hubert schreef:Lieve Mortlach,
Lieve? Echt? Doe maar 'beste' de volgende keer...
Ik ben daar wat sceptischer over. Wat zijn 14 miljard lichtjaren als er wellicht 1000 of 10.000 zijn?
10.000 wat?
Het is toch allemaal zeer relatief. We kunnen niet eens een grasspriet laten groeien
Ik kan prima gras laten groeien, hele velden vol als het moet.
en ook de meeste kankers zijn niet echt afdoende te genezen.
Ja? En? Wil je een lijstje van alle ziekten die WEL te genezen zijn sinds de afgelopen pak 'm beet 100 jaar? of zelfs geheel zijn uitgeroeid?
Wat te denken van resistente bacteriën?
Prima voorbeeld van evolutie in aktie...
Wat is trouwens volgens jou de zin van het leven? Of is er geen zin voor jou?
Chocomel!
Zelf kan ik zonder godsdienst weinig zin ontdekken. Geboren worden, studeren, relatie aangaan, werken en nog eens werken, pensioen, ziekte, tegenslag, dood. 70/80 jaar zo wij zeer sterk zijn. Wellicht nog een paar jaar meer in de toekomst. Wat zou de zin van zoiets als een mensenleven kunnen zijn? Waarom dat stofje in het heelal met al die mensen? Daar ga ik nou van duizelen!
Inderdaad, maar daarom is het nog niet onwaar. Maar nee, het is natuurlijk veel fijner te fantaseren dat er een soort superpapa is die ons allemaal beschermt en plannen met ons heeft. Omdat het fijner is, is het nog niet waar.
De zin van het leven is wat je er zelf aan geeft. Als je het mij vraagt is tenminste een deel van die zin het verminderen van leed van anderen. Verdere zin is nergens voor nodig.
Wij leven dan nog in een wereld van welvaart en voorspoed, maar je zal maar in zo'n sloppenwijk zitten?
Is er zin in te ontdekken?
Die zin mag je er zelf aan geven.
Voor mij is de enige zin God. Als dat wegvalt zou ik het echt niet weten. Nihilisme vindt ik ook al niks.
Godsdienst is voor mij een mooie oplossing waar ik veel plezier aan beleef.
Dat is helemaal prima, maar alleen het feit dat het voor jou een prettige gedachte is maakt het nog niet waar.
En tsja het aantal atheïsten is volgens een respondent te verwaarlozen. Zitten die miljarden gelovigen allemaal fout? Zijn ze dommer?
Het heeft niets met domheid te maken. Dat is een poging mij woorden in de mond te leggen die ik niet op prijs stel.