor
Majoor

Berichtdoor boer » 06 feb 2013 22:28

Kvinna schreef:Dat is ook kolder. Alsof dat de enige twee mogelijkheden zijn.

er zijn nog tal van andere mogelijkheden, ja.
Maar het verschil is , dat we zo walgen van de ''visulaiteit'' van de eerste casus, en daar talloze onderwerpen aan besteden, terwijl de 2de casus die zich ook van de week voltrok, nooit iemand een woord vuilmaakte.
Dat wordt dan met de mantel der liefde bedekt en we moeten maar bidden voor hem en zijn familie.
Dat bedoelde ik er mee te zeggen.
Laatst gewijzigd door boer op 06 feb 2013 22:45, 1 keer totaal gewijzigd.

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 06 feb 2013 22:42

Nu wordt het wel heel boeiend. Op de opmerking van Mortlach: "Ook een homo moet gewoon kunnen zeggen "dit is mijn man/vrouw" en niet "dit is mijn partner" ko,mt toch iest meer van de persoonlijke afkeer van Boekenlezer boven drijven:

Boekenlezer schreef:Waarom zou dat moeten? Dat moet helemaal niet. Sterker nog: dat is onwenselijk.

Laat het huwelijk het normale huwelijk blijven, zoals dat alle eeuwen geweest is, en roep geen homo-'huwelijk' in het leven.

Dat zijn jou persoonlijke opvattingen Boekenlezer! Er bestaat trouwens geen 'homohuwelijk'. Er bestaat slechst een wettelijke verbindtenis, tussen twee mensen.
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 06 feb 2013 22:44

Vijftig kleuren grijs...
Laatst gewijzigd door Optimatus op 06 feb 2013 23:16, 3 keer totaal gewijzigd.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 06 feb 2013 22:45

boer schreef:er zijn nog tal van andere mogelijkheden, ja.
Maar het verschil is , dat we zo walgen van de ''visulaiteit'' van de eerste zonde, en daar talloze onderwerpen aan besteden, terwijl de 2de mogelijkheid die zich ook van de week voltrok, maar daar nooit iemand een woord vuilmaakt.
Dat wordt dan met de mantel der lliefde bedekt en we moeten maar bidden voor hem en zijn familie.
Dat bedoelde ik er mee te zeggen.

Ik was niet op de hoogte van dat nieuwtje.
Maar in dat tweede geval heb ik vooral zoiets van: "Wat een idioot! Wat een sukkel! Die weet ook niet wat 'ie gelooft, en doet gewoon maar wat voor zijn blote kont weg!"
Dus dat roept zeker ook afkeer op.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 06 feb 2013 22:48

Boekenlezer, stel nou dat jouw beste vriend of een geliefd familielid een relatie met iemand van het eigen geslacht aan zou gaan, zou jij dan de vriendschapsband verbreken?

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 06 feb 2013 22:51

Boekenlezer schreef: Over visualiseren gesproken: in het Wikipedia-artikel over homohuwelijk - ik plaats maar even géén link! - staat ook een plaatje waar ik onpasselijk van word. s:| ?:| Dus je hoeft het niet altijd zelf te doen, het wordt ook wel eens voor je gedaan.

Beste boekenlezer, vraag je nou toch eens in alle oprechtheid af wat het is, dei onpasselijkheid van jou. Is dat bijbels of vind je het gewoon gruwelijk als twee mannen teder zijn tegenover elkaar..
Jij gruwt.. Is dát gebaseerd op de Bijbel of op je angst, je afgrijzen, je opvoeding

Jaren geleden schreef ik eens een gedichtje:

Pervers is

dat miljoenen geestdriftig
voor de buis zitten
als twee mannen elkaar
tot bloedens toe stompen
terwijl
iedereen pijnlijk getroffen
en ontsteld is
als twee mannen elkaar

teder aanraken
Laatst gewijzigd door JeeWee op 06 feb 2013 22:56, 2 keer totaal gewijzigd.
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 06 feb 2013 22:54

Mooi omschreven.

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 06 feb 2013 22:55

dubbele post

Kvinna
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Kvinna » 06 feb 2013 23:03

Geheel off-topic: ik vind het misselijkmakend dat boer zo breed uitmeet wat er afgelopen week is voorgevallen rond een sgp-er. Daar zit een soort leedvermaak in wat me erg tegenstaat. Heb je niet genoeg aan je eigen zonde?

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Tante Pollewop » 06 feb 2013 23:13

Kvinna schreef:Geheel off-topic: ik vind het misselijkmakend dat boer zo breed uitmeet wat er afgelopen week is voorgevallen rond een sgp-er. Daar zit een soort leedvermaak in wat me erg tegenstaat. Heb je niet genoeg aan je eigen zonde?

Dan heb je zijn punt niet begrepen.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 06 feb 2013 23:19

boer schreef:Wat zou je doen als je eigen zoon nu op een goeie dag zegt, ''pa ik ben homo, dit is mijn vriend en we gaan trouwen''?

Mijn eerste reactie: "Wat fijn dat je niet met een lelijk en bijdehand viswijf thuisgekomen bent."

Kvinna schreef:Geheel off-topic: ik vind het misselijkmakend dat boer zo breed uitmeet wat er afgelopen week is voorgevallen rond een sgp-er. Daar zit een soort leedvermaak in wat me erg tegenstaat. Heb je niet genoeg aan je eigen zonde?

De SGP "predikt" bepaalde normen, dan kan men verwachten dat men deze normen zelf ook naleeft.

Kvinna
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Kvinna » 06 feb 2013 23:23

Tante Pollewop schreef:Dan heb je zijn punt niet begrepen.

Dat denk ik wel. Maar hij kan zijn punt ook maken met een theoretische vergelijking. Ik heb er een hekel aan als mensen andermans zonden zo breed uitmeten. Tot ik op dit forum las wat er kennelijk aan de hand was, wist ik niet wat er speelde rond die persoon en dat was prima want het gaat mij ook niet aan. Een refoforum is er niet om den volke te vertellen welke zonden bepaalde publieke figuren begaan hebben.
Als boer zelf dat verstand niet heeft, zou hij aan de omgeving van betrokkenen kunnen denken. Enig idee waar die op het moment doorheen gaan? Zou je dan niet een beetje piëteit mogen verwachten in plaats van triomfantelijk roeptoeteren wat voor schandaligs die mensen hebben gedaan?

Kvinna
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Kvinna » 06 feb 2013 23:26

Optimatus schreef:De SGP "predikt" bepaalde normen, dan kan men verwachten dat men deze normen zelf ook naleeft.

Dat weet ik. Ik zeg niet dat het niet erg is wat er aan de hand is. Maar ik proef er wat leedvermaak in en dat zou niet moeten. En het 'wie van u zonder zonde is...' komt ook bij me op.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 06 feb 2013 23:27

"en met de maat, waarmede gij meet, zal u gemeten worden."

Nu kan men veel zeggen, maar binnen de SGP meet men nogal eens met een stevige maat. De partij maakt zich druk over moreel verval in Nederland, dan moet men er niet gek van opkijken dat de SGP met haar eigen maatstaven gemeten wordt.

Het gaat niet om leedvermaak, maar om de naakte waarheid.

Terug naar “[Religie] - Open forum”