RogierV schreef:Zonder die zonde is er geen leven, waarin je het ondersheid tussen wel of geen zonde kan maken.
Dus ik vind de discussie een beetje vreemd aandoen.
Het is voor het overleven van je genen net zo belangrijk om water te drinken is water driken ook een zonde?
Het is vreemd dat wij zo moeilijk doen over die dingen, ik hoorde dat in de Brouwer Bijbelvertaling is zelfs heel vroom wat blanke bladzijden omdat "men" vindt dat God te ver gaat.
Alles in de Bijbel is het waard om onderzocht te worden.
Een voorbeeld:
Hosea moet op de markt een hoer kopen en 3 kinderen bij haar verwekken.
En of dit soort dingen ethisch verantwoord zijn gaat ons niet aan.
De Heere vermeldt het in Zijn Woord vanwege de typologische betekenis.
Wij zouden Zijn Woord serieus nemen en deze dingen onderzoeken.
Ook als die dingen die op het menselijk vlak misschien ordinair , schunnig en zelfbevredigend zouden zijn.
Wij zouden de typologische betekenis van al deze dingen zoeken en ons eigen commentaar achterwege laten.
Want onze mening is voor de Heere totaal niet belangrijk of relevant.
Ik zeg dit ook in het kader van de besnijdenis.
Waar de typologie van de eikel en de typologie van dood en opstanding dus "wedergeboorte" in uitgebeeld wordt in al haar facetten.
De besnijdenis die ver voor de komst van de wet werd ingesteld en niets met de wet heeft te maken.
De eik of de eikel heeft prachtige beelden in de Bijbel en dat we het niet aan tafel voorlezen kan ik me voorstellen, maar dat is een keuze die ieder zelf mag maken, maar wegredeneren is niet juist.
God is er heel open over. Waarom wij dan niet?
De besnijdenis heeft geen oorsprong in de wet, maar wordt bevestigd.
Het heeft geen nut, maar wel een betekenis.