GapWim schreef:Als ik even nuanceren mag.
De laatste zin van "..." zijn bericht is "Misschien wel niet willen geloven" en de vers die JHM vermelde spreekt ook van "[...]Met hun ogen willen ze niets zien[...]".
Het is niet dat ik niet wil geloven, ik geloof gewoon niet.
Psychologisch gezien is geloven (niet noodzakelijk religieus bedoeld maar algemeen) geen vrijwillige keuze. Iets geloven is geen actie en kan daarmee ook niet op commando bekomen worden.
Ik ben gelovig opgevoed, ik ken en begrijp de bijbel en de spirituele waarde die velen erin plaatsen ... Maar deel niet in het geloof daarrond.
De betekenis van geloven is ook van de plaats en context afhankelijk , maar het betekent met name 'volharden'. Feitelijk moet je het geloof in Christus bezien als een relatie tussen man en vrouw en binnen deze relatie is Christus de man en de gelovige (de gemeente) is zijn vrouw. Ja en erger nog: de gelovige is zelfs niet eens compleet vrouw, maar 'slechts' een lid van het lichaam zoals een hand of voet, of een oog of oor. Als nu het oor niet horen kan, waartoe dient het dan nog?
De gelovige is dus een lid van het lichaam van de vrouw waarmee Jezus Christus gehuwd is, maar je moet zelf maar zien dat er wat te eten komt, want hij werkt niet voor het brood wat vergaat. Aangezien er nog zoveel onrecht is op aarde, zal zijn heerschappij ook wel niet veel voorstellen toch? Waarom met zo iemand in zee gaan als elk weldenkend mens je kan vertellen dat hij half werk heeft geleverd en niet is wie hij zegt te zijn?
Waarom de vragen stellen als je de antwoorden al weet? Antwoord: omdat de antwoorden je niet bevallen want je WILT niet dat je koning geestelijk is, want door dat toe te geven verkoop je in feite al je bezittingen. Aangezien de koning geest is, is zijn koninkrijk dat ook, plus zijn schatten waarin zijn dienaren delen. Het houdt dus in dat alles wat we zijn en bezitten op aarde is niets is dan lucht, want het vergaat met de tijd. Wie wil er nou zo'n koning?
Alleen iemand die zijn eigen leven is verloren! Doordat jij mensen op een voetstuk plaatst en vereert boven hun schepper, weet ik dat jij geestelijk onvolwassen bent en absoluut niet in staat om het ware goud op waarde te schatten. Dat is ook precies wat de Bijbel ons leert, dat we NIKS weten van onszelf en daarom moet jij niet denken wijs te zijn. We moeten ons leven verliezen alvorens het te winnen en dat houdt in je dromen opgeven en beseffen dat je bezittingen de jouwe niet zijn. Dat WILLEN de meeste mensen niet en dan doel ik niet alleen op de ongelovigen aangezien Jezus duidelijk zei dat niet iedereen die hem Heere noemt in het koninkrijk zal komen. En WIE noemen hem het vaakst HEERE?